Israel Hayom

מסתמן: גם השנה - עצמאות בלי במות בידור והופעות

מדובר בהבנות ראשונות בין משרד הבריאות לשלטון המקומי ● באירועי יום הזיכרון יוקצו קפסולות למשפחות ● פרופ' אש: "מרבית הילדים בבמות לא יהיו מחוסנים"

- מיטל יסעור בית־אור השתתף בהכנת הידיעה: דמיאן פצ'טר

יום העצמאות 2021 יצוין ככל הנראה גם השנה ללא במות בידור או במות אמנים. אירועי יום הזיכרון יתקיימו במתווה של התו הירוק, כאשר למשפחות שכולות יוקש צה מתחם קפסולות.

יודגש כי המתווה ליומיים הנ"ל טעון עדיין את אישור קבינט הקורונה. בשלב זה מדובר רק בהבנות ראשונות בין משרד הבריאות למרכז השלטון המקומי.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס לשני הימים הללו אתמול , בראיון שנתן לגלי צה"ל.

"אנו מנסים למצוא את הדרך הטובה ביותר לציין את יום הזיכרון", אמר. "ייתכן מאוד שתתאפשר הגעה לבתי העלמין, אם כי רק בני המשפחות ייקראו לפקוד את קברי יקיריהם".

באשר לחגיגות יום העצמאות הבהיר אש ש"אנחנו בדיונים לגבי במות הבידור, זה עשוי להיות מסובך מדי היות שמרבית הילדים לא מחוסנים. ייתכן שנצטרך לוותר על זה גם השנה".

אש התעקש שחובת עטיית המסיכה בחוץ לא תבוטל, "אנחנו חושבים שזה מסר בעייתי. מתישהו בקרוב נצטרך לדבר על זה", הודה, "ככל שמתקרב הקיץ יותר קשה ללכת עם מסיכה, ואם הנתונים יאפשרו - נוכל להיפרד מהמסיכה בחוץ. עדיין, בקרבה לאנשים אחרים או בתוך מבנה נצטרך להיות עם מסיכות לאורך זמן".

על דעיכתה של המגיפה מעידה הצניחה במספר חולי הקורונה שמאושפזים בבתי החולים )774( וכן במניין החולים קשה ,)504( במקדם ההדבקה )0.62( ובשיעור החיוביים .)1.9(

מקדם ההדבקה הוא הנמוך ביותר מפרוץ הגל השלישי.

מספר המונשמים הוא ,215 כש־052 חולים במצב קריטי. מבחינת מספר החולים קשה, מדובר בשפל מאז אמצע חודש דצמבר.

בתוך כך, ענקית התרופות "אסטרהזניקה" פרסמה מחקר סופי של ניסוי בארה"ב ולפיו החיסון שלה נגד נגיף הקורונה יעיל ביותר אצל מבוגרים. בכך נמוגו רוב החששות אשר קשרו את הזריקה עם מספר מקרים של קרישי דם בשבועות האחרונים. "התוצאות מראות יעילות של 79% במניעת סימפטומים והפגין יעילות של 100% במניעת מקרי מצב קריטי ואשפוז", אישר מנאלאס פנגאלוס, סגן נשיא באסטרהזניק­ה.

פרופ' אש: "אנו מנסים למצוא את הדרך הטובה ביותר לציין את יום הזיכרון. אנחנו בדיונים לגבי במות הבידור. יכול להיות שנצטרך לוותר על עצמאות גם השנה"

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? עצמאות בכיכר רבין, 2019
צילום: גדעון מרקוביץ' עצמאות בכיכר רבין, 2019
 ?? צילום: יהודה פרץ ?? פרופ' אש
צילום: יהודה פרץ פרופ' אש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel