Israel Hayom

בשורה או אכזבה: הסמארטפון הסיני שרוצה לכבוש את לב הישראלים ה

ענקית הטכנולוגיה הסינית שיאומי מנסה לחזק את נוכחותה בשוק עם מכשיר ביניים במחיר יוצא דופן ● לקחנו את הדגם החדש לסיבוב וחזרנו עם כמה מסקנות ● הסקירה המלאה

- ינון בן שושן

תשובה לשאלה "למה לשלם אלפי שקלים על סמארטפון" הפכה לקשה יותר, בעיקר בגלל היצרניות הסיניות שהציפו את השוק בשנים האחרונות ומאתגרות את אפל ואת סמסונג. אחת מהן היא שיאומי שמיתגה את עצמה בזכות סמארטפונים המתקרבים לאיכות מכשירי הפרימיום – אבל במחיר נמוך משמעותית.

כזה הוא גם ה־01 ‪,Redmi Note‬ מכשיר לשוק הביניים עליו הכריזה ענקית הטכנולוגיה הסינית בתחילת החודש – וכבר זמין למכירה בישראל באמצעות היבואן הרשמי, קבוצת המילטון. המחיר, אם תהיתם, הוא 800 שקלים בלבד. האם הוא שווה את המחיר? זה מה שחשבנו עליו.

עיצוב

ה־01 ‪Redmi Note‬ לא נראה זול במבט ראשון – הוא עשוי פלסטיק בצבע אפור מטאלי (שמתנהג כמו מגנט לסימנים של טביעות אצבע) במראה מתכתי, עם פינות קמורות וללא רווחים מיותרים כפי שהיה נהוג במכשירי ביניים. כמו כן, פלוס ענק שתמצאו כאן הוא תמיכה בתקן ,IP53 מה שאומר שהמכשיר יודע להתמודד עם אבק והתזות של מים.

בנוסף, הוא מגיע עם מסך ‪Super AMOLED‬ איכותי בגודל 6.43 אינץ' שיודע להתמודד לא רע עם אור יום ובסך הכל נראה טוב, ברור וקריא. בחלקו העליון של המסך מיקמה שיאומי מצלמה קדמית בתצורת חור, בעוד שקורא טביעות האצבעות ממוקם בכפתור ההדלקה בצד ימין. גם המשקל של המכשיר קל למדי – 173 גרם.

ממשק וחוויית משתמש

המכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד וממשק ‪MIUI 12‬ של שיאומי. מתחת למכסה

נמצא שבב ה־876 Snapdragon של קוואלקום, לצד זיכרון עבודה )RAM( בנפח של 4 גיגה־בייט ורכיב אחסון בנפחים של 64 או 128 גיגה־בייט.

בדרך כלל בסמארטפון שמחירו 800 שקלים את הפשרה במחיר אתם עשויים להרגיש בביצועים, אך כאן לא נתקלנו בעייפות חריגה או המתנה כלשהיא בעבודה עם יישומים, והתחושה היא שמדובר במכשיר זריז שלא מגמגם אם תדלגו בין וואטסאפ, פייסבוק או אינסטגרם.

אבל (וזה אבל גדול), ברגע שתתחילו להעמיס עליו עם אפליקציות כבוד יחסית תרגישו שהוא מתאמץ – וזה בגלל שיש לו 4 גיגה־בייט זיכרון עבודה. המשמעות היא שהסמארטפון פחות מתאים לילדים שרוצים לשחק בפורטנייט או משחקים אחרים שדורשים ביצועים חזקים יותר.

מינוס אחד – פלוס אחד

בגלל המחיר הנמוך המכשיר אינו כולל קישורי .NFC זה אומר שלא תוכלו לטעון את כרטיס הרב־קו או לשלם ללא מגע באמצעות הסמארטפון. מנגד, הסוללה מאוד עוצמתית בקיבולת 5,000 מיליאמפר־שעה ותומכת בטעינה סופר מהירה, כך שתוכלו לעבור יום עבודה בלי לחשוב מתי תצטרכו שוב לחבר את הטלפון לחשמל.

לא תהפכו לצלמים

מערך הצילום של ה־01 ‪Redmi Note‬ דומה מאוד למה שאנחנו מכירים ממכשירים אחרים שיצאו בשנה האחרונה, והוא כולל ארבעה חיישנים, כאשר הגדול מביניהם הוא ברזולוציית 48 מגהפיקסל. ובסך הכל המצלמה עושה עבודה נאה, עם תמונות מוארות, מפורטות וחדות בעיקר בתנאי תאורה טובים.

במצבים מאתגרים יותר – כמו צילום בתוך מבנה ובתאורה בעייתית יותר, הצבעים הופכים למעט חיוורים, ודהויים ומעט מגורענים, בעיקר עם חיישני המשנה – לצילום רוחב או מאקרו. דבר נוסף שחשוב לזכור: אין כאן מייצב תמונה אופטי או דיגיטלי, מה שעלול לפגוע מעט באיכות הצילומים.

איך מצלמת הסלפי (הקדמית)? תשמחו ודאי לדעת שחיישן ה־31 מגה־פיקסל שממוקם בחלק העליון של המסך עושה עבודה טובה ויספק צילומים נהדרים. כמו כן, אפקט הבוקה (טשטוש רקע) נראה מצוין במצב ״דיוקן״.

בשורה התחתונה

מכשירים הנמכרים בפחות 1,000־מ שקלים לעיתים רבות מאכזבים, אבל הפעם שיאומי הצליחה להפתיע בלא מעט פרמטרים. וזה נכון שקשה להגדיר את ה־01 ‪Redmi Note‬ כעוצמתי או כמפנק, אבל כנראה שהוא יעשה את העבודה למי שלא רוצה לבזבז יותר מדי כסף על שימושים בסיסיים של ווטסאפ ופייסבוק.

 ??  ?? שיאומי 10 ‪Redmi Note‬
שיאומי 10 ‪Redmi Note‬
 ??  ?? מצלמה באיכות 48 מגה־פיקסל
מצלמה באיכות 48 מגה־פיקסל
 ??  ??
 ??  ?? עשוי פלסטיק
עשוי פלסטיק
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel