Israel Hayom

מספר המהגרים ממקסיקו לארה"ב מזנק - ומתקני השהייה קורסים

- יוני הרש, ארה"ב

המצב בגבול ארה"ב־מקסיקו מוסיף להחמיר, כאשר אלפי פליטים מנסים לחצות את הגבול לתוך ארה"ב מדי שבוע, ובעוד העומס במתקני השהייה הופך לבלתי נסבל, אתר AXIOS דיווח כי בממשל ביידן הקצו 86 מיליון דולר לטובת חדרי מלון שישכנו 1,200־כ משפחות מסתננים.

המהלך החדש מצביע על המספר הגדל והולך של משפחות שמנסות לחצות את הגבול, וזאת בנוסף לילדים שמנסים להסתנן בגפם. החוזה החדש שעליו חתם הממשל תקף לשישה חודשים, אך ייתכן שיוארך, והוא מייעד בתי מלון בסמוך לגבול, במדינות טקסס ואריזונה, שיהפכו הלכה למעשה למרכזי דיור זמניים לאותם מסתננים.

זו לא הפעם הראשונה שסוכנויות הגירה עושות שימוש בבתי מלון - צעד שננקט אך בשנה שעברה. עם זאת, מספר הפליטים בתקופה האחרונה מאמיר: 7,000־מ משפחות בינואר לקרוב ל־91 אלף משפחות בפברואר. רשויות ההגירה ממשיכות להשתמש בצו מימי הנשיא לשעבר טראמפ כדי להחזיר את הפליטים למקסיקו, אלא שזו הגבילה את כמות הפליטים שהיא מוכנה לקבל חזרה לשטחה. כך, רק 42 אחוזים מהמשפחות גורשו למקסיקו בחודש שעבר, בהשוואה ל־46 אחוזים בינואר. בנוסף, ממשל ביידן הפסיק לגרש ילדים שהסתננו בגפם.

AXIOS־ב פרסמו אתמול גם תמונות בלעדיות מאחד ממתקני השהייה בטקסס, שחשפו את המצב המחריף והולך בתנאי המחייה של הפליטים. חבר הקונגרס הדמוקרטי הנרי קולר, שהעביר את התמונות לאתר, סיפר כי כל אחד מהמתחמים במתקן מאושר לשכן עד 260 איש, אלא שנכון ליום ראשון באחד המתחמים שוהים יותר מ־004 קטינים. "אלו תנאים מזעזעים לילדים", אמר קולר. השר האמריקני לביטחון פנים, אלחנדרו מיורקס, הסכים עם דבריו. "אמרתי תמיד שתחנה של משטרת הגבולות איננה מקום לילדים", אמר מיורקס .CNN־ל "לכן אנו עובדים מסביב לשעון כדי להעביר את הילדים לחסות משרד הבריאות שישכן אותם".

 ??  ?? מתקן שהייה בטקסס
מתקן שהייה בטקסס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel