Israel Hayom

מתנות האפיקומן

ילדים רבים מחכים לרגע שאחרי הארוחה כדי למצוא את האפיקומן ולבקש מתנה ● אם אתם המארחים, מצאנו עבורכם מבחר משחקים להציע להם

- זיוה מוגרבי־קובני

אחרי לא מעט סגרים בשנה האחרונה, שבהם רכשנו משחקים וצעצועים רבים ברשת, נשאלת השאלה האם הלקוחות יפקדו את חנויות הצעצועים לפני חג הפסח. בני גרינאפל, מנכ"ל רשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השעשועים, מציין כי "עם פתיחת החנויות, ראינו חזרה של קונים, ובעיקר של הילדים, שחיכו לגעת מקרוב בצעצועים. רואים את ההתלהבות בסניפים, את הרצון לבחון מקרוב, לקנות ולצאת עם הצעצוע ביד ללא הצורך לחכות כמה ימים עד שהמוצר יגיע. חסרה להם חוויית הקניה שאין ברכישה דרך האינטרנט".

סיגל כספי, מנכ"ל רשת טויס אר אס, מציינת כי מרגישים את התנועה של הקונים כבר שבוע לפני החג. "יש את ההורים שקונים לפני החג ויש את אלה שיבואו אחרי ליל הסדר עם הילדים אחרי שהם זכו במציאת האפיקומן". לדבריה, "בפסח שעבר קנו הרבה משחקים לסגר, ועכשיו באים לקנות מתנות גדולות ומושקעות כמו אופניים, קורקינט וכן יש גם משחקים חדשים. הילדים מצפים לקבל מתנה בחג הזה, במיוחד אחרי שנה שבה רוב הילדים לא חגגו עם מסיבת יום הולדת גדולה ולא נסעו לנופש".

מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף הצעצועים בלשכת המסחר ומנכ"ל חברת הצעצועים "שחק נא", מסביר כי "כשאנחנו נשאלים מה נשתנה הפסח הזה, התשובה היא שיש פחות התנפלות ברכישת צעצועים מאשר בחגים הקודמים, כי בפסח שעבר היתה היסטריה מה לעשות בבית בסגר עם הילדים, וכולם רצו וקנו משחקים מכל מה שבא ליד, ועם החזרה לשגרה, אנשים יבלו פחות בבית ולכן הדרישה למשחקים תרד".

תחזית פסימית מדי, לא? "לא נראה קניות של משחקים בכמויות שראינו בפסח הקודם. פחות הורים יקנו לילדים שלהם, אבל הם כן יקנו מתנות למארחים. בנוסף, הסבים והסבתות ירצו החג לפנק את הנכדים, מה שלא יכלו לעשות בשנה שעברה, כך שאני מאמין שנראה קניות כמה ימים לפני החג ובעיקר ביום הבחירות". מבחינת המוצרים שמושקים אומר קלוגהפט כי "בדרך כלל בתקופה הזו יש הרבה השקות של צעצועים חדשים מחו"ל. השנה התבטלו תערוכות צעצועים בחו"ל וגם היה פחות ייצור של משחקים חדשים. מדי שנה אנחנו רגילים לראות דמויות דיסני חדשות בעקבות סרטי אנימציה חדשים, אך מאחר שהשנה לא היו סרטים, גם לא הושקו צעצועים מבית דיסני. צריך לזכור שהחנויות היו סגורות תקופה ארוכה, ורבים מהם לא הספיקו להיערך עם מלאי. לחלקם יש מעט משחקים חדשים וזה לא מספיק".

גיימינג

עולם הגיימינג התחזק בשנה האחרונה. רון קלדס, מנכ"ל תור גיימינג, הנציגה הרשמית של חברת "נינטנדו" בישראל, אומר כי "גילי הילדים שנחשפו למשחקים בקונסולות הלך וירד, ובהתאמה, הביקוש לקונסולות ולמשחקים גבר. כיף לראות איך התוכן הוא על־זמני. הורים שגדלו על דמויות כמו 'מריו', 'זלדה' ו'פוקימון', זכו בשנה האחרונה לחוות עם הילדים שלהם את אותה חוויית משחק והנאה שהיתה להם בילדות. הדמות של 'סופר מריו' חזרה לככב בשנה האחרונה בצורה משמעותית, ובחגיגות ה־53 לדמותו הושקו לא מעט משחקים חדשים שחיזקו את המותג. בימים אלה מצטרף לחגיגה גם 'פוקימון' עם 25 שנים לדמות, ואף נפתח מתחם ייעודי וראשון מסוגו בישראל בדיזנגוף סנטר בתל אביב".

 ??  ??
 ?? צילום: GettyImage­s ??
צילום: GettyImage­s
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel