Israel Hayom

ריחות של אביב

בתקופת הקורונה רבים רצו להתפנק ובחרו לקנות מותגים איכותיים ויקרים ● בדקנו אילו בשמים חדשים יצאו לשוק ● חג שמח!

- זיוה מוגרבי קובני

לקראת חג הפסח, עולם הבישום מתעורר לחיים ומושקים לא מעט בשמים חדשים. אחרי הסגרים שנכפו כאן בארץ וברחבי העולם, השקות שהיו צפויות במהלך 2020 מת קיימות כעת, ובמהלך השנה יושקו גם הבשמים של שנת .2021

"בזמן הקרוב נראה גל השקות בשמים של שלל מותגי טיפוח. כך, למשל, כבר בחודש הבא יושק הבושם החדש של מותג הטיפוח שיסיידו", אומ רת מירב ונונו, מנהלת מערך ההדרכה בלילית קוסמטיקה. מיכל מגן, מנהלת היחידה העסקית בחברת שסטוביץ, מוסיפה כי "רשתות הפארם יוצאות במבצעים יותר מבעבר, יש היצע רחב גם באונליין, ולכן רובנו מחזיקים כמה בשמים בשימוש לבוקר, לערב ולאירועים מיוחדים. לעו מת האירופאים, שנאמנים לבושם אחד או למותג אחד, הישראלים צרכנים גדולים של בשמים ואוהבים לנסות ניחוחות חדשים".

בשמי נישה

ונונו מספרת כי יותר בתי אופנה משיקים בשמים שנמכרים בבוטיקים ובמהדורות מוגב לות. "בתי האופנה דוגמת ורסצ'ה ופאקו רבאן הבינו את כוחם העולה של בשמי הנישה, ושאם לא תהיה להם קולקציית בוטיק, הם יישארו מא חור", היא מבהירה. "אנשים מחפשים את החו תם האישי בניחוח שבו הם מתבשמים כדי לא להריח כמו כולם, כפי שרבים מחפשים ללבוש בגדי מעצבים או מותגי אופנה מבוטיק במקום בגדים שנמכרים ברשתות".

איריס יודסין, מנהלת שיווק מותגי בשמי נישה בחברת שסטוביץ, מציינת כי שוק בשמי הני שה אכן נמצא בצמיחה מתמדת בארץ ובחו"ל, כשבמהלך שלוש השנים האחרונות הוא צמח ב 20% בממוצע לשנה. "בעידן הרשתות החבר תיות, הישראלים חשופים מאוד למותגי בשמי הנישה המובילים בעולם ומחפשים לקנות את המותגים האלה גם בארץ". לדבריה, באופן מפ תיע ולמרות השנה האחרונה שהיתה לא פשוטה, הישראלים השקיעו בבשמי נישה בפרט ובמותגי יוקרה בכלל. "אני חושבת שרבים מהם ביקשו להתפנק דווקא בתקופה כזאת והעדיפו רכישה אחת איכותית על פני כמות, מה גם שיש רצון לשמר תחושת אופטימיות גם בעיתות משבר", מנמקת יודסין.

הרצליה אשכנזי, מנהלת שיווק, סחר וקוסמ טיקה של רשת סופר פארם, מסכימה עם יודסין ומציינת כי כבר אחרי שבועיים מפתיחת חנות הקונספט "סופר פארם גאלרי" בראשון לציון, נמכרו לא מעט בשמי נישה שמחירם עומד על יותר מאלף שקלים. "ישראלים מאוד מעודכ נים בנושא ובאו לחפש את סדרת הבישום של ארמני פריבה, טרוסרדי, וואן קליף ואת הסדרה המיוחדת של נרסיסו".

בשמים לילדים

המומחים מספרים על מגמה של בשמים ליל דים שצפויה להתרחב בשנים הקרובות. אשכנזי אומרת כי "קטגוריית הילדים בתחום הביוטי בכלל מתפתחת מאוד בשנים האחרונות. זה קהל יעד חדש עם המון פוטנציאל, ובתי אופנה רוצים לכוון לקהל זה. מושקים בשמים של מפורסמות שנערות וילדות מעריצות אותן, כמו אריאנה גר נדה ונועה קירל, והבשמים שלהן מאוד מבוקשים ונחטפים מהמדף". מגן מוסיפה לדברים ואומרת כי "היום, בעידן הרשתות החברתיות, ילדות בנות 10 חשופות יותר לעולם הביוטי, הן נשים קט נות שלא מסתפקות בבשמים הקיימים לילדים. המותג זאדיג וולטר, למשל, השיק לראשונה בושם לילדות. מדובר בסנונית ראשונה בעולם, והבושם צפוי להגיע במהלך השנה גם לישראל".

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel