Israel Hayom

"דפוס פעולה מושחת": פאינה קירשנבאום הורשעה בשוחד

פרשת ישראל ביתנו: סגנית שר הפנים לשעבר קיבלה כספים בכמה פרשות בהיקף של 2 מיליון שקלים ● גם מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר הורשע בשוחד

- אבי כהן

פרשת השוחד ב"ישראל בית נו": בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע אתמול את סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום בקבלת שוחד בכמה פרשות, בהיקף של 2 מיליון שקלים.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, פסק את דינם של קי רשנבאום ומנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר לשעבר רמי כהן, במ סגרת פרשה ,242 פרשיית שחיתות שלטונית רחבת היקף, בכתב אישום החובק 12 אישומים אך עוסק למעשה ב 28 פרשיות עובדתיות, כמעט כולן שזורות זו בזו.

לפאינה קירשנבאום יוחסו עבירות לקיחת שוחד בהיקף כולל של יותר מ 2 מיליון שקלים וכן עבירות בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. בדיון צוין כי היא לקחה שוחד במסגרת פרשה רחבת היקף, באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם, תקופה ארוכה, שראשיתה לכל המאוחר בשנת ,2008 וסופה בפרוץ החקירה הג לויה בשלהי שנת ,2014 משמונה גו רמים שאינם קשורים זה לזה - החברה לפיתוח השומרון, המועצה המקומית מגילות, מתנ"ס מטה בנימין, תנועת הנוער עזרא; עמותת איילים, התא

חדות היזמים בישראל; חברת ההפקה אברורה ורמי כהן.

בדיון אמר השופט ירון לוי כי "הנא שמת, מי שהיתה אמונה על חלוקת הכ ספים של המפלגה. לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם". על פי השופט, קירשנבאום מזוכה מבקשת שוחד באישום הראשון ומרמה והפרת אמונים באישום הראשון ולקיחת שוחד באישום השביעי.

לדבריו, "בשיטה זו נטלה הנאשמת נתח מכספי הציבור בסך מצטבר של 2 מיליון שקלים, כספי השוחד שימ שו אותה ואת בני משפחתה, המפלגה

ומקורביה וגורמים שחפצה בטובתם. הנאשמת רכשה את אמונו של יו"ר המ פלגה, שמינה אותה לתפקיד מזכ"לית. היא ניהלה את המפלגה ביד רמה והח זיקה כוח שלטוני נחשק ורב.

"היתה לה את היכולת להקצות, לפי שיקול דעתה הבלעדי, בין 80 ל 200 מיליון שקלים בשנה, ובסך הכל 1.2 מיליארד שקלים בעת כהונתה. היא כרתה הסכמי שוחד עם שלל גורמים, הכל על חשבון הציבור. בשנים שקי רשנבאום החזיקה בכוח היא פיתחה מיומנות ויצירתיות לעקוף את כללי המינהל התקין ולעשות בכספי הצי בור כבשלה".

בנאומו פירט השופט את הנסיעות אליהן ביקשה מימון: נסיעתה למוסק בה, נסיעה לאתונה ונסיעת שתי בנו תיה לניו יורק. כמו גם מומנו רכישות מוצרי מחשב באמתלה של שימוש לצ רכי עבודה - מצלמות, אייפונים וטא בלט שנתפסו בשימוש בני משפחתה, והעסקת בנה בתנועה של אלינסון.

בסיכום דבריו תיאר השופט: "אין ספק כי הנזק באמון הציבור הרסני. הק לות הבלתי נסבלת בהסוואת השיקול הזר, המתחפש לשיקול ענייני. למר בית הצער נראה שנדרש שילוב נסי בות ייחודי שמאפשר הסרת המסיכה וחשיפת השחיתות במלוא כיעורה כפי שאירע".

שלב במאבק בשחיתות

בסיום הדיון, סגן ראש המחלקה הכ לכלית בפרקליטות, עו"ד מאור אבן חן, אמר כי "הכרעת הדין שניתנה היום היא שלב נוסף במאבק בשחיתות. הכרעת הדין מבוססת על התשתית הראייתית שפרשנו בבית המשפט במשך עשרות דיונים, ועל האמון הרב שניתן בעדים ובעדי המדינה".

ראש המחלקה הכלכלית, עו"ד דן אלדד: "למרות שהכרנו את הפרטים, כששמענו את השופט קורא את הדב רים - הזדעזענו שוב".

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? קירשנבאום בבית המשפט. "פעלה באופן ערמומי ומתוחכם"
צילום: גדעון מרקוביץ' קירשנבאום בבית המשפט. "פעלה באופן ערמומי ומתוחכם"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel