Israel Hayom

נתניהו: "הבאנו הישג אדיר"

לאחר שבליכוד התעלו על התחזיות עם כ 30 מנדטים במדגמים, קרא רה"מ נתניהו להקים ממשלת ימין ולהימנע מבחירות חמישיות ● בנאום במטה הליכוד סמוך ל ,02:30 טען: "רוב מוחלט בעם ובכנסת תומך בעקרונות הימין - בואו נקים ממשלה יציבה, בלי חרמות" ● לפני כן שוחח עם סמוטריץ',

- יהודה שלזינגר

במטה הליכוד

תחילת הלילה בליכוד לוותה בתחושת מרוממת למדי עם הבשורה על ההישג של כ 30 מנדטים, יותר מהתחזיות, אלא שמהר מאוד, עם עדכון המדגמים, לוותה הש מחה בחשש מהעובדה שככל הנראה יהיה גוש חוסם נגד נתניהו. מעט לאחר השעה 02:30 עלה נתניהו לבמה במטה הליכוד, הודה לתומכיו והכריז: "הערב הבאנו הישג אדיר". בהתייחס למצבו הפוליטי אמר: "יש רוב מוחלט בעם ובכנסת שזו עתה נבחרה שתומך בעקרונות הימין. עם הרוב הזה, אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה בישראל. ממשלה הומוגנית, ממשלה שה כלכלה שלנו מחייבת להקים".

לדבריו, "אנחנו חייבים לשמור על ארץ ישראל מול מציאות בינלאומית שמשתנה. עלינו לבטל את ההחלטה השערורייתי­ת של בית הדין בהאג. ואנחנו יכולים להביא עוד הסכמי שלום עם מדינות ערב".

הוא הדגיש כי "אני מושיט יד לכל חברי וחברות הכנסת שמאמינים בע קרונות הללו. אני לא מחרים אף אחד ומצפה מהם לנהוג בדרך דומה כל פינו. השעה מחייבת זאת, והעם משווע לממשלה יציבה. אסור לנו בשום אופן לגרור את מדינת ישראל לבחירות חמישיות".

במפלגה יתמקדו כעת בסוגיית הגושים, וב עיקר בשאלה אם ניתן יהיה להקים איכשהו

קואליציה של 61 מנדטים.

שעה קלה לאחר פרסום תוצאות המדגמים כתב ראש הממשלה נתניהו ברשתות החברתיות: "אז רחי ישראל - תודה! הענקתם ניצחון ענק לימין ולליכוד בהנהגתי. הליכוד גדול בפער עצום מול המפלגה הבאה בגודלה - אנחנו בקידומת 3 והבאים בקידומת .1 ברור שרוב מובהק מאזרחי ישראל הם ימנים, והם רוצים ממשלת ימין חזקה ויציבה שתשמור על כלכ לת ישראל, ביטחון ישראל וארץ ישראל. זה מה שנעשה. אוהב אתכם!"

בשעה שלאחר פרסום תוצאות המדגמים, הת פנה רה"מ נתניהו לשוחח עם שותפיו לגוש. בשיחה עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמו טריץ', בירך אותו נתניהו על הישגיו במדגמים, שם זכתה מפלגתו ב 7 מנדטים. לפי ההוד עה שיצאה בתום השיחה, נתניהו אמר: "ברכות לציונות הדתית, הולכים ביחד בשותפות".

נתניהו ניהל שיחה ממושכת עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ובירך גם אותו. לאחר מכן שוחח

קריסת מערכת המיחשוב בבוקר במטה המפלגה ושיעורי הצבעה נמוכים במעוזי הליכוד בתחילת היום הביאו את נתניהו ואנשיו להתחיל בקמפיין הגוועאלד עוד בשעות הצהריים המוקדמות

עם יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שלמשך דקות ארוכות לא ענה לשיחות מלשכת נתניהו. לפי יו"ר ימינה נפתלי בנט, נתניהו התקשר גם אליו, אלא שתשובתו היתה כי ישוחח עם רה"מ רק לאחר פרסום תוצאות האמת. עם פרסום המדגמים אמש, התייחס יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן )הליכוד(, להיתכנות לשכנע את בנט להצטרף לממשלה בראשות נתניהו ואמר: "גם עם בנט וגם עם סמוטריץ' צריכים לנהל מו"מ לא קל". בראיון במשדר חדשות 12 התייחס ביטן גם לקריסת מפלגת תקווה חדשה של גדעון סער ואמר כי הוא "מאמין שאפשר להחזיר את אלקין ואת סער לליכוד".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הוסיף בראיון לכאן :11 "אם סער רוצה להציל לעצמו את הקריירה הפוליטית, הוא צריך לחזור לליכוד".

יום הבחירות עצמו עבר מעט פחות חלק במטה הליכוד. קריסת מערכת המיחשוב בבוקר ושי עורי הצבעה נמוכים במעוזי המפלגה בתחי לת היום הביאו את ראש הממשלה ואנשיו להתחיל בקמפיין הגוועאלד עוד בשעות הצהריים המוקד מות. נתניהו הסתובב במה לך היום במעוזים מוכרים של הליכוד, ובהם בבת ים ובבאר שבע )על שיגור הר קטה לבירת הנגב בעת בי קורו של נתניהו, ראו ידיעה נפרדת(.

נתניהו הגיע גם לביתה של הזמרת עדן בזן זקן, לאחר שבאחד משידורי הלייב שלו עלתה תגובה מהעמוד הרשמי של הזמרת שבה נכתב: "יאללה לך". התגובה הלא מנומסת הפתיעה לא מעט גולשים, מפני שממש לאחרונה הקליטה הזמרת דואט עם נתניהו לשיר "יש בי אהבה" של אריק איינשטיין. דקות אחדות לאחר הפ רסום הסבירה בן זקן כי פרצו לה לאינסטגרם. מקורביה אף הציגו הוכחה שלא היא זו שרשמה את הדברים.

ח"כ ביטן: "גם עם יו"ר ימינה בנט וגם עם יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' נצטרך לנהל משא ומתן לא קל. אני מאמין שאפשר להחזיר את זאב אלקין ואת גדעון סער למפלגת הליכוד"

 ?? צילום: מארק ישראל סלם צילום: לירון מולדובן ??
צילום: מארק ישראל סלם צילום: לירון מולדובן
 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? נתניהו בנאומו, לפנות בוקר. "חייבים למנוע בחירות חמישיות"
צילום: אורן בן חקון נתניהו בנאומו, לפנות בוקר. "חייבים למנוע בחירות חמישיות"
 ?? צילום: לירון מולדובן צילום: אורן בן חקון ??
צילום: לירון מולדובן צילום: אורן בן חקון
 ??  ?? הפוסט של נתניהו לאחר פרסום המדגמים
הפוסט של נתניהו לאחר פרסום המדגמים
 ?? צילום: יוסי זליגר ??
צילום: יוסי זליגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel