Israel Hayom

עכו מפליגה לעתיד

עכו מנערת את האבק ומשנה תדמית בזכות מגדלי מגורים חדישים, בנייני משרדים אטרקטיביים ואפילו מלונות ברמה בינלאומית. תשכחו מכל מה שחשבתם שאתם יודעים על העיר

- צילום: דוברות עיריית עכו

העיר עכו מתהפכת: עלייה של מאות אחוזים במכירת דירות ברבעון האחרון במגדלים הצצים בכל פינה אפשרית. אפילו הקורונה לא עצרה את התנופה. מספר שיא של מכירת דירות במגדלי מגורים, עלייה משמעותית בביקושים לדיור ולהשקו עה של יותר 10%-מ בעיר העתיקה ומו חוצה לה.

קבלנים, חברות גדולות, יזמים בתו חום התיירות והמגורים ומתווכים מדו ווחים על זינוק בביקוש לדירות מגורים ברבעון האחרון, לצד נכסים להשקעה

בעיר העתיקה וברחבי עכו.

הסכם הגג, שנחתם 2017-ב בין משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית עכו, כולל פיתוח אינטנסיבי לאורך הציו רים הראשיים. ההסכם כולל פיתוח של 17,780 יחידות דיור, מסחר ותעסוקה, ב-8 מתחמים (על קרקע מדינה). חלק מהמתחמים שהוקמו במסגרת הסכם זה כבר שווקו.

בכירים בענפי המסעדנות, התרו בות, התיירות, חיי הלילה ויזמי סטרטאפ קיימו סיור משותף עם עיריית עכו, בשיו תוף תנועת אור ליישוב הנגב והגליל, במוקדים אטרקטיביים ברחבי העיר. המטרה: לבחון השקעות בפיתוח כחלק מתוכנית רחבה, שנועדה להחזיר את עכו לצמרת התיירות בישראל, ולטובת היערכות לקליטה ואירוח של תיירי פנים.

הסיור נערך במסגרת תוכנית עיר שווה, מיזם שנועד לסייע להזנקת העיר לצמיחה כלכלית, פיתוח הקהילה ומו שיכת מתיישבים חדשים, ביוזמת תנוו עת אור ליישוב הנגב והגליל ועיריית עכו, ובשיתוף פעולה עם משרדי השיו כון והבינוי, ההתיישבות, החינוך והמשו רד לשוויון חברתי.

התוכנית תספק ליזמים שירותי פיו תוח עסקי וליווי צמוד לאיתור נכסים להשקעה, חיבור למשקיעים וקרנות, שותפים עסקיים, משרדי ממשלה ובו כירים ברשות, סיוע בגיוס כוח אדם ומיצוי הטבות ומענקים ממשלתיים.

מבחינה תיירותית מגפת הקורונה גדעה רצף של שנים משגשגות עבור עכו, בהן רשמה עיר הנמל שורה של הישגי פיתוח וצמיחה. זאת לצד מספר פרסי תיירות עולמיים, לאחר שהפו כה בשנים האחרונות לאחת ממוקדי התיירות המובילים בישראל.

בשנת 2018 ביקרו בעיר 2 מיליון מבו קרים, ואתר tripadviso­r.com כינה אותה ''הפנינה שבערי ישראל''. לאחר שהממשלה החליטה לפתוח בצוו רה נרחבת את המשק, בעכו מתחיו לים לחמם מנועים ונערכים לקליטת תיירים.

״העיר עברה בשנים האחרונות מהו פכה בכל תחומי החיים", אומר ראש העירייה, שמעון לנקרי. "עכו נמצאת בימים אלה בתנופת פיתוח אדירה. לצד בניית אלפי יחידות דיור, גם ענף התיירות בשיא הפריחה. מבקרים רבים פוקדים את אתריה הקסומים ונהנים משלל אטרקציות, מלונות בוטיק, צימו רים וחדרי אירוח״.

שמעון לנקרי, ראש העירייה: ״תנופת הפיתוח אדירה. לצד בניית אלפי יח"ד, גם ענף התיירות בשיא"

מגדלי מגורים

פרויקט המגדלים הראשון בעכו, מגו דלי אפגד, כולל 3 מגדלים עם 24-25 קומות ובסך הכל 292 יח"ד. בניין A מאוכלס כולו ובבניין B נותרו 4 דירות למכירה. בנין C ייכנס לאכלוס עוד כ-4 חודשים, ונותרו למכירה 15 דירות.

הבניינים עם מפרט גבוה, לובי כניו סה כפול, מועדון דיירים, חדר כושר, פארק מרכזי בין הבניינים, חניון תתקרקעי וגן עירוני בצמידות. המחיר הממוצע לדירה עומד על 12,300 שקל למ"ר, והיקף המכירות 350-כ מיליון שקל. בשלושת החודשים האחו רונים נמכרו 40-כ דירות חדשות, לעוו מת מכירה של דירה אחת בשלושת החודשים הקודמים.

בסמוך נבנה בימים אלה פרויקט של משעולים, מתחם עם 625 יח"ד ב-6 מגדלים, שהגבוה בהם יהיה בן 35 קוו מות. היקף המכירות 200 מיליון שקל. בשלב הראשון יוקמו שני מגדלים, שכעת נמצאים בהליכי רישוי בוועדה המקומית. הפרויקט נמצא בסמיכות לכביש עוקף קריות וכביש 6 צפון, וסו ביבו נמצאים הגנים הבהאים, מרכז הטניס האזורי, פארק אתגרי, פארק לילי שרון ותל נפוליאון.

בפרויקט נרשא על הפארק נמכרו יותר 60%-מ מהדירות, רובן בחודשים האחרונים. האכלוס ביולי .2022 הפו רויקט כולל 4 מגדלים בשכונת הכרם ג׳ בצפון עכו, בתוך הפארק, בסמוך לתחו נת הרכבת ובמרחק דקות נסיעה מצוו מת אחיהוד וכביש עוקף קריות.

מוצעות למכירה דירות 3,4,5 חדו רים, דירות גן, פנטהאוזים מפוארים ומרפסות מרווחות עם נוף לים. יש 318 יחידות דיור, כאשר 184 מהן יאוכו לסו במסגרת מחיר למשתכן 134-ו בשוק החופשי. דירת 3 חדרים נמכרת החל 990,000-מ שקל, 4 חדרים החל 1,150,000-מ שקל ו-5 חדרים החל 1,320,000-מ שקל. עלות פנטהאוז 2,400,000 שקל, עם 140 מ"ר בנוי בתוספת מרפסת 150 מ"ר. המגדלים ממוקמים במרחק קצר מעורקי התו חבורה הראשיים של האזור, והם בעלי נגישות למוסדות חינוך, פארקים ירוו קים ומרכזים מסחריים.

חברת שתית, שבונה בשכונת הכרם את פרויקט שתית שלי ,TOP מכרה 150-כ דירות בחודשיים האחרונים. שלום שטרית, מבעלי החברה, מסו ביר: "תכננו את הפרויקט כך שהחל מקומה רביעית בכל מרפסת רואים את הים. אנשים באים, מתאהבים וקונים. מה אדם צריך יותר מלראות את הים פרוש לעיניו כל בוקר כשהוא מתעורר?״.

הפרויקט של שתית כולל 3 מגדלים

בשנת 2018 ביקרו בעכו 2 מיליון אורחים, ואתר tripadviso­r כינה אותה ''הפנינה שבערי ישראל''

עשרות צימרים ייחודיים, בין חומות העיר וליד החופים, נפתחו בהשקעה אדירה ונהנים מתפוסה רבה

בני ‪17 ,19‬ ו-9 קומות עם 216 יחידות דיור. מוצעות דירות 3 חדרים + מרו פסת, 4 חדרים + מרפסת, 5 חדרים + מרפסת או גינה, פנטהאוזים 5 חדו רים במפלס אחד בשטח 150-כ מ"ר + 117-כ מ"ר מרפסת.

מבין הדירות, 126 מיועדות לזו כאי מחיר למשתכן 90-ו לשוק החופו שי. האדריכל אבריל את אבריל נבחר להוביל את הפרויקט ושם דגש על תכו נון דירות מרווחות עם חדרים גדולים.

"הבשורה האמיתית", מסביר שטו רית, "היא שזוגות צעירים יוכלו לקו נות דירה בקרבת חוף הים עם נוף מרהיב, בפחות ממיליון שקל. נותו רו 60-כ דירות, וכעת מציעה החברה הלוואת קבלן בגובה 600,000 שקל, כדי לאפשר ללקוחות גמישות בדרך להגשמת החלום לדירה משלהם".

עוד פרויקט בשכונת הכרם, מגדלי ,MAX דיווח על עלייה של 20% בהיקפי המכירות בחצי השנה האחרונה ביחס לששת החודשים הקודמים. הפרויקט נמצא בסוף הליכי הבנייה של 2 מגדו לים, בשווי 300 מיליון שקל, אשר נבנים על 17 דונם.

המגדל המזרחי בן 29 קומות ויכלול מועדון דיירים וג'ימבורי. במגדל המו ערבי יהיו 23 קומות, והוא יכלול חדר כושר. כחלק מהסכם הגג, 60% מיו חידות הדיור מיועדות למחיר למשתו כן 133( יחידות), ביניהן דירות של 3,4 ו-5 חדרים, 40%-ו לשוק החופשי 94( יחידות). מחירון שוק חופשי בניין מזרו חי: 4 חדרים החל 1,270,000-מ שקל ו-5 חדרים החל 1,370,000-מ שקל. המחיר מתייחס לקומה ראשונה. מחיו רון שוק חופשי בניין מערבי: 4 חדרים החל 1,360,000-מ שקל ו-5 חדרים החל 1,460,000-מ שקל.

פרויקט ‪UNIK&MORE AKKO‬ של אמריקה ישראל בשיתוף עם עץ השקד, כולל 255 דירות ב-4 בניינים בני 9 עד 18 קומות, בסמוך לגנים הבהאים והבוטניים, במרחק הליכה מחוף הים. מוצעות למכירה דירות 4 חדרים החל 1.185-מ מיליון שקל.

פרויקט מנרב מול הים, בכניסה הדרומית לעכו, זכה להצלחה אדיו רה. מתוך 6 בניינים נותר לשיווק רק האחרון.

חן כרמי, בעלי חברת Housestory ‪,Holdings LTD‬ המתמחה באיתור נדל"ן למשקיעים מהארץ ומחו"ל, מסר כי בחודשים האחרונים ניכרת עלייה משמעותית של יותר 10%-מ בביקושים להשקעה בעכו בקרב משו קיעים ויזמים מהארץ ומחו"ל. הוא צופה כי מגמה זו תמשיך לנסוק בחודו שים הקרובים.

כרמי מסביר כי העלייה נובעת ככל הנראה משיקום העיר העתיקה, עבוו דות תשתית ושימור, פיתוח הנמל והטיילת ובעיקר מכיוון שהעיר שוכנת על חוף הים ובעלת פוטנציאל תיירותי בינלאומי.

משרדים ושטחי מסחר

קניון עזריאלי עכו, אשר נפתח לקהל הרחב 2011-ב בהשקעה של 130 מיו ליון שקל, נמצא בימים אלה בסופו של תהליך הבנייה של 2 קומות משרדים חדשות של 10,000 מ"ר. עלות הפו רויקט נאמדת 80-ב מיליון שקל, והצו

פי לאכלוס מלא עד ספטמבר .2021

היזמים, חברת גשם למשתכן וחברת דיוטי, מקימים את מגדל התחנה צמוד לתחנת רכבת עכו, בפינת הרצל ודוד רמז - עורקי תחבורה ראשיים. עלות ההקמה 130-כ מיליון שקל. פרויקט המשרדים החדשני תוכנן באדריכו לות מתקדמת, ועתיד לשנות את פני העיר. הבנייה צפויה להסתיים בתוך כ-3 שנים.

מדובר במבנה היחיד באזור עם 17 קומות, 17,000 מ"ר למשרדים 956-ו מ"ר לשדרת מסחר. הפרויקט השאו פתני ישנה לחלוטין את פני האזור, כולל אזור השוק. בכל קומת משרדים יש 1,000 מ"ר הניתנים לחלוקה החל 60-מ מ"ר. קומות המשרדים הרחבות מאפשרות לחברות גדולות ליהנות ממתחמי עבודה נוחים המתפרשים על קומה שלמה.

בניין משרדים נוסף, של 2,000-כ מ"ר, נבנה מעל קניון עכו, בכניסה המו זרחית לעיר, על ידי קבוצת סאמיט. המשרדים יוקמו מעל מבנה חניה, שבו נייתו תחל בקרוב.

בתי מלון

בשנתיים האחרונות חלה התפתחות עצומה בתחום הלינות בעכו, שהפכה למוקד תיירותי מרכזי בצפון. עשרות צימרים ייחודיים, בין חומות העיר וליד החופים, נפתחו בהשקעות אדירות ונהנים מתפוסה משמעותית.

מלון יוקרה בלב העיר העתיקה מוקם בימים אלה, בצמוד לנמל עכו, על ידי האחים נקש, בעלי רשת המלונות אורו כידאה, בהשקעה של 100-כ מיליון שקל. המלון יכלול לפחות 50 חדרים וישתרע על 5,500-כ מ"ר.

פרויקט בלו עכו - מסחר, מגורים ומו לונאות על שפת הים, עומד לקום בקו רוב. מדובר 400-ב חדרי מלון, 180 יחיו דות מגורים, 500 מ"ר מסחר 2,000-ו מ"ר אולם כנסים.

פרויקט בלה ריביירה של חברת TG – יזמות נדל"ן, יכלול שטחי מסחר בקוו מות קרקע על שטח 1,300 מ"ר. בנוו סף, 23-כ סוויטות מלונאיות בקומות העליונות בגודל 500-כ מ"ר, עם נוף לים, בריכה ומתחם ספא. הפרויקט נמצא בשלבים סופיים ומתוכנן להסו תיים בתוך חודשיים.

משפחת חמוד מקדמת בדרום העיר פרויקט מלונאות של מלון 40 קומות בקנה מידה בינלאומי, בהערכת עלות של חצי מיליארד שקל.

גרעין עכו-סיסטם של יזמי אמנות ותו רבות יפתחו מגוון מוזיאונים, פסטיבו לים ואירועים, חממות טכנולוגיות ומגו וון יוזמות. טל גורלי, שמוביל את סצינת חיי הפנאי והבילוי בצפון הארץ, מתו כנן לפתח את תרבות הבילוי ברובע המנדטורי.

מאיר דוידסון, בעלים של מלון עכוו תיקה, הודיע שיכפיל את מלון הדירות היוקרתי. שלום שגיב, מנכ"ל חברת ,Booster מתכנן הקמת מרכז חדשו נות הכולל אקסלרציה, משרדים וחו ללי עבודה משותפים ברובע המנדטרי.

תוכנית "עיר שווה" מסייעת להזנקת הצמיחה הכלכלית, פיתוח הקהילה ומשיכת מתיישבים חדשים

חמודי ברגוט, יזם מקומי מעכו העתיו קה, פתח צימרים ואת הבר הראשון בעיר העתיקה סאמה, על גג שמשקיף לכל מפרץ חיפה.

סיור יזמים

סיור היזמים החל בדברי פתיחה של ראש העיר לנקרי, שסקר את הפיתוח בתחומי התיירות, היזמות, האקדמיה, תרבות הפנאי, החדשנות והכלכלה הימית. יותם עברי, מנהל תחום הצמיו חה הכלכלית בתנועת אור, הציג את תוכנית העבודה למיזם עיר שווה, לפיו תוח עכו המנדטורית.

המשתתפים צעדו לאורך הרובע המו נדטורי (העיר שמחוץ לחומות) לכיוון עכו העתיקה. בדרך הוצגה בפני הבכיו רים שורה של נכסים. היזמים עברו באו זור היכל התרבות החדש שנבנה וסקרו הזדמנויות נדל"ניות, השקעות ופיתוח עסקי. הסיור הסתיים במלון עכו-תיקה, שם הצטרפו יזמים מקומיים נוספים וסיו פרו על התוכניות בעיר.

איש העסקים חמודי ברגוט: "הייחוד של העסקים כאן הוא השילוב עם הקהילה המקומית, שמביא להצלחה. לעכו יש ייחוד וקסם משלה. יש פה אנו שים נהדרים. יש לי 40 עובדים שכולם מהעיר העתיקה. כשאתה משקיע באו נשים שחיים כאן אתה מקבל בחזרה".

תרבות וספורט

היכל התרבות בעכו מושלם בימים אלה. עלותו נאמדת בעשרות מיליוני שקלים, והוא הוקם על בסיס האודיו טוריום העירוני, במטרה ליצור אולם מופעים חדש, שיהווה מוקד משיכה עירוני.

היכל התרבות החדש חופה בזכוכית ונוספו לו כיתות חוגים ומקומות חניה. אולם המופעים יהיה בסטנדרט גבוה, עם מערכות אקוסטיקה ותאורה מתקו דמות. ההיכל החדש יכלול 604 מושו בים עם במה גדולה, אגף חדרי שחקו נים, בית קפה ונגישות לציבור הרחב. לדברי ראש העיר לנקרי, מדובר בפו רויקט גדול ומושקע, שיספק לתושבים שפע של חוויות תרבותיות.

קניון עזריאלי עכו מתחדש ומשיק את הסניף 24-ה של רשת הכושר אייקון פיטנס, מבית הולמס פלייס, הראשון בעיר עכו. הסניף ישתרע על 1,300-כ מ"ר, בהשקעה של כ-5 מיליון שקל. השיפוצים בעיצומם, והפתיחה צפויה בעוד כחודשיים.

הסניף ממוקם בקומות המשרדים החדשות, שייפתחו לקהל לקראת חודש יוני, כחלק מפרויקט ההרחבה של הקניון.

"העיר נמצאת בתנופת פיתוח", אמר רפאל בולניק, מנכ"ל קניון עזריאלי עכו. "פתיחת מועדון הכושר היא בשוו רה גדולה לתושבי העיר והסביבה ולכל רוכשי הדירות. מועדון הכושר ישלים את חווית הקנייה והבילוי"

הקורונה גדעה שנים של שגשוג תיירותי בעכו, בהן רשמה עיר הנמל שורה של הישגי פיתוח וצמיחה

 ??  ??
 ?? הדמיה: אפגד ?? הפרויקט של אפגד. 3 מגדלים עם 292 יח"ד
הדמיה: אפגד הפרויקט של אפגד. 3 מגדלים עם 292 יח"ד
 ?? צילום: טל דקל ?? הפרויקט של שתית. 3 מגדלים עם 216 יח"ד
צילום: טל דקל הפרויקט של שתית. 3 מגדלים עם 216 יח"ד
 ??  ??
 ?? הדמיה: 3Dvision ?? פרויקט ‪UNIK&MORE AKKO‬ של אמריקה ישראל בשיתוף עץ השקד
הדמיה: 3Dvision פרויקט ‪UNIK&MORE AKKO‬ של אמריקה ישראל בשיתוף עץ השקד
 ?? הדמיה: חברת נרשא לבניין והשקעות בע"מ ?? נרשא על הפארק. 4 מגדלים במיקום מרכזי
הדמיה: חברת נרשא לבניין והשקעות בע"מ נרשא על הפארק. 4 מגדלים במיקום מרכזי
 ?? הדמיה: סטודיו לומו ?? מגדל התחנה של החברות גשם למשתכן ודיוטי
הדמיה: סטודיו לומו מגדל התחנה של החברות גשם למשתכן ודיוטי
 ??  ?? היכל התרבות המשודרג
היכל התרבות המשודרג
 ?? צילום: יח"צ ?? חדר הכושר אייקון פיטנס בקניון עזריאלי עכו
צילום: יח"צ חדר הכושר אייקון פיטנס בקניון עזריאלי עכו
 ?? צילום: עמוס דדון ?? נמל עכו. אטרקציה תיירותית
צילום: עמוס דדון נמל עכו. אטרקציה תיירותית

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel