Israel Hayom

סיירת הסיוע לשורדי השואה

לקראת פסח, בני נוער של סח"י נרתמו למלאכת אריזת סלי מזון לאזרחים הוותיקים ● דולב אסולין התנדב למשימה, יומיים לפני גיוסו לצה"ל: "התחושה שווה הכל"

- נועם )דבול( דביר

בני נוער למען שורדי שואה בפסח: ערב החג יצוין בסוף השבוע, אך עבור רבים, ובהם אז רחים ותיקים ושורדי שואה, זה יהיה חג עצוב יותר - לאחר שהקורונה פגעה בהם כלכלית ונפשית.

עם זאת, יש מי שנרתמו לעשות טוב - בני נוער החברים בארגון סח"י )סיירת חסד ייחודית( קיימו מבצע חלוקת סלי מזון נרחב לניצולי שואה נזקקים. הם נרתמו למלאכת ארי זת סלי המזון בתל אביב, עם מת נדבים מהקהילה המקומית, סטוד נטים מאוניברסיט­ת תל אביב שגם לקחו חלק באיסוף התרומות למימון המבצע וכן בשיתוף עמותת "אביב לניצולי השואה", המסייעת לניצו לי השואה במיצוי זכויותיהם ללא תשלום. אחד מבני הנוער המתנדבים בסח"י זה חמש שנים הוא דולב אסו לין, מתל אביב, בן .18 בעוד יומיים הוא יתגייס לשירות קרבי בצה"ל.

על אף העומס וההכנות לגיוס הוא מצא זמן להשתתף במבצע. "אני לא יודע להסביר את התחושה שיש לך כשאתה מעניק את ארגז המזון", הוא אומר, ומוסיף כי "זה הרגע שאתה מבין שהלב שלך נמצא במקום הנ כון. כל חלוקה שאתה יוצא אליה היא סיפור חדש שנחתם בזיכרון שלך".

אסולין מספר כי פגישה מקרית עם שכנה הביאה לכך שהארגון מסייע לה באופן קבוע. לדבריו, "מדובר בשכנה מבוגרת שבאחד הימים דפקה אצלנו בדלת. בין השורות היא אמרה שהיא נזקקת. פניתי עם המקרה לרכז אצלנו ומאז הכנסנו אותה לרשימת המש פחות שמקבלות סיוע. בפעם אחרת שראיתי אותה היא סיפרה לי שיש מי שעוזר לה ומניח לה חבילה של מצר כים מחוץ לדלת - היא לא ידעה שזה הייתי אני. עבורי זו סגירת מעגל".

אברהם חיון, מנכ"ל ארגון סח"י, סיפר כי "הנוער של סח"י נרתם, כמו תמיד, להצלחת מבצע החלוקה. בדרך כלל חלוקת סלי מזון למשפחות בכל ימות השנה נעשית על ידי בני הנו ער כמתן בסתר. במקרה של ניצולי השואה, החבר'ה שלנו ביקרו אותם בבתיהם, בין השאר כדי להפיג את בדידותם. לא יעלה על הדעת מצב שבו ניצולי שואה לא יוכלו לחגוג את פסח מול שולחן מלא באוכל". בתוך כך, יתחדש השנה המי זם לאירוח אזרחים ותיקים עריריים בבתי אבות. מדובר במיזם של משרד העבודה והרווחה שמטרתו להפיג את תחושת הבדידות. לאחר שבשנה שע ברה הוא הופסק בשל הקורונה, הוא מתחדש והאירוח יתאפשר לאזרחים ותיקים אשר יציגו תעודת מתחסן או תעודת מחלים )תו ירוק(.

דואגים לעריריים

התוכנית מציעה לאזרחים ותיקים עריריים להתארח במשך חמישה ימים בבתי האבות אשר נמצאים בהתקש רות עם המשרד, על בסיס מקום פנוי, בחדר המיועד לשני אנשים. האירוח יתקיים בבתי אבות שבהם אין חשש לתחלואה של דיירים ואנשי צוות.

אדם שאינו יכול להתחסן מטע מים רפואיים, ומעוניין לשהות בנו פשון, יוכל לעשות זאת לאחר שי עביר את פרטיו לרופא בית האבות שיקבע אם ניתן לאפשר את שהותו במסגרת בתנאים שייקבעו. לפרטים ולהרשמה ניתן ליצור קשר עם המח לקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות או באמצעות מוקד משרד העבודה והרווחה .118

 ??  ?? דולב אסולין )מימין( וחברו שהתנדבו למשימה
דולב אסולין )מימין( וחברו שהתנדבו למשימה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel