Israel Hayom

האחראי על מערכת המחשוב של הליכוד שקרסה - אחיין של שרה נתניהו

בעקבות תקלת יום הבחירות שפגעה בעבודת המטה - הליכוד כמרקחה ● "המערכת היתה רווית תקלות, אבל חששו להתלונן בגלל הקרבה המשפחתית" ● הליכוד: "לא נתייחס לקמפיין"

- יהודה שלזינגר

קריסת מערכת המחשוב של הליכוד ביום הבחירות היתה אירוע דרמטי במפלגה. גורמי מק צוע בליכוד טוענים כי קריסתה גרמה לאיבוד שני מנדטים לפחות, אשר היו עשויים להשלים 61 מנ דטים לגוש התומך בנתניהו.

כעת אנו חושפים כי מי שפיתח את המערכת והיה אחראי עליה הוא גיא בן ארצי, סטארטאפיסט וגם אחיינה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. גורמים שעבדו על מערכות המחשוב טוענים כי מדובר במחדל גדול במיוחד. הסיבה, לטע נתם, היא שכמה ימים לפני הבחירות נערך מעין "ניסוי כלים" במערכת המחשוב ובו התגלו תקלות רבות, אך כיוון שמדובר באחיין של אשת ראש הממשלה - היה חשש להביע פקפוק במערכת.

"הכל תוקן ועבד פיקס"

"בן ארצי ושותפתו אשמים בק ריסה. הם הובילו קו שביקש להיפרד מאפליקציית ה'אלקטור' ולהקים מערכת נפרדת לחלוטין", מאשים אחד מאנשי הליכוד שהיו מעורבים במתרחש, בשיחה עם "ישראל היום". "לפני הבחירות עשו ניסוי במער כת - והיא קרסה". בימים האחרונים עלתה דרישה בליכוד מהנהלת המפ לגה לערוך בדיקה מקיפה על קריסת המערכת. הבקשה טרם נענתה.

בן ארצי הוא סטארטאפיסט במ קצועו שהקים את חברת "בנקור" שעוסקת במטבעות וירטואליים. בליכוד טוענים כי "נעשו ניסיונות לפני הבחירות והמערכת עבדה בסדר למעט תקלות שנאמר לנו שיתוק נו. באותו הבוקר היה עומס ומערכת המחשוב עבדה ב 50% תפוקה עד לשעות הצהריים. אחר כך הכל עבד פיקס". בליכוד טוענים כי המער כת דיווחה על 3.2 מיליון הצבעות במהלך היום, אך זאת מתוך פוטנ ציאל של 4 מיליון מצביעים - פערי מידע בהיקף של כ 800 אלף מצ ביעים, שמהם, תיאורטית, ניתן היה להשיג כמות מנדטים גדולה.

בנוסף טוענים בליכוד כי הירידה במנדטים מאז הכנסת הקודמת הת רחשה הודות ל"תרומה" לסמוטריץ' )בדמות הימנעות ממתקפות נגדו ואף תמיכה פומבית( וכי חלק מהמנדטים עברו לסער ובנט, ללא קשר למער כת המחשוב.

מהליכוד נמסר: הליכוד אינו נוהג להתייחס לפעולות הקמפיין. עם זאת נבהיר שבניגוד לטענות, כל מערכות הבקרה של הליכוד פעלו בהצלחה ביום הבחירות.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel