Israel Hayom

עוזבים - ומודים

יותר מ 20 ח"כים מהכנסת היוצאת יראו אותה בקרוב רק מהבית ● חלקם עזבו מרצון, ואחרים - לאחר שלא נבחרו מחדש ● ח"כ האוזר: "רץ למרחקים ארוכים" ● ח"כ ג'בארין: "שמח על החותם שהשארתי"

- גדעון אלון

יותר מעשרים ח"כים נפ רדים מהכנסת היוצאת. חלקם עשו זאת מרצון )כמו גבי אשכנזי, עומר ינקלביץ' ומיקי חיימוביץ' מכחול לבן, יצחק כהן מש"ס, עמיר פרץ מהעבודה(, אחרים משום שהחליטו לקחת פסק זמן מהפוליטיקה )כמו השר היוצא יזהר שי מכחול לבן(. היו כאלה שלא מצאו להם מסגרת מתאימה )כמו עפר שלח ואבי ניסנקורן( - ויש שמאוכזבים מאוד מכך שלא נבחרו משום שלא הוצבו במקומות ריאליים ברשימות של מפלגותיהם.

כמה מהח"כים המאוכזבים מכך שלא ישתתפו בשבוע הבא בישיבת הפתיחה החגיגית של הכנסת ה ,24 סירבו להתראיין ולספר על תחושותיהם ועל אכ זבתם, ומנגד על ההישגים שהיו להם בתקופת כהונתם. בהם: סגן הרמטכ"ל לשעבר עוזי דיין )הליכוד(, טלי פלוסקוב ואוסנת מארק )הליכוד( ומיכל שיר )תק ווה חדשה(.

ח"כ צבי האוזר )תקווה חדשה(, שכיהן בתפקיד היוקרתי של יו"ר ועדת החוץ והביטחון וחבר בווע דה למינוי שופטים, איננו מסתיר את אכזבתו מכך שלא נבחר שוב. לדבריו, "פוליטיקה זו ריצה למ רחקים ארוכים. בכוונתי להמשיך ולשרת את הרעיונות שבהם אני מאמין גם מחוץ לכנסת. תרמתי להקמת 'תקווה חדשה' ויש עוד הרבה מה לעשות. אנחנו כאן כדי להישאר ולצמוח".

תרומה משמעותית

כיו"ר הוועדה שבסמכו תה הפיקוח על השב"כ, הוביל האוזר את החקיקה להסדרת השימוש באיכוני השב"כ ככלי מסייע למיגור הקורונה, והוביל את המאבק לקיצור ימי הבידוד. כמחוקק הוא יזם תיקון ל"חוק יסוד: משאל עם" כדי שיחול גם על יישובים ישראליים ביו"ש, והגיש לצד ח"כ גדעון סער תיקון ל"חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו" למען הוספת מושג השוויון לחוק. בנוסף, הם הגישו הצעת חוק לע ריכת שימוע פומבי למועמדים לעליון בפני הוועדה לבחירת שופטים. האוזר הגיש גם הצעת חוק שמטרתה לאפשר לישראלים השוהים בחו"ל להצביע לכנסת.

יזהר שי, שכיהן כשר המדע והטכנולוגי­ה מטעם כחול לבן ולא יהיה בכנסת ה ,24 אומר כי החליט לקחת פסק זמן מה חיים הפוליטיים. "לא סיימתי את פעילותי הפוליטית. אני בפסק זמן שיאפשר לי להחליט אם, איך ומה ארצה לעשות הלאה. ישראל חשובה לי מאוד ואשתדל להמ שיך להשפיע בכל דרך אפש רית על צביון המקום שבו יחיו ילדיי ושבו הם יגדלו ויחנכו את נכדיי. במהלך פעילותי הפולי טית הבנתי עד כמה האתגרים משמעותיים ועד כמה חשוב לה שפיע מבפנים - הגם שהפיתוי להישאר בחוץ 'על הקווים' הוא גדול, במיוחד לנוכח העובדה שסביבת ההיי טק שאליה אני משתייך היא מפנקת ומרתקת.

"בסך הכל עברתי חוויה מע צימה ומעצבת, הכרתי אנשים שעוסקים בזירה הציבורית שנים רבות, מכל גווני הקשת הפולי טית, למדתי להעריך עשייה גם של יריבים פוליטיים והפ נמתי את התובנה שבפוליטיקה התהליכים הם איטיים, מורכבים מאוד ובהרבה מקרים גם מתס כלים מאוד. אני שמח שהייתי שם, שתרמתי כמיטב יכולתי ושהגעתי להישגים שאני יכול להתגאות בהם. מבחינתי, הפרק הזה תם אך לא ברור אם נשלם".

"קול למען הילדים"

גם ח"כ יוסף ג'בארין מהרשי מה המשותפת נפרד מהכנסת. ג'בארין, שכיהן בכנסת מ ,2015 נחשב במסדרונות המשכן למ חוקק הגון מאוד. ג'בארין, שהוא ד"ר למשפטים, אומר כי "הקדש תי את כל ימיי ולילותיי לטובת הציבור. בכנסת האחרונה עמדתי בראשות הוועדה לזכויות הילד, והשמענו קול ברור למען זכויות ילדים ונוער בצל משבר הקורונה הקשה. אני שמח להסתכל לאחור על העבודה הרבה שנעשתה, וגם על החותם שהשארתי בספר החו קים - התקנות שאישרנו בוועדה לחוק הפיקוח על מעונות היום לגילי ."3-0

 ??  ?? השר לשעבר יזהר שי
השר לשעבר יזהר שי
 ?? צילום: אלכס קולומויסקי ?? ח"כ צבי האוזר
צילום: אלכס קולומויסקי ח"כ צבי האוזר
 ?? צילום: פלאש09 ?? ח"כ ג'בארין
צילום: פלאש09 ח"כ ג'בארין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel