Israel Hayom

אולפן מנצח: העם בחר במשדר של "ישראל היום"

שוב, וברגעי ההכרעה: מאות אלפים צפו גם הפעם במשדר הבחירות החגיגי מאולפן "ישראל

- ספי פישמן

בפעם הרביעית בתוך שנתיים, חזר אמש אולפן הבחירות של "ישראל היום" לשידור מיוחד של ליל הבחירות 2021 מהאולפן בתל אביב.

המשדר הוגש על ידי יואב לימור, פרשננו הצבאי, ולצידו העורך הראשי של "ישראל היום", בועז ביסמוט, העיתונאי והפרשן הפו ליטי ברדיו קול ברמה, ישראל כהן, האסטר טג המומחה לחברה הערבית ובעל טור שבועי ב"ישראל היום", ג'לאל בנא, חברת הכנסת לשעבר מטעם מפלגת יש עתיד, ד"ר עליזה לביא, ומנכ"ל ספוט תקשורת, ליאור רוטברט.

באולפן "ישראל היום" לקחו חלק בפא נל הפרשנות גם הפרשן המדיני של "ישראל היום", אריאל כהנא, והפרשן הפוליטי של "ישראל היום", מתי טוכפלד.

יחד איתם, כתבי "ישראל היום", ובהם יהודה שלזינגר, דניאל רוט אבנרי, יאיר אלטמן, ינון בן שושן, דניאל סיריוטי ועוד רבים וטובים, היו פזורים בשטח ובמטות המפלגות, ודיווחו על הדרמות שהביאו תוצאות המדגמים.

"אני זוכר את עצמי בתור ילד והייתי מסת כל על האיטלקים ומרחם עליהם, בגלל הרבה סבבי בחירות שהיו שם. אני רואה שיש מיאוס מסוים בקרב העם בגלל אחוזי ההצבעה הנמו כים. לאנשים נשבר מזה. עניין ביבי או רק לא ביבי גם כן מונע הקמת ממשלה, כי יש הרבה חרמות", אמר בועז ביסמוט, עורך "ישראל היום". "הציבור מבין שגם אם ילך ויצביע, בסוף הנציגים בכנסת לא יגיעו להסכמות ביניהם, אז בשביל מה בכלל לצאת ולהצביע?

"עכשיו אחרי שנה מתחילת הקורונה, אנ שים רואים תמונות מחו"ל ומבינים שאנחנו נמצאים במצב טוב בזכות החיסונים. החיסונים יכולים בהחלט להיות פקטור משפיע ואף מנצח במערכת הזו. יש הרבה מפלגות קטנות שיכו לות להשפיע במידה שיעברו או במידה שלא".

הפרשן הפוליטי מתי טוכפלד, על תוצאות הסקרים: "אלה שהתנדנדו פתאום קיבלו זינוק - גם הציונות הדתית וגם כחול לבן".

לימור: "הגעוואלד של כחול לבן ומרצ הצ ליח. חד משמעית".

טוכפלד: "נתניהו יכול לסחור עם התוצאות. הוא יכול לפנות לגנץ ולהציע לו להצטרף".

כהנא: "הדילמה של בנט אם להמליך את סער כראש ממשלה יורדת מהפרק, בספק אם סער יישאר בפוליטיקה".

טוכפלד: "חוסר ההכרעה מלווה אותנו כבר שנתיים. אני שואל את עצמי מה הפעם שונה משאר הסבבים, וחשבתי שאולי גדעון סער ישנה את התמונה, אך הוא לא לקח אפילו לא מנדט אחד מהימין. אני חושב שאחוז ההצבעה הנמוך נובע משילוב של מיאוס, ניקיונות פסח והבלגן סביב החג.

"לגבי המגזר הערבי - נראה שנתניהו הצליח במשימתו לדכא את הציבור הערבי ולגרום לכך שהם יצביעו בשיעורים נמוכים. גם אצל החרדים נדמה שיש מיאוס".

האסטרטג והפרשן ג'לאל בנא: "החברה הע רבית מצפה שהמפלגות הערביות ילכו בגוש אחד אבל היה מי שהחליט להתפצל – מנסור עבאס' - והוא שילם את המחיר על כך בתו צאות. שיטת הבחירות בישראל בעייתית בגלל ייצוג של יותר מדי אוכלוסיות שונות. יש לנו מפלגה שהיא 50-50 והיא מרצ. למה מרצ לא מביאה קולות מהמגזר הערבי? יש בעיה של השתתפות המגזר הערבי במפלגות הציוניות".

הכתב והפרשן דניאל סיריוטי: "הסכסוכים המלווים את המשותפת מיום הקמתה והסכ סוכים בפלגים במגזר הערבי באים בסוף על חשבון החברה הערבית כולה, שלא באה על שכרה. המגזר הערבי משלם על הסכסוכים האלה ולא מקבל את מה שהוא צריך".

כידוע, מערכת הבחירות הנוכחית היא המ ערכת הרביעית שמדינת ישראל יצאה אליה בתוך פחות משנתיים, כשהיעד הנכסף בשלוש מערכות הבחירות האחרונות היה ונשאר גם בבחירות הנוכחיות 61 מנדטים.

במשדר המיוחד דנו במסלול שעברו אזר חי ישראל מהבחירות הראשונות לפני פחות משנתיים ועד למערכת הרביעית. בדקו איך משבר הקורונה, שהיכה בישראל ובעולם כולו, השפיע על הבוחרים ביום הבחירות וראו אם הם יצאו להצביע כשברקע מבצע החיסונים שמחליש את המגיפה. נוסף על כך, הוצגו נקודות המפתח המרכזיות שדרכן תוכל לקום ממשלה יציבה ומתפקדת בישראל, לאחר ארבע מערכות בחירות ששינו מקצה לקצה את הפו ליטיקה הישראלית.

 ?? צילום: גיל קרמר ?? ד"ר עליזה לביא וליאור רוטברט
צילום: גיל קרמר ד"ר עליזה לביא וליאור רוטברט
 ?? צילום: גיל קרמר ?? ג'לאל בנא באולפן
צילום: גיל קרמר ג'לאל בנא באולפן
 ?? צילום: גיל קרמר ?? יואב לימור ועורך "ישראל היום" בועז ביסמוט
צילום: גיל קרמר יואב לימור ועורך "ישראל היום" בועז ביסמוט
 ?? צילום: גיל קרמר ?? ינון בן שושן במטה תקווה חדשה
צילום: גיל קרמר ינון בן שושן במטה תקווה חדשה
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? דניאל רוט אבנרי במטה יש עתיד
צילום: גדעון מרקוביץ' דניאל רוט אבנרי במטה יש עתיד
 ?? צילום: גיל קרמר ?? יהודה שלזינגר במטה הליכוד
צילום: גיל קרמר יהודה שלזינגר במטה הליכוד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel