Israel Hayom

ממשלה חדשה, תוכניות חדשות

כל פעם שמתחלף שר נולדת תוכנית חדשה להוזלת מחירי הדיור. מה הסיכוי שמישהו יסתכל 10 שנים קדימה?

- עופר פטרסבורג

עברנו שבוע פוליטי מטלטל. פחות חשוב עכשיו אם זו תהיה ממשלת נתניהו, או ממשלת גוש שמאל בלעדיו. התוצאה זהה: הפוליו טיקאים מכל קצות הקשת למדו שבו שוק הנדל״ן לא מסתבכים.

הסיבה פשוטה, כמו שלמד על בשרו שר האוצר הקודם, משה כחלון - בלתי אפשרי להבטיח הבטחת בחירות בתו חום הנדל״ן ולקיים, כי זה שוק שלא מתנהל מהיום למחר. התהליכים בו מתרחשים אחת ל-5 או 6 שנים.

היעדים של המדיניות אותה הוביל כחלון נוסחו בהסכם הקואליציונ­י שנו חתם בין סיעות הליכוד וכולנו באפו ריל :2015 "הממשלה תראה בהוזלת מחירי הדיור והגדלת היצע הדירות יעד לאומי, שתחילת ביצועו יהיה עם הקמת הממשלה", נכתב.

כחלון היה רציני בנושא, אבל הוא עשה מספר לא מבוטל של טעויות קריטיות. בהסכם הוא ניסח את הדרו כים להוזלה. להסכם הקואליציונ­י התו לווה נספח ובו תמצית תוכנית העבוו דה להורדת מחירי הדירות. תוכנית הדגל היא כמובן מחיר למשתכן, וגם הגברת התחרותיות בשוק על ידי הפיו כת גופים ממשלתיים וסמי ממשלתיים כמשרד הבינוי, עמידר, דירה להשו כיר, חברת ערים ורשויות מקומיות לבו עלי יכולת לתכנן ולשווק.

גם מינהל התכנון, שחזר בינתיים למשרד הפנים, עבר לרשותו של כחו לון יחד עם רשות מקרקעי ישראל. הוקם קבינט דיור בראשות הבולדוו זר אביגדור יצחקי, שהתחלף אחר כך עם ראש עיריית רעננה הנמרץ זאב בילסקי.

היה שם טיפול בקרקעות פרטיות, הגדלת מלאי הדירות בדיור הציבורי ומלאי הדירות להשכרה, שיחרור ביו רוקרטיה וחסמים בפינוי-בינוי והבאת חברות זרות סיניות לבנייה מהירה.

ממשיכים לעלות

בראיון שקיימתי עם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט עם כניסתו לתפו קיד, הוא הצהיר במפגש עם יזמים שאירגנתי כי מחירי הדירות לא יירדו. זה תפס את הכותרת הראשית בידיו עות אחרונות למחרת בבוקר.

6:00-ב בבוקר התקשר אל גלנט יו״ר המפלגה משה כחלון כעוס ופגוע, בעוד אחת מהשיחות שכנראה הוביו

שוק הנדל"ן לא נמדד בקדנציה, אלא לאורך עשור. אבל הפוליטיקאי­ם חושבים רק עד קצה אפם

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel