Israel Hayom

ההישג הגדול של מרצ: "נילחם בסמוטריצ'ים"

קמפיין הגעוואלד עבד: המפלגה הוותיקה שכמעט נעלמה מהמפה הפוליטית, גרפה לפי המדגמים כשבעה מנדטים ● הורוביץ: "ניאבק באנשי 'הציונות הדתית', בושה שהם בכנסת"

- דן לביא

,"!שי" פילחה קריאת אנחת רווחה גדולה את החלל המצומצם במטה בחדר הקטן ששכרה מרצ ברחוב יקנעם בתל אביב עם פרסום המדגמים.

מעברה של מפלגת השמאל הסיר חששות רבים שליוו את ראשי המפלגה במהלך השבו עות האחרונים. ועדיין, כמה דקות לאחר מכן הוחזר השקט על כנו עם האפשרות שנתניהו אכן יכונן ממשלה אם יגיע ל 61 מנדטים.

היו"ר ח"כ ניצן הורוביץ התבטא אמש בח ריפות בראיון לחדשות .12 "זה הישג לדרך ולערכים שלנו. קיבלנו את האמון אחרי שה ספידו אותנו וטענו שאנחנו לא רלוונטיים. השמאל חוזר ומראה שהוא האלטרנטיבה כדי להראות שאנחנו חלק מממשלת שינוי", הכריז.

הוא סירב להתייחס לתרחישי כיסאות ות פקידים עתידיים. "נבוא בדברים עם כולם. זה מה שהציבור שלנו רוצה. לא נוותר על תג אחד מהעקרונות שלנו".

בתגובה להישג של הציונות הדתית, מפ לגתו של ח"כ סמוטריץ', תקף הורוביץ: "זו

חבורה גזענית, הומופובית ודוחה. זו בושה שאנשים כאלה נכנסים לכנסת. אנחנו ניל חם באנשים האלה ונעשה הכל כדי שהם לא יהיו חלק מהממשלה. אנחנו מייצגים ישראל דמוקרטית וחופשית, והאנשים האלה מייצגים בדיוק את ההפך. נעשה הכל כדי שהם יישארו בספסלים האחו ריים ולא יגיעו לעמדות השפעה. כשאני חושב על זה אני מתמלא בחלחלה".

ח"כ תמר זנדברג אמרה אמש במטה: "אני גאה בעצמנו. הפכנו את הקערה. התחושות לאורך היום היו שהעבודה שלנו נעשתה והמ סר שלנו עבר. ועדיין, הסיפור הוא מה קורה במדינת ישראל. גם אם התחזיות השחורות תתממשנה - ותוקם ממשלת נת ניהו- יהיהמי שייתן לה פייט".

ח"כ יאיר גולן הוסיף: "הק מפיין הבא התחיל. זה לא היה געוואלד למרצ אלא למדינה. יש לנו משימה לגבש את השמאל. זה מה שאנחנו הולכים לעשות ולשם נוביל".

דרוכה, מלאת חששות וסימני שאלה פתחה מרצ את יום הבחירות שלה בשאיפה שבסו פו לא תיאלץ לכבות את האור על מפלגת השמאל אלא להיות שותפה לממשלת שינוי.

כבר בצהריים המוקדמים ערך יו"ר המפל גה, ניצן הורוביץ, תדרוך להמרצת ההצבעה למרצ והמשיך במסרי קמפיין הגעוואלד.

"מהדיווחים שאנחנו מקבלים מהקלפיות, עולה שיש מאמץ מאורגן לחבל בהצבעה למרצ כדי לחסל אותה", האשים הורו ביץ. "כמו כן הושמעו איומים כלפי מתנדבים של מרצ".

בוועדת הבחירות השיבו כי הוצאה הנחיה להקפיד על הימ צאותם של פתקי מרצ. בנו סף, מרצ עתרה למתן צו מני עה נגד ש"ס שתחדול מהפצת קמעות כחלק מתעמולתה.

קודם לכן הביעה זנדברג את תחושת הבהלה והלחץ ממצב של תוצאות גבוליות - שכידוע כבר נחלת העבר.

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? גולן וזנדברג. החיוכים בערב
צילום: יהושע יוסף גולן וזנדברג. החיוכים בערב
 ??  ?? הורוביץ. הדאגה בבוקר
הורוביץ. הדאגה בבוקר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel