Israel Hayom

משחקים בקאש: אקזיט ענק לאיירונסור­ס – 2.3 מיליארד דולר

לא עוצרים בקורונה: החברה הישראלית תתמזג עם ספאק שבבעלות קרן תומא, ויחד יונפקו לפי שווי חברה של 11.1 מיליארד דולר ● החברה תשלשל לקופתה 800 מיליון ד' - שמהם ייהנו העובדים

- ערן בר־טל, היאלי יעקביהנדלס­מן וגלעד צוויק

סופר אקזיט: איירונסורס הישראלית מגייסת 2.3 מיי ליארד דולר בעסקת מיזוג עם ספאק ומשלשלת לקופתה 800 מיליון דולר, לפי שווי חברה אגדי של 11.1 מיליארד דולר.

החברה בת ה־01 מעסיקה 850 עובדים - 650 מהם בישראל. כעת היא תהפוך לחברה ציבורית באמצעות מיזוג עם ספאק, שבה מחזיקה קרן ההשקעות תומא - Thoma ‪Bravo Advantage‬ - מהמשקיעים המובילים בחברות התוכנה, שהשקיעה לפני כשלוש שנים יותר מ־2 מיליארד דולר בחברה ישראלית אחרת, אימפרבה. לפי הודעת החברה, לכל עובדיה יש אופציות, מלבד המשקיעים, ובהם קרן ויולה, לן בלווטניק, חיים סבן, הפרסומאים ראובן אדלר ואייל חומסקי, לאומי פרטנרס ועוד.

איירונסורס מפתחת את הפלטפורמה המקיפה ביותר בשוק למפתחי משחקים ואפליקציות, שכוללת מערך מקיף של כלים ומוצרים שמאפשרים להפוך את האפליקציות שלהם לעסקים מצליחים.

הפלטפורמה מאפשרת למפתחים גם גישה לאפיקי הפצה ייחודיים במכשירים ניידים באמצעות שותפויות עם מפעילים סלולריים מובילים ויצרנים, כגון סמסונג, אורנג' ורבים אחרים.

עלייה של כ־%38

בשנת 2020 הכנסותיה של איירונסורס צמחו ל־233 מיליון דולר, עלייה של כ־%38 לעומת השנה הקודמת, עם מרווח EBITDA מתואם של כ־%13 104־כ( מיליון דולר). למעשה, היקף הגיוס של החברה דומה למספר המשתמשים הפעילים שהיא משרתת בכל חודש - 2.3 מיליארד.

‪Thoma Bravo‬ היא קרן השקעות פרטית ("פרייבט אקוויטי"), הנמנית עם משקיעי התוכנה המנוסים והמצליחים ביותר בעולם, עם יותר מ־003 השקעות בתוכנה.

עומר קפלן, אחד ממייסדי החברה ומשנה למנכ"ל, התייחס לגורמים שהובילו את החברה להנפקה ואמר ל"ישראל היום": "הקמנו, שמונה מייסדים, את החברה לפני עשר שנים. זו חברה ישראלית מיוחדת מאוד. מתוך 850 עובדים, 650 עובדים בישראל, כולל הצוות המייסד. יש לחברה תרבות מיוחדת של לעבוד קשה אבל היא גם מלאת הווי, עשייה וחדשנות והרבה דברים שמובילים אותה למה שהיא.

"מדובר בתחום שצמח מאוד: פלטפורמות שעוזרות למשחקים ולאפליקציו­ת, בעיקר למשחקים, להפוך את התוכן שלהם לעסק שהוא מצליח

וגדול. זה תחום שגדל בעולם ואנחנו נחשבים לפלטפורמה מהמובילות בעולם".

על השפעת הקורונה על החברה אמר: "מבחינת הקורונה היה שילוב אצלנו. יש לנו פלטפורמה אחת בעצם, עם פתרונות לשני סוגי לקוחות. האחד: אפליקציות ומשחקים, שם היתה השפעה חיובית כי יותר אנשים שיחקו בתקופה הזו.

"השני הוא למפעילים הסלולריים, שאנחנו נותנים להם מערכת שעוזרת להם לתקשר עם המשתמשים ולהציע להם כל מיני הצעות. אז הפעילות הזו מושפעת מכמות המכשירים שהמפעילים הסלולריים או יצרני המכשירים מוכרים. בקורונה נמכרו פחות מכשירים סלולריים,

ולכן בהיבט הזה זה השפיע".

"אנחנו מתרגשים מהשותפות עם ‪,Thoma Bravo‬ ממשקיעי התוכנה המובילים בעולם, בדרך לשלב הבא בסיפור שלנו", אמר תומר בר זאב, מנכ"ל איירונסורס ואחד ממייסדיה. "אף שהגענו לשלב מתקדם בתהליך הרגיל של הנפקה לציבור, כשנפגשנו עם ‪Thoma Bravo‬ מצאנו שיש בינינו דמיון רב בחזון ואמונה משותפת בצמיחה ארוכת הטווח שאנו יכולים להניע באיירונסור­ס, והחלטנו לחבור אליהם בדרך להפיכת החברה לציבורית. נמשיך להתרכז במשימה שהגדרנו לעצמנו - לעזור למפתחי אפליקציות ומשחקים למובייל לצמוח כעסקים משגשגים".

אורלנדו בראבו, השותף המנהל והמייסד של ‪,Thoma Bravo‬ מסר: "עם מערך מלא של פתרונות לאורך מחזור חיי הצמיחה של אפליקציות – ושילוב ייחודי של גודל, צמיחה עסקית ורווחיות יוצאות דופן – אנו צופים כי איירונסורס תוביל את השוק שבו היא פועלת, שוק שהיקפו מוערך בכ־14 מיליארד דולר בשנת ."2025

היקף ההשקעות גדל

בתוך כך, למרות הקורונה - היקף ההשקעות של קרנות הון־סיכון בחברות היי־טק ישראליות עלה לשיא של שבע שנים, כך עולה מדו"ח קרנות ההון־סיכון הפעילות ביותר בישראל של חברת ,IVC בשיתוף משרד עורכי הדין עמית פולק מטלון ושות' .)APM( על פי הדו"ח, במהלך 2020 נרשמו 620 השקעות חדשות, המצביעות על חזרה למגמת צמיחה לאחר ירידה .2019־ב מגמת העלייה בסבבים מאוחרים ניכרת גם בהשקעות ראשונות: מספר ההשקעות הראשונות בסבבים מאוחרים יותר מהוכפל מאז .2014

בסך הכל, ההשתתפות של קרנות הון־סיכון ישראליות בהשקעות ראשונות גדלה בשנים 2020-2014 בשיעור של ,65%־כ לעומת גידול של 26% בלבד אצל קרנות זרות. קרנות הון־סיכון ישראליות ביצעו 45% ממספר ההשקעות הראשונות בשנת ,2020 בדומה לשנת ‪.)46%( 2019‬ כמו כן, קרנות הוןסיכון ישראליות וזרות הגדילו את כמות ההשקעות הראשונות בהשוואה לשנת .2019

עיקר השינוי במגמת ההשקעות הראשונות תואם את הסנטימנט החיובי של המשקיעים כלפי הקצאת יותר הון לסבבים מאוחרים. מספרם של אלו טיפס בכ־%911 בשבע השנים האחרונות והסתכם 2020־ב ב־%01 מסך ההשקעות הראשונות, גידול משמעותי לעומת 6% בלבד בשנים .2016-2014

עו"ד יונתן אלטמן, יו"ר משרד עמית, פולק, מטלון ושות', מסר: "אנו רואים גידול במספר ההשקעות הראשונות בסבבים המאוחרים, והדבר אינו מפתיע אותנו. אנו מזהים בשטח כמות משמעותית של עסקאות מכל מין וסוג, והמספרים תומכים בכך. לעומת זאת, הגידול בסבבים המוקדמים וההתאוששות שנצפתה ביחס לשנת ,2019 מהווים בשורה של ממש".

למרות הקורונה על שלל השפעותיה במשק - היקף ההשקעות של קרנות הון־סיכון בחברות היי־טק ישראליות עלה לשיא של שבע שנים

 ?? צילום: אדם פרימר ?? חברי הנהלת איירונסורס. מגה אקזיט
צילום: אדם פרימר חברי הנהלת איירונסורס. מגה אקזיט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel