Israel Hayom

נא להשתעמם בהתאם

גמר "האח הגדול", רשת ‪21:27 ,13‬

- ניר וולף עובר מסך

.1 אכלו לנו את הראש על "גמר בהפתעה", אבל הכי מופתע היה דווקא הערוץ המשדר. לאורך שידורי אתמול נמסרו לצופים מסרים סותרים לגבי מועד פתיחת האירוע הכי חשוב של רשת. הפרומואים כיוונו ,21:15־ל אך השעון שספר לאחור על המסך לאורך היום התעקש על איחור ברבע שעה של המועד. בסוף גמר "האח הגדול" התחיל .21:27־ב ככה מארגנים מסיבת הפתעה?

.2 אבל למה שנהיה מופתעים ממשהו בעונה הקודחת הזאת, שהסתיימה אמש בשעה מאוחרת מאוד בלילה. לזכות הפקת התוכנית ייאמר כי הטוויסט של הפתעת הדיירים והוצאתם החוצה בנעלי בית קצת שינה את השבלונה הרגילה של תוכניות גמר, וגם החזרת הקהל לאולפן שידרה תחושה נעימה, אבל בזה הסתיימה ההפתעה. השאר היה די צפוי. גם המנחים.

.3 מישהו צריך לומר משהו על גיא זו־ארץ ולירון ויצמן, אז אני אתנדב. מנחי "האח הגדול" יותר מדי מתאמצים, משדרים חשיבות עצמית מופרזת, משוכנעים שכל המדינה צופה בהם, שכל פרק הוא הכי דרמטי ששודר אי פעם בטלוויזיה, שכל הדחה מפתיעה ומרגשת, ושכל ויכוח אידיוטי בין דיירים יגרום ל"מדינה שלמה" לעצור נשימתה. אצל ויצמן וזו־ארץ הכל חסר תקדים, וגם אמש שניהם המשיכו לדקלם בפומפוזיות טקסטים פתטיים על דרמה ורגעים היסטוריים.

.4 אבל איך העונה הזאת היתה "חסרת תקדים", אם כבר ראינו הכל לפני. משימות ממוחזרות על צבא, רדיו או בית משפט, ושאר תעלולים שנוסו בעונות קודמות של התוכנית. דייר פרובוקטיבי ומוערץ שנזרק רגע לפני הגמר? שי חי מוסר ד"ש. קרבות פוליטיים חלולים, חרמות ומשולשים רומנטיים, יחסים עכורים בין הורים לילדים, שיחה עם בן משפחה שניתק קשר? את הדרמה הלעוסה הזו אכלנו בעבר, ואת כל ההתרחשויות הללו יורם זק כבר עשה טוב יותר.

.5 העונה הנוכחית ניסתה לכופף את החוקים הבסיסיים של הפורמט, אך זה רק גרם לאנדרלמוסי­ה. בחסות חסות של אינטרנט מהיר היה חשוב פעם אחר פעם להזרים לדיירים מידע על המתרחש מחוץ לבית, וכך נשבר הניתוק של משתתפי הפורמט מהעולם החיצון, ואלה ספגו אליהם שלל מסרים שמייד השפיעו על ההתפתחויות בעלילה.

.6 בחסות המידע המיותר שהוזרם פנימה היו דיירים ששינו אסטרטגיה, היו כאלה שנשברו ופרשו (דרור קונטנטו, למשל, שנטש אחרי שצפה בסרטון ערוך על התנהגותו כלפי חבריו), אחרים זכו לטיפול עמוק ומורכב מההפקה - יהודה יצחקוב חובק ארוכות ולבסוף נזרק, ג'וזי זירה ספג התעללות נפשית במשימות אכזריות, ומעל כולם זהבה בן הרוויחה מגוון הטבות, ואפילו שוחררה מהעול של העמדת דיירים להדחה עם כל הסכסוכים הנלווים לכך.

.7 זאת היתה עונה שרצתה (וגם הבטיחה בקול רם) לשבור את כל החוקים, עד שבסוף נשברה בעצמה בדרך.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel