Israel Hayom

ארבעה סבבים - ופלונטר

המשבר הפוליטי מוסיף להחריף: בגוש הימין מחפשים עריקים להקמת ממשלת 61 בראשות נתניהו ● סמוטריץ' ועבאס פסלו זה את זה, סער ושאשא ביטון מנסים להוביל לממשלת ימין מרכז

- יהודה שלזינגר

גם אחרי קבלת התוצאות הסופיות, המצב הפוליטי תקוע במיוחד. כל תרחיש של חי בור בין מפלגות ידרוש ממישהו מהשותפות להפר הבטחת בחירות, עריקים קשה למצוא בשלב הזה ואם דבר לא ישתנה, בחירות חמי שיות הן תרחיש לא מופרך.

אחרי שגוש "רק לא ביבי" חצה את קו ה ,61 אמר גדעון סער: "אין רוב להקמת ממשלה בראשות נת ניהו. עתה יש לפעול למיצוי האפ שרות להקמת ממשלת שינוי. אגו לא יהיה שיקול". חברת מפלגתו, יפעת שאשא ביטון, אמרה אמש בחדשות :12 "בזכות תקווה חדשה שנכנסה למשחק הפוליטי מנענו מבנימין נת ניהו להגיע ל 61 מנדטים".

לדבריה, "יש לחצים אינטנסי ביים שנצטרף לליכוד, גם אלי הגי עו כל ההצעות האפשרויות, אבל זה לא יקרה. אנחנו רוצים שינוי". כמו כן, שאשא ביטון חזרה על הבטחת הבחירות שלא להישען על הרשימה המשותפת, "אמרנו במערכת הבחי רות שלא נעשה את זה. מנסים לכוון למפלגות ציוניות. מכוונים לממשלת ימין מרכז".

מה שמתכננים בגוש "רק לא ביבי" הוא להשתלט על תפקיד יו"ר הכ נסת ומשם לקדם חקיקה שלא תא פשר לנתניהו לכהן כראש ממשלה תחת כתבי אישום. בעניין זה אמר אביגדור לי ברמן: "אני מחויב לעשות הכל על מנת למנוע בחי רות נוספות. השלב הראשון עובר דרך הצעת החוק שת מנע מחבר כנסת עם כתב אישום להיות מועמד להרכ בת ממשלה. אני מצפה מכל הצדדים שמייחלים לשינוי - שעליו דיברו בחודשים האחרונים, לגלות אחריות ולהצטרף להצעת חוק זו. התנאי הב סיסי להקמת ממשלת השינוי הוא הסכמה של בנט להיכנס לתהליך".

ח"כ מיקי זוהר הגיב לדברים וכתב "חקיקה פרסונלית נגד נתניהו תהיה בכייה לדורות ותציג אותנו בעולם כמשטר אפל. בדמוקרטיה רק הציבור בוחר מי ינהיג את המדינה".

בתוך כך, בגוש של נתניהו ממשיכים בחיפוש עריקים, במ קביל הגיע אתמול יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ושפך מים קרים על אפשרות של היש ענות על רע"מ של מנסור עבאס. סמוטריץ' כתב: "לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"מ של מנסור עבאס. נקודה. לא מבפנים, לא מב חוץ, לא בהימנעות, ולא באיזה יש ראבלופ אחר". לדבריו, "תומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם שותף לגיטימי לשום ממשלה. לצביעות של השמאל, שרודף אחרי נתניהו שהביא הישגים אדירים למדינת יש ראל, וכדי להחליף אותו מוכן למכור את מדינת ישראל למי שמזדהים עם הגרועים שבאויביה - כבר התרגלנו. לא יהיה. לא במשמרת שלי".

 ??  ??
 ?? צילום: גיל אליהו - ג'יני ?? עבאס
צילום: גיל אליהו - ג'יני עבאס
 ?? צילום: יהונתן שאול ?? סמוטריץ'
צילום: יהונתן שאול סמוטריץ'
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? סער
צילום: אי.אף.פי סער

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel