Israel Hayom

נתניהו בלתי ניתן להדחה

-

אחרי ארבעה ניסיונות נפל אפשר לה כריז: נתניהו בלתי ניתן להדחה. הוא כאן בשביל להישאר לנצח או עד שיכריז בעצמו - די. המאבק של מחנה השמאל מרכז להחליף אותו החל בהנפה רועשת של דגלי כחול לבן, המשיך לדגלים שחורים בחוצות העיר והסתיים בדגל לבן.

כשהטוענים לכתר הגיעו מימין - גדעון סער ונפתלי בנט - נותר נתניהו השחקן המרכזי בזירה. רבים בימין, גם אני בתוכם, חשבו כי נתניהו, על סגולותיו המיוחדות ותרומתו האדירה למדינה, הפך לנטל על הימין ולמי שאחראי לאי היציבות השלטו נית. רבים האמינו שהגיע המועד להעביר את הלפיד הלאה למנהיג צעיר מתוך המחנה הלאומי, כזה שלא הוגשו נגדו כתבי אישום ובכוחו לרפא את השסעים בחברה. סער ניסה להחליף את נתניהו בתוך הליכוד, כשל, וניסה מבחוץ. בנט הצטרף לניסיונות ההח לפה מבחוץ. שניהם האמירו בסקרים והת רסקו ביום הבוחר. שניהם צריכים להודות שנתניהו הוא המנהיג שזכה לאמון הציבורי הרחב ביותר, ועל כן עליהם להרפות מק רבות הירושה.

מנהיג טוב מאוד, בסדר הגודל של נתניהו, יוכל להפוך למצוין רק אם ישכיל להכשיר את דור המנהיגות הבא. כבר יותר מעשור שנתניהו משתדל לגמד ולהרחיק מי שמגלה ניצני מנהיגות. כך ליברמן, יעלון, כחלון, סער, בנט ושקד שצמחו בליכוד ותפיסת עולמם תואמת לליכוד, נדחקו הצידה. כולם יכלו להישאר בליכוד לו נתניהו היה רוצה.

עכשיו לקראת קדנציה נוספת שלו כראש ממשלה, הגיע המועד להתנהלות אחרת. את סער קשה יהיה להחזיר לליכוד. הוא חתם בשידור חי, בנמהרות מיותרת, שלא יישב בממשלה תחת נתניהו. לפניו כמה אופציות - להישאר נאמן למה שחתם ולה תייבש בספסלי האופוזיציה, לשבור את המי לה שלו עצמו ולהידרדר למקום שבו נמצא כעת גנץ, או לפרוש, הפעם לתמיד, מהחיים הפוליטיים. להערכתי, הוא יבחר באופציה האחרונה. אחרי שסער ילך הביתה, חלק מנ ציגי תקווה חדשה יחברו בסופו של דבר לקואליציית ימין בראשות נתניהו.

את מנהיגי ימינה, לעומת זאת, אפשר וצ ריך להחזיר לליכוד. אם נרצה או לא, ימינה היא ליכוד ב', כמו שתקווה חדשה היא לי כוד ג'. על בנט להודות בכך שחלומו לכהן כראש ממשלה יוכל להתממש רק מתוך תנו עה רחבה וממוסדת כמו הליכוד. טוב יעשה נתניהו אם במקום לגמד את מנהיגי ימינה יפתח להם את דלת הליכוד, ובמקביל ישתף בהנהגה את היורשים הפוטנציאלי­ים שב ליכוד. אותה מנהיגות צומחת תוכל להוביל את מדינת ישראל בבוא העת, בעוד ארבע שנים בדיוק. ושלא תעזו לקרוא לנו לקלפי, גם לא דקה קודם.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel