Israel Hayom

ולהקול יכולהיות

מי אמר שכל קול קובע? ● בכפר קאסם החליטו 36 בני אדם להצ ליהדות התורה ● ומי ביישוב שילה שבמועצה האזורית בנימין הצב בערים הגדולות: מפלגת הפיראטים זכתה ל 850 קולות ● אזור הדמדו

- חנן גרינווד ואסף גולן עדכונים כל היום באתר וביישומון

מי האיש שהצביע ביישוב שילה שב מועצה האזורית בנימין למפלגת מרצ? ומדוע החליטו 36 בני אדם בכפר קאסם להצביע ליהדות התורה - יותר מאשר למפלגת העבודה או ליש עתיד? הרבה שאלות והמון תהיות.

כבודן של המגמות המהותיות בערים ובשכו נות ברחבי ישראל במקומן מונח, ועל כך דנים הפרשנים לא מעט, אך משפט מפורסם גורס שא לוהים נמצא בפרטים הקטנים. והפרטים הקטנים מרתקים במיוחד בבחירות הנוכחיות.

ראשית, לנושא המהותי ביותר במערכת הב חירות הנוכחית - הקורונה. מתנגדי החיסונים עושים רעש גדול, אבל ברגע האמת, נראה כי כוחם בקלפי כשל. 15,797 בני אדם ברחבי הארץ הצביעו למפלגת "רפא" - מפלגתו של ד"ר אריה אבני. מעניין למדי לגלות שדווקא ביהודה ושו מרון מצא הרופא השנוי במחלוקת כר נרחב. 74 הצביעו לו ביישוב אפרת, 24 בנווה דניאל, 17 בעופרה ו 16 בבית אל. לאזור הגיאוגרפי, כך נראה, היה מקום רב בהחלטה. עשרות ישרא לים הצביעו לרפא בערי הפריפריה אילת ,(145) קריית גת (104) טבריה ,(90) ערד ,(80) שדרות (60) ואופקים .(40)

הכישלון של זליכה

גם התחום הכלכלי תפס תשומת לב רבה במ ערכת הבחירות הנוכחית, ועימה ד"ר ירון זליכה, שהבטיח כי יהיה שר אוצר בכנסת ה .24 ובכן, לא. פחות מאחוז אחד מהקולות בבחירות הגיעו למפלגה הכלכלית החדשה, והחלומות על שר אוצר מהפכני ירדו לטמיון.

לצד מפלגות אלו, נרשמו לא מעט הצבעות למפלגות קטנות - ויש לומר, גם קיקיוניות למדי. מפלגת הפיראטים המוכרת זכתה ל 850 קולות בסך הכל בישראל, שרובם הגיעו מהע

רים המרכזיות. באשקלון ובאשדוד הצביעו 20 בני אדם למפלגה ובראשון לציון המספר האמיר ל .39 מעניין לגלות שבכרמיאל החליטו לא פחות מ 15 מצביעים לשלשל את האותיות ףז לקלפי, זאת אף שברור שלא היה שום סיכוי שתקבל סכום ריאלי כלשהו.

כאן כדאי לציין את היישוב אבו ג'ווייעד בנגב, שייחודו העיקרי בכך שהוא ממוקם בראש רשימת היישובים באתר ועדת הבחירות המרכזית. לצד 89% מהקולות שניתנו לרשימה המשותפת - ני תנו שני קולות למפלגת הפיראטים.

ומפיראט אחד לשני: מפלגת "ברית השות פות לאיחוד לאומי בהנהגת רב חובל ב. שליאן" זכתה לסך של 411 קולות ברחבי הארץ. 59 מה קולות התקבלו מתושבי פתח תקווה, 19 נוספים מתושבי נצרת, 17 משפרעם ו 10 קולות מנוף הגליל. ספינת ברית השותפות, לצערו של רב החובל הנכבד, טבעה.

המגמות בתוך היישובים לא הצטמצמו רק למ

פלגות ביזאריות, כמובן. בין התוצאות החשובות התגלו כמה נתונים מעניינים ולעיתים לא מוסב רים. כך, קיבל בצלאל סמוטריץ' 10 קולות בכפר קאסם, ובבני ברק החליטו לא פחות מ 341 בני אדם להצביע לליברמן, פחות או יותר האויב הגדול של העולם החרדי בתקופת הבחירות האחרונה.

הצבעות לא ברורות

בעיר חרדית אחרת, ביתר עילית, נתנו 1,902 בני אדם את קולם לסמוטריץ' חובש הכיפה הסרו גה, במה שניתן לראות רק כהצבעת אי אמון במ פלגות החרדיות הקלאסיות. בג'לג'וליה הערבית ישראלית הצביעו 24 בני אדם לליכוד, לעומת 23 מצביעים לזליכה ושניים לרב החובל ב. שליאן.

ביהודה ושומרון הנתונים היו צפויים יחסית, והתחלקו בעיקר בין סמוטריץ' לבנט, אך עדיין

נרשמו הפתעות מסוימות. בשילה, כאמור, בחר אדם אחד מרצ לעומת חמישה שבחרו "רפא", ושמונה שהצביעו לירון זליכה. בחברון בחרו שני בני אדם במפלגת העבודה ומצביע בודד נתן את קולו ליאיר לפיד, לעומת שבעה שהצביעו למפלגת מתנגדי החיסונים.

בעוד שמפלגות התמקדו במשבר הכלכלי או בהתנגדות לחיסונים, מפלגת "הלב היהודי ברא שות אלי יוסף - "כ" הובילה אג'נדה נגד היצוא הצבאי של ישראל. למרות זאת, המפלגה קיב לה 822 קולות בלבד. אם כבר "לב יהודי", את השקפותיו המתונות של הרב חיים אמסלם, איש תנועת ש"ס לשעבר, אין צורך להציג בהרחבה. הן מוכרות וידועות לכולם. ועדיין, בתוצאות האמת רק 509 בני אדם תמכו במפלגה שרצה בבחירות 2019-ב עם "זהות" של משה פייגלין.

אחת הרשימות שזכתה לתשומת לב ביום הב חירות היא מפלגת "תקווה לשינוי". בשלב מסוים נזעקו במפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער מהאפשרות שאנשים מתבלבלים בין הפתקים. מדובר במפלגה שהוקמה כבר בשנת 2012 ושמה המלא הוא "אל אמל לתר'ייר - התקווה לשינוי". המטרות המרכזיות של מקימי המפלגה הן שוויון מלא לערביי ישראל, חיזוק מעמד האישה וחי דוש המו"מ עם הפלשתינים. בקלפי הם זכו עד כה ב 1,017 קולות.

 ?? צילום: יוסי זמיר ?? מפלגת הפיראטים
צילום: יוסי זמיר מפלגת הפיראטים
 ??  ?? הרב אמסלם זליכה
הרב אמסלם זליכה
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel