Israel Hayom

מבחן האומץ של הליכוד

-

תוצאות המדגמים יוצרות מצב שאינו שונה בהרבה מן הסקרים האחרונים, אך ייחודן בכך שהן הופכות את נפתלי בנט, מממליך המלכים, למלך בעצמו. גם אם יהיו לנתניהו 61 מנדטים בלי בנט, עלולה לקום ממשלה התלויה לחלוטין במפלגה קיצונית וחשוכה, וזה אינו מה שנתניהו יכול להר שות לעצמו. אם יהיו לנתניהו פחות מ 61 הוא יהיה תלוי בבנט, אבל לא יוכל להציע לו לחלוק בתפקיד ראש הממשלה, כי ברגע שלא יהיה ראש ממשלה, לא יוכל להיות חבר ממשלה, וזה הסיוט שלו מול משפטו.

בנט קיבל הרבה פחות ממה שציפה, אבל מרגע שהוא מצא עצמו מעל אחוז החסימה, הוא הפך למפלגת ציר. כפי שהיה שר ביטחון עם חמישה מנדטים, הוא יוכל לדרוש עכשיו לחלוק בתפקיד ראש הממשלה עם שבעה מנדטים, וכיוון שהסיכוי שלו לקבל תפקיד נחשק זה מן הקואליציה המתנגדת לנתניהו גדול הרבה יותר, אנו עשויים למצוא, בעוד ימים לא רבים, ממשלה עם ראש ניצי ועם קואליציה פרגמטית, נוטה לשמאל.

אני שמח על מספר המנדטים המסתמ נים לעבודה ולמרצ, ואין ספק שכחול לבן הגיעה להישג משמעותי. שוב מתברר שה שמועות על מות מחנה השלום היו מוקד מות מדי. אני מקווה שהעבודה ומרצ ישלבו עכשיו ידיים ויקימו סיעה אחת משמעותית מאוד בכנסת ה .24 אני מאמין שאם תקום ממשלה בראשות בנט ובתמיכת הגורמים המתונים ביותר בכנסת, ייעשה ניסיון רצי ני לקדם תהליכים מדיניים. אבל גם אם יחליט בנט לוותר בינתיים על חלום רא שות הממשלה ויצטרף לממשלת ימין וימין קיצוני, עשויה לחזור התמונה שהתקיימה בעת ממשלות הימין ימין בעבר.

מנחם בגין כראש ממשלה עשה שלום עם מצרים, וויתר על כל סיני עוד לפני שמפלגת ד"ש בראשות יגאל ידין הצטרפה אליו. יצחק שמיר, בראשות ממשלה ימנית קיצונית, היה זה שהסכים להשתתף בוועי דת מדריד, שהובילה להסכם עם הפלשתי נים ולשלום עם הירדנים, לאחר שבבחירות ,1988 הנושא היחיד שעליו התמודדו הימין והשמאל היה השתתפות ישראל בוועידה בינלאומית לשלום.

במילים אחרות: ממשלת ימין בלבד תהיה חשופה מאוד לעולם, ובכלל זה גם למדינות ערב שעשו נורמליזציה עם ישראל לאחרו נה, ועשויה למצוא עצמה בתהליך מדיני, בניגוד להבטחות הבחירות של מרכיביה. שמחת הניצים מוקדמת.

ממשלת ימין בלבד תהיה חשופה מאוד לעולם, ועשויה למצוא עצמה בתהליך מדיני, בניגוד להבטחות

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel