Israel Hayom

ארל וויליאמס

-

קריירה בישראל:

מכבי ת"א ,)1983-1980( הפועל ת"א ,)1986( אליצור רמלה ‪,)1988 ,1987(‬ מכבי רמת גן ,)1990( הפועל חולון ,)1991( בני הרצליה .)1994( תארים:

במדי מכבי ת"א: אליפות אירופה והגביע הבין־יבשתי ‪4 ,)1981(‬ אליפויות, 4 גביעים. רגע זכור במיוחד:

פברואר ,1983 מדריד. השופטים מבטלים סל של מיקי ברקוביץ' ופורצת מהומה במגרש. מהיציע נזרקים מטבעות, וויליאמס שועט לעבר היציע כדי לכלות את זעמו באוהדים. אולסי פרי רודף אחריו, אוחז בו והודף אותו בחזרה למגרש. שניהם מורחקים. בקצרה: מלך הרחבות הבלתי מעורער

"אני חושב שהייתי השחקן הכי טוב בכדורסל הישראלי. נקודה. כשהגעתי לאירופה, הבאתי איתי רמה של כדורסל שלא רגילים לראות באירופה ובישראל. אני לא חושב שלמכבי יהיה אי פעם שחקן ברמתי" (וויליאמס, עיתון "תל אביב", .)2001

היו מאמנים שאהבו אותו, היו כאלה שלא יכלו לסבול אותו, אבל לא היה אפשר להתעלם ממנו. שיחק ארבע שנים באן.בי.אי (בוסטון, דטרויט ופיניקס) והחזיק עשרות שנים בשיא הריבאונדים לדקת משחק בממוצע. אחרי שנה וחצי בשטוקהולם, שמלוק מחרובסקי ז"ל הנחית אותו באוקטובר 1979 אל תהילתו בתל אביב. וויליאמס הוביל את מכבי ת"א שלוש פעמים ברציפות לגמר גביע אירופה לאלופות, כולל זכייה 1981־ב בשטרסבורג מול סינודינה בולוניה, שם הצטיין עם 19 נקודות ו־81 ריבאונדים והיה המלך הבלתי מעורער של הרחבות באירופה. אחרי עוד ניצחון הרואי בהיכל הספורט ביד אליהו טבע את המשפט האגדי: "נו באדי פאקס אראונד ווית' מכבי אין דה יד".

גיורו בקיץ 1981 בארה"ב הוביל את ארל לקדנציות נוספות בישראל, בעיקר אצל אפי בירנבוים, שאימן אותו בשלוש קבוצות שונות. "היו עליו סטיגמות לא נכונות", נזכר בירנבוים, "בניגוד למה שחושבים, הוא אהב להתאמן ורק לא אהב את כל הדרדלה שלפני ובמשחקים הפנימיים היה מרים את האימון לרמות מטורפות. כשנזפתי בו ברמת גן, קני סימפסון אמר לי: 'עזוב אותו, הוא הסוס שעליו נרכב'".

צחוק הגורל, כיום ארל וויליאמס הוא אחראי משמעת בבית ספר תיכון בניו ג'רזי.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel