Israel Hayom

"בריאות נפשו נלקחה ממנו בטיפול הרסני"

אחותו של האב מקריית גת, שדקר למוות את בנו בן ה־41, משתפת: "נפלה עלינו פצצת אטום - אך אנו מאוחדים" ● תקוותם: "למנוע ממטפלים שרלטנים לשחק בנשמות" ● מעצר האב הוארך ב־11 ימים

- יפעת ארליך

"נפלה עלינו פצצת אטום", מספרת אחותו של האב מקריית גת שדקר למוות את בנו בן ה־41 בשבוע שעבר.

"ההלם בלתי נתפס. זה מזעזע כשבריאות נפשו של אדם נלקחת ממנו כתוצאה מטיפול הרסני. כרגע אני לא יכולה לפרט בעניין. המשטרה עצרה את המטפל ואנחנו מאמינים שבעזרת ה' החוק יעשה את הכל כדי למנוע ממטפלים שרלטנים לשחק בנשמות". האב שהיה תחת התקף והזיות, נמצא עדיין מאושפז והערכת מצב פסיכיאטרית. מעצרו הוארך ב־11 ימים. מעצרו של המטפל, החשוד שסיפק סמים מסוכנים לאב במסגרת טיפול לא חוקי, הוארך בשבוע.

בני המשפחה מצד האם ומצד האב עטפו במהלך השבעה את הרעיה והילדים ההמומים. האסון לא קרע את המשפחה והם יישבו יחד גם לשולחן החג. "מה שנותן לנו המון כוח זו המשפחה", אומרת האחות. "הכוח שכל אחד נותן לשני, הביחד. גם התמיכה העצומה של הקהילה היא משהו שאין לתאר ולשער".

השבר עצום ונורא. גיסתי מבקשת מכולם להתפלל שבעלה יחלים ויחזור להיות הבעל והאבא המדהים שהיה. היא והילדים יערכו את ליל הסדר בבית הוריי, הסבא והסבתא, לדאבון הלב שני הבנים היקרים והחכמים לא יהיו שם כדי לשאול ולענות את קושיות החג. יחד תעלה זעקתם אל האלוקים לגאולה שלימה ולשנה הבאה בירושלים הבנויה. אנא, שאו יחד איתנו, כל אחד במילים שלו, תפילה לבורא העולם, שייתן כוחות לכולנו, שיחיש את גאולתנו ונזכה לראות במהרה את הטוב".

"מתפללים שיחלים"

מה מצבו של אחיך? "לצערנו עדיין לא ניתנה לנו אפשרות לפגוש את אחינו. כולנו רוצים לחבק אותו ולבכות איתו על החורבן הנורא. אנחנו מת

פללים שהוא יחלים ויוכל להחזיק מעמד כשיתבררו לו ממדי האסון. האדם עדין הנפש הזה, שמעולם לא הרים יד על איש, יצטרך הרבה תמיכה כדי לא לשקוע בתהומות של יגון, ולבנות מחדש את חייו עם משפחתו היקרה. אחי היקר אהב את כולם, דתיים וחילוניים. הוא האמין בטוב הנמצא בכל בן אנוש. מאות מנחמים מכל קצוות הציבור באו לספר לנו על גדלות רוחו וטוב ליבו". האסון לא יוצר שבר באמונה? "כשהגענו להורינו באמצע הלילה להודיע על האסון הנורא, בתוך הבכי הבלתי נגמר, שאלתי את אימי היקרה: את אוהבת את ה'? ואמא ענתה: 'אני אוהבת אותו הכי שאפשר, ואין לי טענות כלפיו'. דווקא כשהעולם נהיה פתאום כל כך לא יציב, את מגלה שהמשענת היחידה היא רק ה'. אם מבינים מהי המשמעות של החיים, אז יודעים בידיעה עמוקה שהכול מאת ה', גם מה שאנחנו לא מבינים. ה' אוהב כל אחד מבניו ועוטף אותנו ברחמים ונותן לנו את הכוחות להתמודד".

האחות מספרת שבמהלך השבעה שתי הילדות הקטנות שאיבדו את אחיהן ישבו עם אימן, ואמרו לה: "אמא, בואי נחפש אילו דברים טובים יש לנו בחיים". בין השאר, מנו הבנות את התמיכה המשפחתית והסביבתית. "גם השוטרת שישבה עם הילדות בלילה הנורא התפעלה מהאחדות המשפחתית, ומהבגרות שלהן. הקשר המשפחתי המיוחד בבית הזה היה לסמל. כל ערב המשפחה התאספה יחד לשיחה פתוחה ותומכת על חוויות היום. הקשר בין אחי לבנו היה קרוב ואוהב".

האחות מספרת שבמהלך השבעה אמרה האם השכולה בעיניים מוצפות: "התמונה הכי יפה בשבילי היתה לראות את בעלי ובנו בכורו, אהובו כנפשו, יוצאים יחד בבוקר לתפילה. אהבתי להביט בחלון ולראות איך הם פוסעים יחדיו כשהאב מניח את ידו על כתפי בנו מחמד ליבו, אושרו וגאוותו".

 ??  ?? בית המשפחה בקריית גת. מבקשים להתפלל לבריאות האב
בית המשפחה בקריית גת. מבקשים להתפלל לבריאות האב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel