Israel Hayom

רק לא רק־לא־ביבי

- קובי אריאלי

תצביעו למי שאתם רוצים. תצביעו למי שהצבעתם תמיד, תצביעו הצבעה שבטית, הצבעה השתייכותית, הצבעת אמון או הצבעת מחאה. תצביעו לסמוטריץ' כי אתם ימנים אמוניים, תצביעו לליכוד כי אתם ליכודניקים או כי אתם מרוצים משלטון נתניהו, תצביעו עבודה כי תמיד שמתם אמת, כי מרב מיכאלי רצינית ומבטיחה, תצביעו מרצ כי צריך שמאל אידיאולוגי חזק, תצביעו יש עתיד כי יאיר לפיד איש ומנהיג כלבבכם, תצביעו ימינה כי הם ימין אמיתי והנהגה ראויה לימין בעתיד, תצביעו ש"ס בגלל המסורת ואגודה בגלל היידישקייט, תצביעו למשותפת בגלל תפיסותיה הלאומיות ולזליכה בגלל הכלכלה - תצביעו למי שאתם רוצים.

רק דבר אחד אל תצביעו, בשביל הכבוד שלכם, בשביל האמת האומללה שנדרסת ומתחננת: אל תצביעו רק־לא־ביבי. כלומר, זכותכם לחלום על ראש ממשלה אחר, על שלטון אחר, על קואליציה אחרת, הכל ממש בסדר, הרי לשם כך מתקיימות הבחירות; אבל אם אתם נוטלים פתק ביד ויודעים בתוך תוככם שמהות ההצבעה הזו היא אך ורק "לך" - אל תעשו את זה. זה מבייש אתכם. אל תהיו חלק מתרגיל שקרי ואנטי־דמוקרטי בעליל. אל תהיו חלק מניסוי.

התרגיל המרושע הזה עוד יילמד. איך הצליחה קבוצת בעלי אינטרסים פוליטיים וחברתיים להגות תרגיל מבריק, שבשמו אנו הולכים זו הפעם הרביעית לבחירות בתוך שנתיים. איך הם הצליחו לשכנע מאות אלפי ישראלים שחיים סביר או טוב, שרע להם; איך הם הצליחו להפוך מנהיג שהביא לישראל מיליוני חיסונים נגד קורונה ושמצבה של ישראל בתקופת כהונתו היה הטוב ביותר בתולדותיה - לדמון מפחיד; איך הם הצליחו להפוך אותו בעיני רבים למושחת; איך הם הצליחו למכור לכל כך הרבה אנשים תמימים שכתבי אישום - שבמקרה הרע הם תפורים ובמקרה הטוב הם מינוריים וחדשניים במהותם המשפטית - הם הזוועה בהתגלמותה; איך הם הצליחו לגרום לאלפים לשנוא שנאה עזה ומוחשית כל כך איש שלא עשה להם שום דבר רע; שתפיסותיו הציבוריות לא רחוקות משלהם; איך הם הצליחו להסית נגדו באמצעות הכינוי "מסית"; איך ואיך ואיך. גאונים. האמת? גאונים.

איך הם הצליחו להפוך מנהיג שהביא מיליוני חיסונים נגד קורונה ושמצבה של ישראל בתקופת כהונתו היה הטוב ביותר בתולדותיה – לדמון מפחיד. האמת? גאונים

אבל עזבו את המסיתים, אני מדבר אליכם, נמעני ההסתה הזו: אל נא אחיי תרעו. באמת שתצביעו למי שאתם רוצים, אבל אל תצביעו רק־לא־ביבי. אל תהיו בשר תרגילים. דעו שזה הופך אתכם לחלק מתהליך מניפולטיבי שכולו שנאה וציניות, ושכל מהותו היא ניסיון עקיפה של הדמוקרטיה. אתם יודעים מה? בואו, הנה אני מקל עליכם: אני מאמין באמונה שלמה שרקלא־ביבי פירושו רק־לא־מצביעי ביבי. אם אתם שותפים לאמונה הזו, מודעים לתרגיל ומאמינים שבאמצעות ההתנגדות לביבי ישתנה השלטון וזוהי המטרה שלכם - לכו על זה. אני מוכן לרחוש איזשהו כבוד למי שמודע למה שהוא עושה, גם אם הוא עושה דבר רע מבחינתי. אבל אם דעותיכם אינן אנטי־ימניות בהכרח ובאמת השתכנעתם שנתניהו הוא אסון לישראל, שדי, נמאס כבר ממנו, שכמה אפשר, שהוא מושחת, שהוא צוללות - תתביישו. אתם אפילו לא חלק מהתרגיל. אתם הקורבנות שלו. אנא. חשבו שוב. אל תצביעו רק־לא־ביבי.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel