Israel Hayom

האתגר הגדול של לפיד

תחושת ההחמצה במטה יש עתיד, עם פרסום המדגמים שחזו לה רק 18-16 מנדטים, התחלפה בשמחה גדולה עם עדכון תוצאות האמת ● לפיד בנאום לפעילים: "שימרנו את התקווה ואת היכולת להקים ממשלה יחד עם מפלגות הגוש - יש לנו סיבה להיות גאים בתוצאה שהבאנו" ● בדרך לשיתוף פעולה ראשו

- דניאל רוט אבנרי

במטה "יש עתיד" במטה "יש עתיד" תחושת ההחמצה עם פרסום מדגמי הטלוויזיה התחלפה בש מחה ובאופטימיו­ת על האפשרות ליצור גוש חוסם אפקטיבי לרה"מ נתניהו.

לאחר עדכון תוצאות המדגמים, הגיע יו"ר המפלגה יאיר לפיד למטה המפלגה ואמר: "זה הישג גדול. המפלגות שתחתינו אפילו לא חצי מאיתנו במספר המנדטים. עשי נו את זה באחריות מבלי ללכלך ולהפיל אף מפלגה בגוש, שימרנו את התקווה והיכולת להקים ממשלה יחד עם מפלגות הגוש. "אמרתי אלפי פעמים לחברי הכנסת במפלגה - בואו נגרום לכולם להיות גאים. הלילה, יש לנו סיבה עוד יותר טובה להיות גאים בעקבות התוצאה שהבאנו. נכון לרגע זה, לנתניהו אין 61 מנדטים ולגוש השינוי יש 61 מנדטים. זה אומר שעל פי התוצאות, לא תקום ממשלה על קולות הכהניסטים. אנחנו ננהל עם מפלגות הגוש שיחות, ונעשה הכל כדי להקים ממשלה שפויה בישראל. אני מודה לכל הפעילים והתו מכים שהיו איתנו לאורך כל הדרך. עשינו הישג אדיר. באנו לשנות ובאנו לשנים", חתם לפיד. בתוך כך, במהלך הערב שוחח לפיד עם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער. השניים צפויים לשתף פעולה במטרה להביא להחלפת רה"מ נתניהו כמציאותי. יעד פוליטי שיכול להת ברר עם פרסום מדגמי הטלוויזיה, במטה מפלגת "יש עתיד" בתל אביב ניסו להעביר את המסר שהכל עדיין פתוח. מנגד, בסביבת יו"ר המ פלגה לפיד היו שנראו מאוכזבים מהתוצאות,

בפרט לאור העובדה כי מפלגות הגוש עברו את אחוז החסימה - והרבה מעבר למה שצפו הסקרים האחרונים. שעה קלה לאחר פרסום המדגמים, הודה יו"ר המפלגה יאיר לפיד לפ עילים ולתומכים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אין עליכם. תודה!".

גורמים במפלגה אמרו אמש ל"ישראל היום" במטה הבחירות: "האסטרטגיה של לפיד הצליחה. בזמן שהיה ברור שהולך להיות מאבק צמוד ושיש סכנה לבזבוז קולות בגוש, יש עתיד בחרה להיות המבוגר האחראי ודאגה שכל המפלגות הקטנות יעברו, מבלי ללכלך על אף אחד".

עוד הוסיפו הגורמים: "עכשיו רק נותר לקוות שהמפלגות שאכזבו את בוחריהן פעם אחת, או שהתחייבו על הליכה עם גוש מסוים, לא יאכזבו את המצביעים שלהן".

זאת ועוד, לדברי גורמים במפל גה, המדגמים על פי רוב לא מיטיבים עם מפלגות הימין - ביחס לתוצאות האמת. לפיכך, במפלגה חוששים מת רחיש מעין זה שבו למעשה גוש הימין יתחזק בתוצאות האמת על גב גוש "רק לא נתניהו".

בתוך כך, אתמול בשעות הבוקר, כשיאיר לפיד נכנס להצביע ביחד עם רעייתו ליהיא בקלפי בשכונת רמת אביב ג' שבת"א, הוא נשאל על ידי "ישראל היום" אם גם בבחירות האלה יאמר שהוא זקוק לעוד מנדט אחד כדי לנצח. אלא שהפעם הוא הגדיל והבהיר: "צריך עוד מנדט אחד וקצת". התבטאות זו, ביום של בחירות, הבהירה היטב היכן נמצא ראשו של יו"ר המפלגה השנייה בג דולה - בהרכבת הממשלה. למרות היותו קמ פיינר בנשמה, יצא לפיד אתמול עם מסרים יחסית "רגילים" וביקש בעיקר להצביע ל"ממשלה שפויה" אל מול "ממשלת חושך".

בין אור לחושך

בצאתו מהקלפי אמר לפיד : "זהו רגע האמת של מדינת ישראל, ובסוף הכול מתנקז לשתי אפשרויות - או יש עתיד גדולה או ממשלה של חושך, גזענית והומופובית, שתיקח את הכסף של אנ שים עובדים ותעביר אותו לאנשים שלא עובדים. ממשלה של חושך שלא תעבוד בשביל הציבור האמיתי שמחזיק את המדינה הזו בחיים - האנ שים שעובדים, משלמי המסים והמשרתים בצבא".

גורמים במפלגה: "האסטרטגיה של לפיד הצליחה. בזמן שהיה ברור שהולך להיות מאבק צמוד ושיש סכנה לבזבוז קולות בגוש, יש עתיד דאגה שהמפלגות הקטנות יעברו"

 ??  ??
 ?? צילום: אבישג שאר ישוב ?? יאיר וליהיא לפיד מצביעים
צילום: אבישג שאר ישוב יאיר וליהיא לפיד מצביעים
 ?? צילום: אלעד גו ?? לפיד עם הפעילים ברחובות תל אביב
צילום: אלעד גו לפיד עם הפעילים ברחובות תל אביב
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? מטה המפלגה. מרוצים מההישג
צילום: גדעון מרקוביץ' מטה המפלגה. מרוצים מההישג
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? לפיד. "לא תקום ממשלה על קולות הכהניסטים"
צילום: גדעון מרקוביץ' לפיד. "לא תקום ממשלה על קולות הכהניסטים"
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? ליהיא לפיד מגיעה למטה המפלגה
צילום: גדעון מרקוביץ' ליהיא לפיד מגיעה למטה המפלגה
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? פעילי המפלגה. מצפים לשינוי
צילום: גדעון מרקוביץ' פעילי המפלגה. מצפים לשינוי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel