Israel Hayom

איכות ללא תחרות

איך הפכה GAC ליצרנית הרכב האיכותית בסין

- תעשייה סינית מחשמלת

סין הפכה למעצמה בתחום הרכב החשמלי, כשהיא מובילה בטכנולוגיה, נפח ייצור והשקעה בפיתוח. קונצרן GAC קצר זו השנה השמינית ברציפות את תואר היצרן האיכותי והאמין ביותר בסין ושׂ םבין הכוונות את מיטב התוצרת מיפן וקוריאה.

התפתחות תעשיית הרכב החשמלי בסין, שנמצאת בתנופה אדירה בשנים האחרונות, חוללה ברמה העולמית מהפכה של ממש. סין החלה לעבוד על הנושא במלוא המרץ, מחד, על מנת למצוא פתרונות לצמצום מימדי נתוני זיהום האוויר הגבוהים, מאידך, זיהוי הפוטנציאל העסקי שאיתו יוכלו להוות אמת מידה טכנולוגית עולמית בתחום החדשני והמתהווה. בנוסף לכך, סובסידיות נדיבות מצד הממשל הסיני וקביעת רגולציות תומכות, עודדו את הסינים לעבוד סביב השעון על פיתוח הטכנולוגיה אשר הובילה להשקת מגוון כלי רכב חשמליים בקצב גבוה. מעבר לכך, קמה בסין תעשייה ענפה התומכת ברכב החשמלי, כמו למשל ייצור הסוללות לכלי הרכב, כאשר אחת מהחברות המובילות בתחום ומהגדולות בעולם, ,CATL מייצרת סוללות ליתיום יון עבור מותגי יונדאי, הונדה, ,BMW מרצדס, טסלה, GAC ועוד.

מתלמיד למדריך

לפני למעלה מחמישים שנה, ליפנים לקח זמן ונדרש מאמץ אמיתי כדי לייצר לגיטימציה בקרב צרכני העולם לרכוש רכב שמגיע מארץ השמש העולה, אל מול תעשיות הרכב האמריקאיות והאירופאיו­ת שנחשבו מוכחות עד לאותו הזמן. תהליך דומה עברו היצרנים הקוריאניים, כשלפני 20 עד 25 שנים ייצרו מכוניות טובות פחות מתוצרת תעשיית הרכב היפנית דאז, וכיום בהחלט יישרו קו, ומסתכלים בגאון דרך הפנסים אל עבר היצרנים היפניים, כשטבלאות מסירת כלי הרכב אינן משקרות. מותגים מובילים בתעשיית הרכב הסינית עוברים כעת מהפך דומה. בעבר התעשייה התאפיינה בייצור מכוניות שאינן מביאות איתן בשורה אמיתית בנושא האיכות או פריצת דרך טכנולוגית כלשהי. חברת ,GAC לאחר שלמדה את המתודולוגי­ה מיצרני כלי הרכב היפניים, מציעה כיום מכוניות ארוזות היטב, מאובזרות לעילא ולעילא ומצוידות בטכנולוגיה מתקדמת מאד. תהליך הלימוד של GAC לא התמקד רק במכוניות עצמן או בטכנולוגיה. מהנדסי היצרנית ואנשי הפיתוח שקדו על נושא האיכות של המכוניות כמו גם על טיב השירות ללקוחות, על מערכי הייצור ועל שיטות השיווק.

‪!GO, GAC,‬ GO

חברת ‪)Guangzhou Automobile Group( GAC‬ נוסדה 1955-ב ומאז הפכה לאחד הקונצרנים הגדולים והמשמעותיי­ם בתעשיית הרכב הסינית, הינה כיום אחת משלוש יצרניות הרכב הגדולות בסין ואחת מ- 200 החברות הגדולות בעולם (ע"פ מגזין ,)Fortune מייצרת מעל לשני מיליון כלי רכב בשנה ומשווקת אותם בכ- 30 מדינות שונות. בנוסף, לחברה מרכזי פיתוח ברחבי ארה"ב ומרכז עיצוב בלוס אנג'לס. נושא ההקפדה על האיכות הפך לחלק בלתי נפרד מה- DNA של המותג והוא דורג על ידי ‪,JD Power‬ ארגון הצרכנות ומחקרי השוק המוביל בעולם, בפעם השמינית ברציפות, בתור יצרן ומותג הרכב האיכותי ביותר בסין, ראשון מבין כלל המותגים הסיניים. מיקומו של מותג GAC במבחני האיכות עוררו עניין רב בקרב ענקיות הרכב היפניות, ובכך הפכה GAC ליצרנית הרכב עבור מותגי הרכב טויוטה, מיצובישי והונדה היפניות בתוך סין. מעבר לכך, בין טויוטה ל- GAC קיים שיתוף פעולה אסטרטגי לפיתוח טכנולוגיית המימן ולאחרונה אף הודיעה טויוטה העולמית על כך שתספק ,GAC-ל אחת משותפותיה הסיניות העיקריות, את הטכנולוגיה של ההנעה ההיברידית שלה, לצד טכנולוגיית הקישוריות ברכב. בכך, תהא זו הפעם הראשונה בה טויוטה תספק את טכנולוגיית הליבה ההיברידית שלה לחברה זרה. מעבר להבעת אמון עצומה שמשתקפת ממהלך שכזה, של טויוטה כלפי ,GAC מהלך זה נובע, בין היתר, בשל הרצון של טויוטה להגדיל את נתח מכירות המכוניות הידידותיות לסביבה בסין. בעתיד, אף צפויות השתיים לשתף פעולה בכל הקשור בפיתוח טכנולוגיית המימן לכלי הרכב.

השקעה בדגמים, באיכות ובטכנולוגי­ה

קבוצת GAC מתקשה לקפוא על שמריה ולהרים את בלם היד, וממשיכה בתנופה קדימה. הקונצרן הקים את חטיבות ‪GAC AION‬ ו-GAC ,R&D שמטרתן לפתח את הרכב החשמלי ולהיות בקדמת הטכנולוגיה. חטיבת המחקר חשפה לאחרונה את ה- ‪AION LX‬ בהנעת מימן. הדגם מהווה נדבך משמעותי בתהליך ארוך אותו מבצעת GAC לחיזוק יכולותיה החדשניות במחקר ופיתוח. מאז הקמת מכון המחקר של ,GAC צברה החברה ניסיון של 14 שנים בפיתוח מוצרים וחדשנות טכנולוגית. בשנת 2019 דורגו מרכזי המחקר והטכנולוגי­ה של GAC במקום השישי הכללי בסין ובמקום הראשון בענף הרכב.

הפעילות בישראל

מותג ,GAC שהחל את דרכו בישראל בפברואר שנה שעברה, מיובא על ידי אוריון מוביליטי, מבית קבוצת יוניון, יבואנית טויוטה ולקסוס, היה היבואן הראשון בארץ המשווק כלי רכב חשמליים בלבד. מהלך שכזה יכול היה להיתפס כאמיץ או נועז, אלמלא זיהה היבואן את המהפכה שמתהווה בתחום כלי הרכב החשמליים בעולם. GAC החלה את השיווק עם דגם הפנאי ,GE3 המהווה את הסנונית הראשונה של הקונצרן הסיני בישראל ומביא עמו איכות הרכבה מרשימה, טכנולוגיה מתקדמת וטווח נסיעה מרשים של 309 ק"מ בין טעינה לטעינה. מותג GAC צפוי להרחיב בחודשים הקרובים את היצע הדגמים, ולהשיק את ספינת הדגל של היצרן מסדרת AION-ה היוקרתית.

 ??  ??
 ?? צילומים: GAC ??
צילומים: GAC
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel