Israel Hayom

"יש סחר ישראלי שנתקע"

תעלת סואץ עדיין חסומה, וההשפעות מורגשות בכל העולם ● נמל חיפה: "מנסים לתת מענה למצב הלא רגיל הזה"

- דמיאן פצ'טר

הספינה "אבר גיבן" Ever( ,)Given שתקועה לרוחב תעלת סואץ במצרים, גרמה להפסקת המסחר בנתיב הבינלאומי - וההש פעה כבר מורגשת בשווקים הבינ לאומיים עם צפי שהמצב יחמיר עוד בימים הקרובים.

החברה שבבעלותה אוניית המשא התנצלה, ומסרה: "עובדים קשה על מנת לפתור את המצב". הפקק נכנס כבר ליומו הרביעי, פתרון עדיין לא נראה באופק ובעלי החברות יושבים ברגע זה במטות שלהם ברחבי העו לם, מתכננים חלופות לצליחת התעלה ומחפשים אלטרנטיבה כלשהי לנתיב שאחראי למעבר של לפחות 10% מה

סחר העולמי. מעבר לכך, מחירי הנפט עלולים לעלות בעקבות המשבר.

במצרים עמלים על הפתיחה המחוד שת של התעלה ושלחו לאזור כוח אדם רב וציוד שכלל שמונה ספינות גרר ודחפורים שמנסים להחזיר את המצב לקדמותו. בינתיים גם בישראל מת כוננים להשפעה אפשרית, אבל מודים שעדיין מוקדם לכך ולא מודאגים מדי. "זה לוקח כארבעה חמישה ימים עד שמרגישים השפעה כלשהי", אמר זהר רום, דובר נמל חיפה ל"ישראל היום".

התקרבות לירדן?

עם זאת, מהנמל אישרו שישנם מג עים בין משרד החוץ הישראלי לגור מים בירדן על מנת לכוון מחדש את הסחורה ולהעבירה דרך הממלכה - התקרבות מסוימת למלך עבדאללה לאחר התקרית שהתרחשה בישראל בתחילת מארס.

כזכור, ב 11 במארס בוטל ביקו רו של יורש העצר הירדני בהר הבית בעקבות מחלוקות סביב נוהלי אבט חה במתחמים הקדושים, דבר שהתק בל בחריפות בירדן, וכתגובה הממלכה סגרה את השמיים עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה מתוכנן לטוס מעל המדינה לביקור רשמי באמירויות.

"בהחלט יש אוניות שאמורות לעבור את התעלה ולהגיע לישראל, אז אני גם מניחה שחלק מהסחר הישראלי תקוע", הסבירה אליצ'ה פרנקל, סמנכ"לית שיווק של נמל חיפה, בשיחה שקיימה עם "ישראל היום". "אנחנו מנסים לתת מענה למצב הלא רגיל הזה", סיכמה.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הספינה שנתקעה ושחסמה את תעלת סואץ, אתמול
צילום: אי.אף.פי הספינה שנתקעה ושחסמה את תעלת סואץ, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel