Israel Hayom

כשיופסקו החרמות, תקום ממשלה

ההתאוששות של גנץ: לא מזמן ניבאו לו שלא יעבור את אחוז החסימה, אבל שר הביטחון טרף את הקלפים ● מדגמי הטלוויזיה נתנו לכחול לבן 8 מושבים בכנסת הבאה ● גנץ: "הבעת אמון בממלכתיות"

- אבי כהן

במטה כחול לבן

נשמו לרווחה: במפלגת כחול לבן שמחו אמש לצפות במדגמים שגילו כי הם בדרך הנכונה להיות הבטחת הבחירות. לפי רוב המדגמים, מפלגתו של בני גנץ זכתה ב־7-8 מנדטים.

המפלגה שהיתה על סף אחוז החסימה הצה ליחה בימים האחרונים להגדיל את כוחה ולה משוך אליה מתלבטים ומאוכזבים מהבחירות האחרונות. למרות שהפרו את הבטחת הבה חירות הקודמת שלהם, בכחול לבן מרוצים מההתאוששות ומהקמפיין המוצלח שהבליט את גנץ כאדם ישר ובזכות כך סחף אחריו מצביעים, אחרי נתוני פתיחה קשים בתחילת מערכת הבחירות.

"אני מבקש להודות למאות אלפי המצביעים שהביעו אמון בדרך הממלכתית והאחראית של כחול לבן, ולכל שותפיי", הודה גנץ לתומכיו. "הייתי לוחם, ואמה שיך להיות לוחם למען החברה הישראלית. החל ממחר אעשה הכל כדי לאחד את גוש השינוי. ואם חלילה ייגזר עלינו ללכת לבחירות חמישיות, אעמוד כחומה בצורה לשמירה על הדמוקרטיה, שלטון החוק והביטחון. ישראל לפני הכל".

בכחול לבן העבירו מסר על בחירות חמישיות מפני שהיו מעוניינים בכך במטרה להגיע לבחירות אלה כשייתכן שגנץ יהיה בכיסא רה"מ על פי הסכמי הרוטציה, מצב שממנו נתניהו חושש.

את הבוקר שלו פתח יו"ר כחול לבן באופן שנראה מנומנם למדי. שר הביטה חון בני גנץ הגיע לקלפי הסמוכה לביתו והיה נראה עייף. "אני קורא לצאת להצה ביע לגוש השינוי, אחרת יהיה פה משטר אחר ולא נצליח להגיע אפילו לבחירות חמישיות", קרא בדבריו. עוד הוסיף כי "בחיה רות הן חגיגה דמוקרטית, אבל היום אנחנו לא בחגיגה כי מדינת ישראל נמצאת במצב בריאותי, כלכלי וחברתי חמור והבחירות האלו היו צריכות להיחסך".

לאחר דבריו הלך גנץ לשים פתק בכותל המערבי בירושלים, פעולה שאותה עושים בדרך כלל המועמדים לראשות הממשלה יום לפני הבחירות. אחר כך הסתובב ברחבי הארץ, בין היתר סייר בקניון כפר סבא.

בד בבד, חילופי האשמות נרשמו אתמול בין כחול לבן ליש עתיד. בכחול לבן האשימו את לפיד בהפצת פייק ניוז וטענו במפלגה כי האחראים לניקוב גלגלי רכב המפלגה הם פעילי יש עתיד. ביש עתיד דחו את ההאשמות.

במקביל, כחול לבן פנתה לוועדת הבחירות המרכזית - להאריך את פתיחת הקלה פיות עקב העיכובים שנוצרו בשל הקורונה. בכחול לבן הדה גישו כי היערכות ועדת הבה חירות המרכזית היתה מופתית, אך לאור הנסיבות, הקורונה ושיעור ההצבעה הנה מוך, הם ביקשו להרחיב את שעות הפתיחה.

 ??  ??
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? גנץ במטה כחול לבן, אמש
צילום: לירון מולדובן גנץ במטה כחול לבן, אמש
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel