Israel Hayom

כך הציל ליברמן את החרדים

-

זאת היתה שנה קשה מאוד לציבור הח רדי ובעיקר לנציגים החרדים בכנסת. הקורונה הפילה חללים רבים, הסגרים תקעו משפחות גדולות בבתים קטנים, בחורי ישיבות הסתובבו ברחובות וחלקם נשרו מהדרך. אם לא די בזה, הציבור הח רדי חטף עליהום, ממש לינץ' ציבורי שלא נראה כמותו מעולם, הפרת הנחיות יחד עם מציאות חיים בלתי אפשרית ונתונים על כמויות הדבקה גדולות בריכוזי אוכלוסייה חרדית הדביקו לציבור החרדי את סטיגמת מפיצי המחלות. אם לא די בזה, הסגרים הגדולים וההגבלות תוכננו בעיקר לתקו פות החגים ולאחר מכן בחנוכה, והח"כים החרדים? הם ספגו את התסכול, שימשו מטרה לחיצי הביקורת ונשארו חסרי אונים.

הביקורת הלכה והתעצמה, ואל הכעס על הנציגים החרדים נכנס גם בצלאל סמוט ריץ' כשחקן מרכזי ואלטרנטיבה ללא מעט חרדים. המפלגות החרדיות נכנסו למערכת הבחירות חבולות ומוכות. הציבור החרדי כעס ואליו הצטרפה שחיקת מערכת בחי רות רביעית בתוך שנתיים בלבד. הסכנה לאיבוד מנדטים היה ממשי. ואז הגיע ליברמן. ליברמן הציג קמפיין אנטי חרדי שלא נראה כמותו מעולם במדינת ישראל. הוא הציג סרטונים ברוסית של חרדים לוק חים כספים שמגיעים לחיילי צה"ל, טען שהם סחטנים, פרזיטים, שעושים "קרקס לנתניהו", הבטיח לשלול מהם תקציבים, שבר עוד שיא כאשר אמר שצריכים לשים את נתניהו ואת החרדים במריצה ולהוביל אותם למזבלה.

וגם אתמול, ברגעים האחרונים במערכת הבחירות, ליברמן לא נרגע ופרסם שהח רדים "נוהרים לקלפיות", וכל זה במדי נת היהודים. עצוב שבמקום להתרסק אל מתחת לאחוז החסימה בגלל התבטאויות שבאירופה היו מקבלות גינויים מקיר לקיר, ליברמן שמר על כוחו.

ליברמן פילג, הסית ושיסע בין החר דים לחילונים, בהשראת האווירה שיצר חרדים הותקפו פיזית בימים האחרונים באירועי אלימות קשים, אבל ליברמן עשה עוד דבר - הוא הציל את הקמפיין של הח רדים. דרעי סיפר שהטעות הגדולה ביותר בחייו היתה החברות עם ליברמן, גפני, ליצמן והשאר אמרו בכל הזדמנות שהוא אנטישמי והציבור החרדי התאגד סביב אויב שמבקש לפגוע בו.

זעקת הגעוואלד של הח"כים החרדים אתמול היתה מוחשית הרבה יותר - אם לא תגיעו לקלפיות, ליברמן יתחזק. תו סיפו לזה גם את בג"ץ הגיור ועוד כמה התבטאויות של יאיר לפיד נגד החרדים, ותקבלו את ההצלחה של החרדים לשמור על כוחם.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel