Israel Hayom

בנט וסער צריכים לעשות מעשה שרון

-

יש משהו אופטימי בלפגוש איש שמאל אמיתי. מעודד, אפשר לומר. ממש ניצ חון גורף. הנה, סופרים לך יותר מ 70 חברי כנסת "ימנים". זה כמעט כמו כל המתנח לים ביהודה ושומרון. ובכל זאת, לך תקים מהסמטוחה הזאת ממשלה.

דרך המלך להקמת ממשלה בראשות נת ניהו היא התעשתות של נפתלי בנט וגד עון סער, שהחמיצו את הרגע המנהיגותי שלהם. קודם כל נפתלי בנט.

הרגע המנהיגותי חלף לו מתחת לאף והוא לא ראה. די אם היה מודיע באיזה צד הוא; שהוא מתכוון לסייע לנתניהו להקים קואליציה, משום שהקמת ממשלה יציבה ובמהירות זהו צו השעה, וכבר היה מתפזר חלק מהאובך שמלווה אותנו מאז הנסי קה המטאורית של מנסור עבאס. במקום זאת, בנט מסר הצהרה עמומה, דו משמ עית, מחד ומאידך. במקום או או, גם וגם. עולם הפרסום.

זה היה עוזר לשותף הטבעי הנוסף לממשלת הימין אם תקום, גדעון סער, להפוך לאריה האמיץ במקום האריה הפ חדן. לא כולם אהבו בזמנו את האמירה של אריק שרון עת היה ראש ממשלה כי "דברים שרואים מכאן לא רואים משם".

בנט וסער, כמו רבים אחרים, רצו על תקן של מועמדים לראשות הממשלה. זה לא הצליח.

אבל אפשר להתנהג כמנהיג עם תקן של ראש ממשלה גם עם המנדטים הספורים שהם זכו בהם, וסער יכול בהחלט לבשר לבוחריו כי יש גם אחריות לאומית מעבר למה "שהבטחתי", כי "דברים שרואים מכאן לא רואים משם", "דברים שאומרים עכ שיו לא אמרנו קודם". הרי צריך איכשהו להוציא את עם ישראל ממשבר המגיפה, ואת זה לא עושים באמירת אגב, "לא נשב בממשלת נתניהו".

בעיית הרגע המנהיגותי החולף ואולי לא חוזר היא זו המבדילה בין הטוענים לכתר לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. כאשר מגיע רגע כזה, יש לנתניהו התכונה לזהות אותו, להגיב עליו במהירות ולהסתער במ לוא העוצמה.

כולנו הרי יודעים במה מדובר. גם הוא וגם שרון בזמנו, שלא לדבר על מנחם בגין חזרו בהם מהבטחות שלא בנות קיום. בייחוד שרון, שלא רק הפר הבטחה, אלא הפר נדרים אידיאולוגי­ים, ובגין, איש ארץ ישראל השלמה, שמסר את הזכויות הל גיטימיות לעם הפלשתיני באותה ארץ ישראל.

הניסיון לנתח את התועלות הפוליטיות עבור סער הוא טריוויאלי. יש לו לפחות שותף אחד שיכול היה לעשות מעשה אח ראי, המנוגד לטרור התקשורתי, ולהצט רף לממשלת נתניהו והיה חוסך את הסבב הנוכחי.

הוא הלך להתאבדות פוליטית ביודעין. ובשביל מה? להגיד שזה יהיה גורלו גם של סער בסבב חמישי? אולי הוא כבר מה רהר בפרישה בעקבות הכישלון הפוליטי שהותיר בידיו רק את פרוסת העוגה האח רונה של כחול לבן לאחר שלפיד וגנץ לקחו את הנתחים הגדולים.

סער יכול בהחלט לבשר לבוחריו כי "דברים שרואים מכאן לא רואים משם" וכי "דברים שאומרים עכשיו, לא אמרנו קודם". הרי צריך להוציא את ישראל ממשבר המגיפה

 ?? צילום ארכיון: דוברות הכנסת, עדינה ולמן ?? טקס השבעת הכנסת ה 23
צילום ארכיון: דוברות הכנסת, עדינה ולמן טקס השבעת הכנסת ה 23
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel