Israel Hayom

אפילו בתקופת כחלון, השר היחיד שלקח את תחום הדיור כאג׳נדה, המחירים המשיכו לעלות

- שלכם באהבה, עופר פטרסבורג Ofer_pt@netvision.net.il

לה מאוחר יותר לקרע ביניהם.

איך שלא תסתכלו על זה, גלנט צדק. מחירי הדיור לא ירדו. אפילו בתקופת כחלון, השר היחיד שלקח את תחום הדיור כאג׳נדה, המחיו רים המשיכו לעלות. וכך עד היום, למעשה.

כהונתו של כחלון, שהבטיח הורו דת מחיר של ,20% הסתיימה בתוו צאות עגומות. בתקופתו עלו המחיו רים .17%-כב בשנת הקורונה עלו מחירי הדירות בעוד .4%

כחלון הלך ואת מקומו תפס השר החרדי יעקב ליצמן, היישר ממשרד הבריאות. תוכנית מחיר למשתכן נזרקה לפח, למרות המיליארדים שהושקעו בה, ובאה לעולם תוכנית מחיר מופחת. עכשיו יבוא שר אחר, ואיתו תוכנית אחרת.

זו בדיוק הבעיה. שוק הנדל"ן לא נמדד בקדנציה או בשר. הוא נמדד לאורך עשור, ואצלנו הפוליטיקאי­ם, כידוע, חושבים רק עד קצה אפם.

הדורות הבאים

זכורה לי בגעגועים מורשתו של נציב הדורות הבאים, שופט לשעו בר בדימוס. מתוך ויקיפדיה: נציב הדורות הבאים היה יועץ מיוחד לכו נסת, שתפקידו על פי חוק לפקח שהחקיקה בישראל לא תפגע בדוו רות הבאים. תפקיד זה נוצר בשנת ,2001 באמצעות תיקון לחוק הכנו סת שיזם טומי לפיד. תפקידו, סמו כויותיו והליך בחירתו של נציב הדוו רות הבאים לכנסת נקבעו בחוק הכנסת. בסוף 2006 הסתיימה כהונתו של נציב הדורות הבאים הראשון, התפקיד נותר לא מאויש, עובדי הנציבות הועברו לתפקידים אחרים בכנסת או פוטרו, ונציבות הדורות הבאים חדלה, למעשה, להתקיים. בדצמבר 2010 ביטלה הכנסת גם את הוראות חוק הכנסת שהסדירו את פעולותיו.

משבר הקורונה הוכיח עד כמה היה דרוש מישהו שיידע לחזות את העתיד. לא כל כך מסובך לאור החשש בישראל מהתפשטות שפעת התרנגולות כמה שנים אחורה, או עיין ערך נגיף הסארס בסין ובמזרח.

ולתחום הדיור? אני לא אופטיו מי, לצערי. אולי מחאת אוהלים של הדור החדש תחזור, עשור מאז החלה והצמיחה כמה פוליטיקאים, שגם הם לא ממש הועילו.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel