Israel Hayom

לפתוח לימינה את הדלת

התקווה החדשה הסתיימה באכזבה הגדולה מכולן ● לפי המדגמים, גדעון סער ייאלץ להסתפק ב 6-5 מנדטים בלבד ● סער התחייב במטה המפלגה: "נעמוד במילתנו שלא להיכנס לממשלה שנתניהו עומד בראשה; נעשה כל מאמץ לממשלת שינוי"

- ינון בן שושן בהכנת הכתבה השתתף יהודה שלזינגר

יפעת ארליך

כגודל התקווה, גודל האכזבה. מפ לגתו של גדעון סער, שהציגה עצמה כאלטרנטיבה שלטונית, סיימה את מערכת הבחירות לפי המדגמים עם 6-5 מנדטים בלבד.

סער נאם אמש במטה המפלגה ואמר כי "הכל טוב והכל לטובה". לדבריו, "עשינו כמיטב יכולתנו בתנאים לא קלים. תקווה חדשה התמודדה בבחירות האלו בפעם הראשו נה. היו מפלגות חדשות רבות אבל מכולן רק תקווה חדשה נכנסה לכנסת ה 24 ולא אף אחת אחרת זולתה".

עוד הוסיף סער כי "אילולא היתה קמה תקווה חדשה כל הפרשנים כבר לא היו נמ צאים באולפנים כי נתניהו היה עומד הלי לה על 65 מנדטים או יותר, והדברים היו מתייתרים".

לגבי המהלכים הפוליטיים הע תידיים, ציין סער כי "עדיין מוק דם מדי להתייחס לכך, אבל חשוב להבהיר כמה נקודות: הראשונה, נעמוד בהתחייבותנ­ו שלא להיכנס לממשלה שנתניהו עומד בראשה. הדבר השני - נעשה כל מאמץ מצי דנו להקמת ממשלת שינוי ואגו לא יהיה שיקול בעניין הזה". בשלב זה כבר היה סער נחרץ יותר ואמר כי "אם נתניהו יקים ממשלה - בסו פו של דבר נשרת את העם מהאופוזיצי­ה".

כך או כך, נראה כי התחו שות מבשרות הרע בקרב פעילי המפלגה החלו עוד בתחילת יום הבחירות. שעות בודדות מהרגע שבו נפתחו הקלפיות, ובתקווה חדשה כבר החלו לעלות טענות על שיבושים ועל אירו עים חריגים בקלפיות ברחבי הארץ.

פעילי המפלגה שלחו מכתב דחוף לוועדת הבחירות המרכזית בעקבות הטעיה מכוונת, לטענתם, בין הפתק של מפלגתם, ,"ת" לפתק "רנ" של מפלגת "תקווה לשינוי". לטענת פעילי המפלגה, פעילי לי כוד החליפו בקלפיות את סדר הפ תקים כך שיהיו צמודים זה לזה, או לחלופין הוציאו את הפתק "ת" מכוורת הפתקים, כדי להטעות ול בלבל את המצביעים במכוון.

עוד טענו כי פעילים של הליכוד נראו מפזרים פתקי "'ת" שהוצאו מהקלפיות במודיעין, בנתניה, בר חובות, בלוד ובפתח תקווה. יו"ר המפלגה, גדעון סער, התחיל את הבוקר בהצבעה בקלפי בתל אביב, שם אמר כי "תק ווה חדשה מתייצבת בפעם הראשונה למבחן ולבחירה של אזרחי ישראל עם דרך ברורה ותקווה גדולה לעתיד". לדבריו, "זה יום מרגש ומאוד חשוב לאזרחי ישראל, כי היום יש לנו אפשרות לצאת ממבוי סתום של שנתיים עם ארבע מערכות בחירות, ולעשות שינוי. השינוי תלוי בהצבעה לפתק ת' לתקווה חדשה. כל שאר הפתקים לא עשו שינוי בשנתיים האח רונות ולא יכולים לעשות שינוי".

 ??  ??
 ??  ?? סער במטה המפלגה, אמש
סער במטה המפלגה, אמש
 ??  ?? הפנים אומרות הכל. מטה תקווה חדשה, אמש
הפנים אומרות הכל. מטה תקווה חדשה, אמש
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? נסיעה לשום מקום. כרזה של סער בת"א
צילום: יהושע יוסף נסיעה לשום מקום. כרזה של סער בת"א
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel