Israel Hayom

הטוב מכל העולמות

הדור האחרון של מכונית הפאר של מרצדס עולה על כבישי ישראל ● ביתרונות: ביצועים יעילים ונוחות מקסימלית ● לא יהיה מופרך לומר שמדובר בשיא היכולת האנושית על 4 גלגלים - רק חבל שהמחיר בהתאם

- אריאל אלסיבוני

באופן מסורתי, מרצדס S קלאס מס מנת את קצה היכולת של תעשיית הרכב. הסדרה הזו ממחישה כבר עשורים את הטוב ביותר שניתן לדחוס למ כונית סדרתית. המחיר באופן מסורתי גבוה גם כן, אבל לאלו שרוצים את הטוב ביותר, יש אותה תשובה כבר לא מעט זמן.

ה S500 שהתייצבה למבחן לא שונה מקו דמותיה, מהבחינה הזו. כמו בעבר, גם כאן נכנסנו סקפטיים ליכולת של מרצדס להקפיץ את הרמה שנקבעה בעבר, ויצאנו משוכנעים )ורעננים( אחרי מאות קילומטרים. זה מפתיע, כי אין כאן כמעט חדש באמת. יש שיפור מקיף ותצוגת יכולת עדכנית, אך הפתעה מוחלטת? לא ממש.

שיפור מדוד

אם נסתכל על יחידת ההנעה, לדוגמה, נבין למה הכוונה. יחידת ההנעה כאן מוכרת מהע בר, עם שישה ציל' מתוגברי טורבו, שמקבלים כאן תמיכה חשמלית קלה (48V) ועוד עד כונים. נתוני הביצועים וההספק נותרו זהים. גם בכל הקשור למערכות בטיחות, יש כאן מערכות המאפשרות יכולת אוטונומית ברמה 3 )שאינה מותרת עדיין(, והן עברו עדכון, אבל גם אותן אנחנו מכירים מהדור הקודם. יש דברים אחרים שהם לא ממש חדשות בתעשייה, והיגוי אחורי אקטיבי הוא אחד מהם. הגלגלים האחוריים נעים בהתאם לפ עולת ההיגוי במקביל או נגד הגלגלים הק דמיים, לפי הצורך. לפי מרצדס, זה אמור לתת ל S יכולת תמרון יוצאת דופן למכונית במידותיה. כמו כן, המידות האמורות הפכו מכובדות יותר בדגם החדש.

יכולת אדירה

את כל מה שנרמז מדף הנתונים ונאמר עד עכשיו אפשר לאפסן במגירה. ה S קלאס עדיין מכה בעוצמה. מכה את הצופה בה, את הנוסע וגם את הנהג. המראה של הספינה הזו על הכביש הוא משהו שלא ניתן להתעלם ממנו. תא הנוסעים הוא בקלות המקום המ שובח ביותר שבו אפשר לשבת, כמות הט כנולוגיה שמפוזרת בתא מעוותת מחשבה, וניתן להתעסק שעות על שעות במסכים, באיכות שלהם ובאפשרויות האינסופיות שהם מציעים.

הביצועים מורגשים בצורה מיידית, נטולי תפרים ויעילים להחריד. בין שצריך למהר ובין שצריך לגלוש באלגנטיות או לתת למ כונית לשלוט ברוב מרכיבי הנהיגה, היכולת גבוהה וצפה בכל אלמנט. הנוחות והבידוד מהדרך משובחים אף הם, ותלונה אחת תעלה רק ליכולת הריסון במהירות גבוהה באמת על כביש לא איכותי. מחמאות אדירות הולכות להיגוי האחורי, שהוא המרשים ביותר שח ווינו. הוא מצליח לצמצם את ממדי המכונית הזו, ולגרום לה לבצע תמרונים שמתאימים למכוניות קטנות יותר. כל כניסה ויציאה מחניה, כל סיבוב הדוק, הסתיימו בהפתעה קלה. מרשים.

מעבר לסיבוב

הפער שפתחה מרצדס בתחום מכוניות הפאר כבר לפני שנים נשמר, אבל הסיפור של ה S הזו עמוק ומשמעותי יותר. זו מכונית הפאר המרשימה ביותר בסביבה, ובקלות. לצד זה, היא מייצגת נקודת תפר, השיא של מה שהיה, רגע לפני הוויתור על מנוע הבעירה הפנימית. מחליפתה תהיה חשמלית ותכלול כבר יכולת אוטונומית שתהפוך את הנהג למיותר. כך שהמכונית הזו היא לא רק מר שימה, אלא האחרונה מסוגה.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel