Israel Hayom

הזינוק הענק של סמוטריץ'

לפי מדגמי ערוצי הטלוויזיה, זכתה מפלגת הציונות הדתית בשבעה מנדטים בכנסת ה 24 ● במטה המפלגה פרצו שמחה גדולה וריקודים: "ההישגים הללו - בזכות הפעילים, מחכים לתוצאות האמת"

- חנן גרינווד בהכנת הידיעה השתתף יהודה שלזינגר

במטה הציונות הדתית

את אנחת הרווחה של פעילי "הציונות הדתית" וראשיה אפשר היה אמש לשמוע עד לכנסת. המפלגה, שבתחילת דרכה עוד היה ספק אם תרוץ לבד או תגרד את אחוז החסימה מלמטה, השיגה נתון ראוי לפי שלושת מדגמי הטלוויזיה: בין שישה לשבעה מנדטים בכנסת הבאה.

יו"ר המפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', רקד במשך דקות ארוכות יחד עם פעיליו - על הבמה של המטה המפלגתי.

"זכינו", הצהיר, "לאחדות בציונות הדתית. ברור ששלטנו בשטח. לא היה אחד שנסע ולא ראה את העוצמות בכבישים, בגשרים, במרכ זי הערים. בני ישיבה, בנות מדרשה. צעירים ומבוגרים. לא היתה התלהבות והזדהות כזאת במערכות הבחירות האחרונות. הרוח הזאת ניצחה היום".

במטה המפלגה פרצו בק ריאות שמחה. עו"ד שמחה רו טמן, מספר 4 במפלגה, שעוסק רבות בפן המשפטי, התקבל בקריאות "שר המשפטים הבא". "זה בזכות הפעילים שכאן", אמר בהתרג שות. "בעזרת השם נקווה שתו צאות האמת יהיו כאלו. אלו תו צאות ממש טובות, לא רק לנו אלא לגוש הימין. בעזרת השם יש אפשרות סוף סוף, אחרי הרבה זמן שלא היתה ממשלת ימין, להקמה של מפ לגה שכזו".

גם דקות ארוכות לאחר קבלת התוצאות צפו הפעילים בהתרגשות במסך הענק, כמעט כאילו אינם מאמינים להצלחה הגדולה בעצ מם. אחדים רקדו לצלילי הג'ינגל "דתי לאומי לא מתלבט, מצביע ,"'ט בעודם ממתינים לס מוטריץ', האיש שהצליח להביא אותם ממצב של ספק כניסה לכנסת לכשבעה מנדטים.

יום בחירות סוער יחסית עבר על המפל

גה, עם חילופי האשמות מול ימינה בטענה שהאחרונים מפיצים סקרים לא חוקיים, וכן טענות להעלמת פתקי הצבעה על ידי גו רמי שמאל וחרדים שביקשו למנוע הצבעה לסמוטריץ'.

היו"ר סמוטריץ' פתח את היום בקדומים, ומשם המשיך לריכוזים דתיים לאומיים בנ תניה, פתח תקווה, גבעת שמואל, רחובות, ירושלים ובית שמש, לצד ביקור בכפר חב"ד. גם מספר 2 במ פלגה, מיכל וולדיגר, סיירה בערי מרכז הארץ. במקביל אליהם, הת רכזו שמחה רוטמן ואורית סטרוק ביהודה, שומרון וירושלים. רוטמן הצביע במיצד ומשם המשיך לגוש עציון, לקטמון ולהר חומה. סט רוק הצביעה בסמוך לביתה בחברון ומשם המשיכה לבית אל, עפרה, עלי, עטרת, כפר תפוח, קרני שומרון וקדומים.

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הצביע בקלפי הסמוכה לביתו בקריית ארבע, ולאחר מכן המשיך לריכוזי הצבעה ברחבי הארץ. "יש לנו הזדמנות להקים ממשלת ימין מלא מלא", אמר בן גביר.

 ??  ??
 ?? צילום: בשי דרשן/SPT ?? איתמר בן גביר מצביע
צילום: בשי דרשן/SPT איתמר בן גביר מצביע
 ??  ?? ח"כ סמוטריץ' ומשפחתו, אתמול
ח"כ סמוטריץ' ומשפחתו, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel