Israel Hayom

בשורה למחוסנים ישראלים: קפריסין נפתחת מ־1 באפריל

- שמעון יעיש

קפריסין הודיעה כי החל מ־1 באפריל היא תאפשר למחוסנים ישראלים להיכנס לשטחה ללא צורך בבדיקות או בבידוד. מי שלא חוסן או החלים יוכל להיכנס למדינה באמצעות בדיקות קורונה שליליות. ילדים מתחת לגיל 12 יוכלו להיכנס ללא צורך בבדיקות. במקביל, גם יוון הודיעה שלשום על הכרה בדרכון הירוק. אתמול הודיעו במדינה שישראלים יכולים להיכנס ללא הגבלה מספרית, אך ישנו צורך בבדיקות גם למחוסנים. לאור הסרת ההגבלות וההכרה בדרכון הירוק, חברות התיירות והתעופה כבר הודיעו על הפעלת טיסות ישירות לאיי יוון השונים. בישראייר יפעילו כבר מיום חמישי טיסות לאתונה ומהשבוע הבא טיסות לסלוניקי, רודוס וקורפו. גם ארקיע ואל על יפעילו טיסות ישירות ליוון כבר בימים הקרובים. למרות ההגבלות ומזג האוויר במדינה, מדובר בבשורה אדירה לתייר הישראלי.

יוון נמצאת תחת סגר והצפי הוא שההקלות במדינה ייכנסו בהדרגה בשבועות הקרובים, ועד תחילת עונת התיירות המצב שם אמור להשתפר. כמיליון יוונים כבר חוסנו והמדינה מתקדמת בקצב סביר בכל הנוגע להתחסנות האוכלוסייה.

מצב התחלואה ביוון כעת אינו טוב, והמדינה נמצאת בסגר עם הרבה מאוד הגבלות. בתקשורת היוונית כבר מדווחים על צפי להקלות מסוימות בסגר, אך המדינה צפויה להישאר תחת הגבלות כבדות לפחות עד אמצע חודש אפריל.

דבר נוסף שחשוב להביא בחשבון הוא שמזג האוויר ביוון עכשיו קר יחסית. מצב התחלואה בקפריסין נמצא גם הוא בעלייה מסוימת ואתמול אותרו שם כ־004 מאומתים חדשים.

גם בקפריסין, מזג האוויר עדיין לא מתאים לחופשה קיצית המאפיינת את היעד, אך חברות התעופה כבר הודיעו שיפעילו טיסות ישירות לפאפוס וללרנקה כבר מהשבוע הבא במחירים שמתחילים מכ־081 דולרים לטיסות הלוך וחזור. בסוכנויות הנסיעות מדווחים על ביקושים גבוהים לחופשות ביעדים כבר לחודשי הקיץ המוקדמים.

 ?? צילום: עמי שומן ?? נופשים בלרנקה
צילום: עמי שומן נופשים בלרנקה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel