Israel Hayom

קמפיין השנאה לא צלח - הימין ניצח

- אמנון לורד

אף שהישגי ראש הממשלה היו צריכים להעניק לו ניצה חון גדול, בכל זאת התוצאות לפי המדגמים הראשונים הן ניצחון. ניצחון לימין. אין היגיון בפרשנויות שמציגות את ימינה כשותפה לגוש בראשותו של יאיר לפיד ובשותפות עם מרב מיכאלי, מרצ ואיימן עודה.

השמאל הצליח בקמפיין שטנה וכלבת בערוצים השונים לדכא במידת מה את מצביעי הליכוד. זאת בעצם המטרה היחידה של השמאל: להגיע לשליטה בימין, לדכא את ההצה בעה וליצור עוד פלונטר פוליטי. למעשה, הפלונטר על פי המדגמים הותר. נתניהו והליכוד הצליחו ליצור בלבול בקרב המצביעים הערבים, והתוצאה היא ירידה דרמטית במחוז הבה חירה הזה, כשרע"מ לא עוברת. שיעור ההצבעה הנמוך במגזר הערבי בבחירות האלה מזכיר את הבחירות לראשות הממשלה .2001הב אז המגזר הערבי ממש החרים את הבחירות בעקבות האינתיפאדה וה31 ההרוגים במה שנקרא מאורעות אוקטובר .(2000) הם לא היו מוכנים לתמוך בברק. הפעם הציע להם ראש הממשלה פיתוי של שותפות או הצבעה לטובת הליכוד. אנחנו עוד לא יודעים כמה הצביעו מהציבור הערבי לליכוד, אבל הסיבה כנראה לשיעור ההשתתפות הנמוך היא התחושה במגזר שהפעם הם לא רלוונטיים להרכבת הממשלה. כלומר, אין צד פוליטי שמחפש שותפות מפלגתית לצורך קואליציוני.

לימין יש 61 מושבים, ואין מצב שדעת הקהל בסביבה של בנט ושקד תאפשר להם שלא להצטרף לממשלת ימין בראה שות נתניהו. זאת הכרעה. אף שבאולפנים הפרשנים ניסו לא לדבר במונחים של הכרעה.

בנט, גם עם שמונה מושבים, יוכל להתמקח. הוא יהיה שר בכיר, אין ספק. אחד משלושת התיקים הבכירים. התוצאה מבטיחה גם שלא תהיה רוטציה. גדעון סער הוא זה שיצה טרך לחשוב היטב על עתידו הפוליטי. אם יבחר להישאר באופוזיציה, יגיע לסוף דרכו הפוליטית. אם יקבל הכרעה

קשה בניגוד לחרמות ולשבועות שלו, ויצטרף לקואליציית ימין, זו תהיה ממשלה מאוזנת יותר ורחבה יותר מממשלה של 61 מושבים בלבד.

בסופו של דבר, שנת הקורונה יכלה פוטנציאלית לסיים את הקריירה הפוליטית של בנימין נתניהו, אך הדרך הנחרה צת שבה הביא את המגיפה לפחות זמנית לבלימה, תוך החה זרת החיים למסלולם, הצילה הרבה חיים ובין השאר את חייו הפוליטיים. זה הסיפור האמיתי של הבחירות האלה. בפעם הראשונה ראש ממשלה מהליכוד מותקל במשבר קריטי חריף ומתמשך, ומצליח להתגבר עליו בצורה משכנעת. הנוהל בליה כוד בעבר היה שכאשר מגיע משבר חריף, כמו מלחמת לבנון או משבר הבנקים והתמוטטות הבורסה, ראש הממשלה מפיל את הכדור ומגלגל אותו לוועדת חקירה. הפעם זה שונה. אם תוצאות האמת יהיו באותו כיוון של המדגמים, נתניהו ירכיב ממשלה שתשרוד ארבע שנים.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel