Israel Hayom

התקווה של רוב הציבור הערבי: ייצוג בקואליציה

-

הצבעתם של האזרחים הערבים בבחירות הרביעיות מחולקת לשני חלקים. הרא שון, הבעת חוסר אמון במנהיגות הערבית כשההוכחה - ירידה מייצוג של 15 מנדטים לארבע המפלגות ברשימה, ל 6 מנדטים לש לוש המפלגות. השנייה, כניסתה של התנועה האסלאמית הדרומית עצמאית כתוצאה מק מפיין "השמרנות, ההשפעה וההשתלבות".

האזרחים הערבים הוכיחו בפעם השנייה בתוך שנה אחת, שהם מענישים את חברי הכנסת הערבים ולא יוצאים להצביע.

רבים עכשיו משליכים את יהבם ותולים את תקוותם במנהיג החדש שנולד לציבור הערבי, מנסור עבאס, שאולי הוא יממש את רצונם של יותר מ 70% מהאזרחים הערבים, להשתלב בקואליציה ובממשלה; כי הציבור הערבי צמא להיות חלק ממעגל ההשפעה, חלק מקבלת ההחלטות, והחשוב ביותר - חלק מהעשייה הפוליטית והפרלמנטרי­ת.

שיעור השתתפותם של האזרחים הער בים בהצבעה לכנסת עומד על כ ,50% דבר שאמור להדאיג את כל המנהיגות הפולי טית בישראל, יהודית וערבית כאחד, כשהוא עומד בניגוד מוחלט לשיעור השתתפותם בבחירות לרשויות המקומיות הערביות, ובא לו המעורבות, שמגיע ליותר מ .90% הציבור הערבי ישתתף באופן אקטיבי ואף "יילחם" במקומות שבהם הוא יכול להגיע לנקודות השפעה על הנעשה ועל קבלת ההחלטות, ולהיות חלק מההנהגה.

הרוב המכריע של הציבור הערבי, במיוחד בני הדור הצעיר, רוצה, מעוניין ומחפש להיות חלק אינטגרלי מכל הנעשה ביש ראל - באקדמיה, בכלכלה, בחינוך, וכן - גם בפוליטיקה, אך ההזדמנות לכך עדיין לא ניתנה. אפשר לתלות את זה בפערי העמדות התהומיים בתפיסות ובאידיאולו­גיה שיש עד כה בין נציגי הציבור הערבי, חברי הכנסת, ובין מי שהיה או מי שנמצא בשלטון. אפי לו מועמדי השמאל שהגיעו לשלטון בסיוע האזרחים הערבים, לא טרחו לעשות זאת וכל מי שמעז לנהל משא ומתן עם המפל גות הערביות - יהפוך למצורע ואף בוגד. וכולנו זוכרים כיצד בני גנץ חרק שיניים ואף התבייש בהמלצה עליו של הרשימה המשותפת בפני הנשיא.

את חשבון הנפש צריכות לעשות כל המפלגות, הערביות והציוניות, ומוטב להן ללמוד לעבוד יחד; כי פוליטיקה היא אמ נות האפשר. על המפלגה שצריכה להקים את הממשלה הבאה לראות בנציגי הציבור הערבי חלק אינטגרלי מכל משא ומתן לה קמת הקואליציה. כי בפוליטיקה משלמים מחיר, והמחיר להקמת הממשלה יהיה, ככל הנראה, שילובם של 20% מאזרחי המדינה במרקם החיים הישראלי בכל זמן ובכל מקום.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel