Israel Hayom

נסיגת הקורונה: פחות מ־005 חולים קשה - לראשונה מדצמבר

מקדם ההדבקה ממשיך לרדת - עומד על 0.59 בלבד ● דו"ח אמ"ן: התפרצות וריאנטים ברחבי העולם עלולה לסכן את יעילותו של מבצע החיסונים ● כמחצית מהישראלים כבר מחוסנים במנה השנייה

- מיטל יסעור בית־אור ואסף גולן

מקדם ההדבקה ממשיך לרדת ועומד על 0.59 בלבד - כך על פי הודעתו של משרד הבריאות. מספר החולים המאושפזים בבתי החולים עומד על 768 בני אדם, כאשר מספר החולים קשה עומד על .500 מתוכם 207 מונשמים ו־252 במצב קריטי. הפעם הקודמת שהיה מספר כה נמוך של חולים קשה היה ב־22 בדצמבר .2020

מבין המאושפזים, 74% לא חוסנו כלל נגד הקורונה, 15% באמצע תהליך ההתחסנות ו־%11 84( איש) מחוסנים באופן מלא. מתוך 190 מונשמים בבתי החולים, 76% אינם מחוסנים, 16% באמצע תהליך ההתחסנותן ו־%8 15( איש) מחוסנים באופן מלא.

בבתי החולים מאושפזים 19 ילדים עד גיל 18 (מהם 3 ילודים), מהם חולה אחד במצב קריטי, 5 במצב קשה והיתר במצב קל. בבתי החולים מאושפזות 12 נשים הרות ו־9 יולדות מאומתות לקורונה, מהן 3 מונשמות ואחת שמחוברת למכונת האקמו. אף אחת מהנשים לא מחוסנת באופן מלא.

מבחינת מקבלי החיסון, מספר האנשים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה עומד על 5,191,761 בני אדם שהם 55.83% מכלל הישראלים. מספר מקבלי מנת החיסון השנייה עומד על 4,608,229 בני אדם שהם 49.55% מכלל הישראלים.

למרות האופטימיות בישראל, חוקרי אמ"ן מציינים שיש מדינות בהן ישנה עלייה בהתפשטות הנגיף. לדבריהם קיים "שינוי מגמה בגרף התחלואה העולמי, שנובע מהתפרצויות משמעותיות במספר אזורים ובראשם: ברזיל, הודו ומזרח אירופה.

עוד מציינים חוקרי אמ"ן: "בחודשים האחרונים נחקרו זנים החשודים כעוקפי חסינות במחלימים (הדרום אפריקאי והזן הברזילאי למשל). עדויות מדעיות העלו שזנים אלו מגבירים משמעותית את הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים, ומוערך שככל שזנים אלו ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות - הם עלולים לאיים גם על יעילות החיסונים.

לכן, מומלץ לצמצם ככל הניתן את מגוון הווריאנטים המיובאים לישראל מחו"ל ואת היקפם. בכלל זאת, זנים המצויים כבר בארץ, דוגמת הווריאנט הדרום אפריקני, שהיקפם עוד מוגבל, ולפיכך ניתן עוד למנוע התפשטות משמעותית שלהם בישראל. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון.

"בהקשר זה, ממליצים בחום לחוזרים מחו"ל להקפיד באופן מיוחד על צמצום מגעים בימים שלאחר חזרתם (גם עם יתר בני הבית), ובמקרה של חשד לתסמינים - להיבדק מיידית.

"חשוב להבהיר, בשלב זה מוערך שיעילות החיסון של פייזר למול הווריאנט הדרום אפריקאי (וזנים דומים לו) תישמר, לכל הפחות במניעת מחלה קשה".

 ?? צילום: דוד כהן - ג'יני ?? בדיקות קורונה
צילום: דוד כהן - ג'יני בדיקות קורונה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel