Israel Hayom

בצאת ישראל

- היאלי יעקבי הנדלסמן ודן לביא

אחרי הסגר, לפני הסדר ● השילוב של יום שבתון לרגל )עוד( בחירות, הצורך בפורקן אחרי שנת הקורונה וחג הפסח שיתחיל בשבת, הוציא מאות אלפים אל שמורות הטבע, הקניונים ורשתות השיווק ● מנכ"ל אחד ממרכזי הקניות סיפר: "זו היתה ממש חגיגה, אנשים הגיעו שעה לפני הפתיחה על מנת לתפוס חניה והיינו חייבים לפתוח מוקדם מהרגיל"

אחרי שנה של קורונה, כשההגבלות הוסרו כמעט לגמרי, עם ישראל מנצל כל רגע חופשי כדי לצאת ולבלות. כ 100 אלף מטיילים ני צלו את יום השבתון לטיול בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, למרות מזג האוויר השרבי והאובך, ורבים אחרים פקדו את הקניונים.

האתרים המובילים מבחינת תנועת המטיילים היו הגנים הלאומיים ירקון, תל אפק ואשקלון עם כ 3,500 מטיילים בכל אחד מהם, קיסריה עם כ 2,300 מטיילים ומצדה עם כ 1,900 מטיילים. בין שמו רות הטבע בלטו עין גדי עם כ 2,000 מטיילים, הבניאס עם כ 1,900 מטיילים והשמורות תל דן, נחל עיון ועיינות צו קים עם כ 100 מטיילים בכל אחת מהן.

כמו כן, כ 1,500 מטיילים בחרו לה עביר את ערב יום השבתון בלינה בחיק הטבע בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, שנפתחו במיוחד למען המבק רים בערב זה.

אתמול פתחה רשות שמורות הטבע באופן רשמי לראשונה אתרים חדשים למען המבקרים, ובהם: הגנים הלאומיים תל דור ומגדל צדק ראש העין, האתר הלאומי חאן שער הגיא ואתר המעיינות עין חניה בירושלים.

מלבד המטיילים הרבים, מזג האוויר החם והעובדה שיום הבחירות חל בתקופת ההכנות לליל הסדר, הביאו לעלייה מש מעותית בביקור בקניונים ובקנייה ברש תות השונות. מנחם מעודי, מנכ"ל "עופר בילו סנטר אאוטלט", אמר ל"ישראל היום": "מדובר בהיסטריית קניות של אביב הגיע פסח בא. זו היתה ממש חגי גה. אנשים הגיעו שעה לפני הפתיחה על מנת לתפוס חניה והיינו חייבים לפתוח מוקדם מהרגיל. אנשים מצטיידים לפסח ולאביב וגם מדובר בפורקן לאחר שהיו סגורים ומסוגרים בבתים".

גם המספרים מלמדים על חגיגת הק ניות הגדולה: מנתוני חברת שב"א, שי

 ?? צילום: יהונתן שאול ??
צילום: יהונתן שאול
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? עומס חריג בכניסה למרכז עזריאלי בתל אביב
צילום: יהושע יוסף עומס חריג בכניסה למרכז עזריאלי בתל אביב
 ?? צילום: יהונתן שאול ?? בני נוער בחוף ינאי
צילום: יהונתן שאול בני נוער בחוף ינאי
 ?? צילום: הרצי שפירא ?? שכונת ויז'ניץ בחיפה
צילום: הרצי שפירא שכונת ויז'ניץ בחיפה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel