Israel Hayom

הביקור בקלפי - חובה קדושה ומשמחת

-

בשעות הקרובות נתייצב בקלפי, נמלא את חובתנו האזרחית ונשלשל כמה אותיות לתיבת התכלת. רשמית זו זכות אזרחית, אולם אני מאלה המאמינים שזו חובה, חובה קדושה ומשמחת. לכל ביקור בקלפי מצטרפים אלי ילדיי, כדי שיתפעלו בכל פעם מחדש מעצם הרעיון ששבנו לארץ אבותינו ויש לנו מדינה ריבונית, ויש לנו כנסת. זה מרגש גם אם אנחנו עושים זאת בפעם הרביעית בתוך שנתיים. מייד אחר כך נצא לחגוג את חג הדמוקרטיה והריבונות בטיול בחיק הטבע. האביב שבחוץ והפריחה המשגעת קורצים במיוחד.

לצד השמחה הגדולה יש לבטים - טרם החלטתי סופית במי אבחר, וגם דאגה - שמא בחירות חמישיות הן בלתי נמנעות.

נתחיל עם הלבטים. כמו רוב העם בישראל, תפיסת העולם המדינית שלי מעוגנת בימין. אפשר שיהא זה ימין ביטחוני־פרגמטי, התיישבותי־אידיאולוגי או מסורתי־דתי. זה פחות משנה. המחלוקת המדינית שחצתה לשניים את החברה הישראלית בין ימין לשמאל, הוכרעה מזמן. אי שם באינתיפאדה השנייה התפכחנו כשפנטזיות השלום עם הפלשתינים התפוגגו בעשן האוטובוסים המתפוצצים.

עם רוב ימני רחב וברור, היינו צריכים זה מכבר להחזיר את הביטחון לתושבי הנגב והגליל - יהודים וערבים, להחיל ריבונות ביהודה ושומרון, להציל את שטחי C שנאכלים על ידי הפלשתינים ולהכשיר את ההתיישבות הצעירה. היינו צריכים כבר מזמן להחזיר את מנגנון היעוץ המשפטי לייעודו - ייעוץ בלי מעורבות במדיניות, ולשנות את שיטת מינוי השופטים, כך שפניו של בית המשפט יהיו כפני העם.

אבל במקום לקדם את כל הטוב והנכון הזה, הימין עסוק במריבות פנימיות שמפרקות אותו מבפנים, מקטינות את כוחו הפוליטי ומובילות לחוסר יציבות שלטונית שמזיקה למדינת ישראל. לתפיסתי, מחנה הימין הגדול מכיל בתוכו את תקווה חדשה, את ימינה, את הליכוד, את הציונות הדתית, אולי גם את ליברמן ואפילו את המפלגות החרדיות. הניסיון להוציא אל מחוץ למחנה חלק מן המפלגות הללו, רק בגלל קרבות ירושה או ויכוח לגיטימי על דמות המנהיג, לא רק מזיק לימין אלא פוגע בעתיד מדינת ישראל. הוויכוח על האיש מבלבל ומסיט מן הדרך.

באופן אישי, אותי הוויכוח המאוס "כן ביבי לא ביבי" מתיש ומשעמם. כדי שלא נמצא את עצמנו, חלילה, בבחירות חמישיות, אסור לחזור על טעויות העבר. אם תוצאות האמת יגשימו את מה שהראו הסקרים - על כל ראשי מפלגות הימין לקבל את הכרעת הציבור, לשים את השאלות הפרסונליות בצד ולהתגבש יחד בקואליציה רחבה ככל האפשר סביב הדרך.

 ?? צילום: אי.פי ?? חג לדמוקרטיה ולריבונות
צילום: אי.פי חג לדמוקרטיה ולריבונות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel