Israel Hayom

חשיפה המגעים הסודיים בין עבאס ודרעי

יו"ר רע"מ אמנם נפגש עם לפיד, אבל במפלגתו לא מסתירים כי הם מעדיפים לשתף פעולה דווקא עם הימין ● גורם במפלגה: "השקט מכיוון הליכוד והימין אינו מקרי; יש מגעים אינטנסיביי­ם והשקט מאוד עוזר"

- דניאל סיריוטי

ברשימה הערבית המאוחדת )רע"מ( שומרים את הקלפים קרוב לחזה ולא מצהירים, בגלוי בכל אופן, על מי ימליצו לנשיא כמועמד להרכבת ממשלה, אם בכלל. זאת על אף הפגישה שנערכה בחג בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר רע"מ מנ סור עבאס בביתו של לפיד, והוד עתם של השניים כי הסכימו להיפגש שוב בהמשך.

לדברי גורם בכיר ברע"מ, קיימת אפשרות שהמפלגה תקבל החלטה שלא להמליץ על אף אחד מהמועמ דים נכון לעכשיו. "אנחנו לא פוסלים איש", שב וחזר על דבריו יו"ר רע"מ ח"כ עבאס והוסיף: "היינו ונותרנו עקביים לאורך כל הדרך, אנחנו מו כנים לדבר עם כל מי שיקבל את הע קרונות שלנו וייענה לדרישות שלנו. יש הרבה מה לעשות ולטפל בחברה הערבית, בראש ובראשונה בפשיעה הגואה, וזה מה שציבור הבוחרים שלנו מצפה מאיתנו. לשם כך קיבלנו את המנדט והאמון מהציבור שבחר בנו".

לדברי מקורביו של עבאס, בימים האחרונים מתנהל ערוץ שיחות חשאי בינו לבין יו"ר ש"ס אריה דרעי בני סיון למצוא דרך שתאפשר את תמיכת רע"מ בקואליציית ימין.

"יחסי ידידות טובים"

לדברי המקורבים, בין דרעי וע באס שוררים יחסי ידידות טובים וכך גם בין שתי הסיעות בכנסת היו בעבר שיתופי פעולה מוצלחים. עם זאת, מדגישים אותם מקורבים, כפי שדבר עדיין לא סוכם עם לפיד, כך ניתן לומר על המגעים מול נתניהו והליכוד. "השקט בימים האחרונים מכיוון הליכוד וגורמים בימין בכל הנוגע לאפשרות של שיתוף פעו לה עם רע"מ אינו מקרי. יש מגעים אינטנסיביי­ם והשתקת רעשי הרקע מאוד עוזרת".

יש לציין כי ברע"מ לא פוסלים את האפשרות שייערכו בחירות חמישיות בניסיון לפתור את הפלונטר הפו ליטי, אולם מקורבו של עבאס, ראש עיריית נצרת עלי סלאם, לא הסתיר כי בבחירה בין בחירות נוספות לבין הקמת ממשלה בראשות נתניהו, יע דיפו ברע"מ לתמוך בקואליציה ברא שות נתניהו. "אם אנחנו רוצים לקחת חלק במשחק הפוליטי, אז צריך ללכת עם מי שהכי חזק ונמצא בשלטון. ממשלה עם לפיד לא תחזיק מעמד. ממשלה של נתניהו תחזיק מעמד. הוא הכי חזק ואיתו צריך ללכת", סיכם ראש עיריית נצרת.

בחירות חמישיות

בינתיים, גם ברשימה המ שותפת אין תמימות דעים בכל הנוגע להמלצה לנשיא על מועמד להרכבת ממשלה, וכבר נשמעים לא מעט קו לות הקוראים לתמוך בסבב בחירות חמישי, נוכח התו צאה העגומה בבחירות.

לדברי בכירים ברשימה המשותפת, בעוד נציגי חד"ש )איימן עודה, עאידה תומא סלימאן ועופר כסיף( ותע"ל )אחמד טיבי ואוסאמה סעדי( נוטים לתמוך ביאיר לפיד, נציג בל"ד ברשימה המשות פת )סאמי אבו שחאדה( מסרב להמליץ על מועמד כלשהו.

אתמול נפגשו חברי הכנ סת של הרשימה המשותפת ביפו, ודנו בשאלת ההמלצה לנשיא.

גורמים ברשימה המ שותפת אישרו כי היו מג עים ושיחות עם לפיד ואנ שיו, ואף מתוכננת להיערך פגישה בימים הקרובים בין לפיד וראשי הרשימה, אולם הם מדגישים כי טרם התק בלה החלטה בעניין, וכי זהות המועמד שעליו תמליץ הר שימה, אם בכלל, תתקבל "לאחר דיון ובחינה מעמי קים של המפה הפוליטית".

ח"כ תומא סלימאן, מה בודדים מהרשימה המשות פת שהתבטאו מאז הבחירות, אמרה כי "ספגנו מכה - אבל אנחנו עדיין כוח משמעותי ומשפיע במפה הפוליטית. דבר אחד בטוח - אם מי שהו ירצה את תמיכתנו, הוא יצטרך להראות שהוא מתרחק מאוד מדרך נתניהו ומדרך הימין".

ברשימה המשותפת, שאיבדה בבחירות האחרונות שני שלישים מכוחה האלקטורלי, מ 15 מושבים ל 6 בלבד, מדגישים כי בין הנושאים הדחופים ביותר העומדים כרגע על הפרק נמצאת שאלת מימון המפל גות ויחידות המימון שנחתכו ב 65% ועלולות לפגוע אנושות בפעילות החוץ פרלמנטרית ובקשר עם הבו חרים של המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת.

מדובר בראש ובראשונה במפלגת בל"ד שנותרה עם נציג אחד מטעמה בכנסת, וספגה לא רק את הפגיעה הכלכלית הקשה ביותר ברמת יחי דות מימון המפלגות, אלא גם איבדה מכוחה הפוליטי.

גורם בכיר בבל"ד אמר ל"ישראל היום" כי "התרחיש שעדיף לנו כרגע הוא סבב בחירות נוסף שבו ננסה לה גדיל את כוחנו. לנו כבר אין מה לה פסיד. עם שישה מנדטים לשלוש מפ לגות אין הרבה מה לעשות".

אגב, המגעים להרכבת קואליציה נערכים ברקע יום האדמה ה 45 שי צוין היום, בין השאר בתהלוכה מר כזית בעראבה.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? דרעי
צילום: אורן בן חקון דרעי
 ?? צילום: גיל אליהו/ג'יני ?? עבאס
צילום: גיל אליהו/ג'יני עבאס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel