Israel Hayom

מסע הרג שני בתוך שבוע: עשרה נרצחים בקולורדו

זוועה בארה"ב: עשרה בני אדם, ובהם שוטר, נרצחו במרכול ● היורה נעצר בתום קרב יריות עם המשטרה ● אחד השורדים: "נסנו על נפשנו בהיסטריה"

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

טבח נוסף בארה"ב: שבוע בלבד לאחר מסע ההרג באטלנטה, - מראות דומים נראו ביום שני בעיר בולדר שבקולורדו. עשרה בני אדם, ובהם שוטר נשוי ואב לשבעה, נרצחו באירוע ירי המוני במרכול בעיר.

היורה החשוד ברצח, אחמד אל עליווי אליסה, נעצר. התובע המחוזי מסר כי אל עליווי, בעל רקע מוסלמי, פעל ככל הנראה לבדו. אחיו מסר לתקשורת האמריקנית כי הוא "אנטי סוציאלי" וגם התנהג באופן "פרנואידי".

אחד הלקוחות במקום, ראיין בורווסקי, אמר לרשת CNN כי כאשר שמע את היריות הראשונות, אישה רצה בבהלה לכיוונו. עד מהרה רצו שניהם לירכתי החנות והצטופפו שם עם אנשים נוספים, עד שאחד העובדים הראה להם איפה יש יציאה צדדית. אדם נוסף במקום היה בדיוק בתור לקבלת חיסון נגד קוביד ,19 כששתי בנותיו לצידו. כאשר שמע את היריות, רץ עימן לקומה השנייה של הסופר והכ ניס אותן לחדר המעילים.

מידע שהודלף ל CNN מגורם אכיפת חוק בכיר מצביע על כך שהיורה היה חמוש ברובה חצי אוטומטי מסוג AR,15 בדומה למקרים דומים של טבח המו ני. לפי פרטי החקירה, נראה כי האירוע החל קצת לפני שלוש אחר הצהריים, כאשר המשטרה צייצה ציוץ על אירוע ירי וביקשה מכולם להתרחק מהמקום. בשלב מסוים דיווחו השוטרים על ירי לכיוונם מאדם שחמוש ברובה והם "לא יודעים איפה בסופר הוא נמצא". קרב היריות נמשך עד השעה 15:20 לערך.

השוטר שנהרג באירוע, אריק טלי, היה בן .51 טלי הצטרף לשורות המש טרה בשנת .2010 "הוא היה אחד הקצי נים המצטיינים במשטרה, וחייו עכשיו נגדעו", אמר התובע המחוזי.

טלי הגיע ראשון לזירה וכנראה שילם על כך בחייו. אביו סיפר כי הוא לא הופ תע שבנו היה הקצין הראשון שהגיע למ קום הירי. "היה לו חוש הומור מעולה", תיאר האב וציין שבנו למד להיות מפעיל רחפנים כי האמין שמדובר במקצוע בטוח יותר. "הוא אהב את המשפחה שלו יותר מכל דבר אחר", ספד האב. סגנית הנשיא בארה"ב, קמאלה האריס, הגיבה זמן קצר לאחר מכן ואמרה שמדובר ב"טרגדיה נוראית" ושיבחה את מעשיו של טלי, שהפגין "גבורה ואומץ לב".

אחד האנשים שהיו באירוע ושרד את מסע הירי תיאר את החוויה הטראומטית: "אני עצוב שזה קרה ושאנשים מתים. זה פשוט שובר את הלב ואני עדיין מעבד את מה שקרה. הלכתי לקנות גלידה, שהיתה בצד המזרחי של החנות, ואני הלכתי למערבי. התחרטתי והלכתי במ עבר אחר - שנייה לאחר מכן שמע נו שתי יריות, ובירייה השלישית כולם התחילו לברוח ולרוץ.

"אני עובד במרכול שנים רבות, זה בוודאי היה אינסטינקט, אבל ברגע שראיתי שכולם רצים - רצתי גם כן. התחלנו לרוץ ליציאה האחורית. היו שם עובדים שלא ידעו מה קורה, אז רק אמ רנו להם 'רוצו, רוצו, רוצו, אקדח, אקדח, אקדח'. היו איתי 12 אנשים בערך וכולנו נסנו על נפשנו. הכל היה מעורפל וסו ריאליסטי. כל האנשים שהיו שם התחילו להתפזר ולהימלט על נפשם".

כזכור, במסע ההרג באטלנטה בש בוע שעבר נרצחו שבעה נשים וגבר. שישה מהנרצחים היו ממוצא אסיאתיה. הרוצח עבר במכוני ספא וירה למוות בקורבנות. בחקירתו טען כי הוא ביצע את מסע הטבח לאחר ש"התמכר למין" ורצה "לטפל בפיתוי". בתקשורת העלו את ההשערה שמדובר בתוצאה של הסתה נגד אסיאתים בשל מגיפת הקורונה.

 ?? צילום: רויטרס ?? כוחות המשטרה בסמוך למרכול שבו התרחש האירוע
צילום: רויטרס כוחות המשטרה בסמוך למרכול שבו התרחש האירוע
 ??  ?? היורה בזמן המעצר
היורה בזמן המעצר
 ??  ?? אריק טלי. הקצין שנרצח באירוע
אריק טלי. הקצין שנרצח באירוע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel