Israel Hayom

סבב הבחירות הראשון השנה - והלוואי שגם האחרון

- יוסי ביילין

ראש ממשלה שכנגדו מתנהל משפט על שוחד, מרמה והפרת אמונים, עושה כל שביכולתו כדי להמשיך להופיע במשפט זה כראש ממשלה מכהן. מכיוון שאיבד - בשלוש מערכות הבחירות הקודמות - את יכולתו להקים קואליציה בת קיום, הוא מעדיף את קיומן של ממשלות מעבר, את אי־העברתו של תקציב חדש מאז ,2018 ויעדיף מצב זה, ככל שיוכל, גם לאחר הבחירות הקרובות.

אם בעקבות הבחירות היום תבחר מפלגתו בחבר כנסת אחר מטעמה - הוא יוכל לבחור בין כמה אפשרויות להקים ממשלה יציבה. השאלה היא אם נותרו בליכוד אנשים אמיצים דיים לומר בפומבי את מה שהם אומרים בלחישה, ולחתוך את החבל החונק את מפלגתם והמקשר אותה אל המנהיג. פומבית, לפחות, מדברים אנשי השורה הראשונה של הליכוד בשבח המנהיג והניסים שעשה לנו. אבל לא כולם חסידים שוטים.

מי שמתברך בהבאת הגשם לא יכול להתחמק מאחריותו לבצורת. מי שהביא לישראל כמות גדולה של חיסונים, ומתגאה, בצדק, בלחץ שהפעיל על חברות התרופות לשגרם לישראל, הוא גם מי שעשה טעויות קשות במהלך הטיפול בתופעת הקורונה. ישראל, שמספר מתי הקורונה בה עבר את המספר הבלתי נתפס של ,6,100 נמצאת גבוה מאוד ברשימת המדינות ביחס בין מספר מתיה לגודל אוכלוסייתה. בסופו של דבר, זהו מבחן המציאות, ובמבחן הזה כשל מי שהצליח להביא את החיסונים.

הנורמליזצי­ה עם כמה מארצות ערב לא היתה תוצאה של מחשבה תחילה, אלא ניצול חכם של האילוץ לוותר על הסיפוח המסוכן כדי לדרוש תמורה עבור מה שבין כה וכה לא היה קורה. אלא שמהלך חשוב זה נוהל ברגל גסה וגרם למתיחות מיותרת בקרב המדינות שהחליטו על הצעד. איחוד האמירויות ביקשה למנוע את ביקור הבחירות של רה"מ, ולאחר שהרמז שלה לא הובן, נאמרו הדברים בפומבי ובאופן שהחצין מתיחות מיותרת לאחר כמה ירחי דבש קצרים.

פרשת הטיסה לאמירויות דרך ירדן חשפה מערכת יחסים עכורה עם ארמון המלוכה, שהעכירה עוד יותר. וממש בימים אלה הגיעו קולות מסעודיה על כך שהציפייה להצטרפותה למדינות הנורמליזצי­ה - אין לה על מה שתסמוך. אין מדובר בקוסם. מדובר בפוליטיקאי מנוסה הנאחז בקרנות המזבח, כולל הכנסה לכנסת של אנשים שאינם ממפלגתו, ואשר כהונתם בכנסת היא לא פחות מחרפה. הדבר יהיה הלילה בידי ח"כי הליכוד. הם יהיו אלה שיוכלו לגרום לכך שסבב הבחירות הראשון השנה, יהיה גם האחרון.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel