Israel Hayom

משפחת הצעיר הלוקה בנפשו שנורה למוות: "ניתן היה לנטרלו"

טרגדיה בחיפה: משפחתו של מוניר ענבתאווי, ,33 הזעיקה משטרה לאחר שהשתולל בביתו ● ענבתאווי תקף שוטר בסכין, ובתגובה בוצע לעברו ירי באש חיה ● שכנים: "השוטרים איבדו שליטה"

- דניאל סיריוטי

מוניר ענבתאווי, בן 33 מחיי פה, גרוש ואב לפעוטה בת שנתיים, שלקה בנפשו, נורה למוות אתמול ברחוב אליסלט שבשכונת ואדי ניסנס, לאחר שעל פי טענת המשטרה ניסה לדקור שוטרים.

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת נסיבות ביצוע הירי. בתיעוד ממצלמות האבטחה הסמוכות למת קום האירוע, נראה ענבתאווי אוחז בסכין בידו הימנית בעודו נאבק בשוטר, שלבסוף יורה בו באקדחו. מי שהזמינו את השוטרים היו הוריו של ענבתוואי לאחר שבנם השתות לל בבית. על פי המשטרה, כשהגית עו השוטרים למקום, הוא שלף סכין וניסה לדקור אותם ופצע שוטר אחד באורח קל.

השוטרים ירו לעברו ופצעו אותו באורח אנוש ומותו נקבע בבית החות לים רמב"ם בעיר. עם זאת, בני משת פחתו של ענבתאווי סיפרו כי: "לא היתה לו סכין ביד, הוא ברח מהשוטת רים. אמא ביקשה שייקחו אותו לטית פול והוא נבהל וברח".

בית משפט השלום הטיל צו איסור פרסום גורף על כל פרטי החקירה. השופט קבע בהחלטתו כי "צו איסור הפרסום יחול על כל פרט בנוגע לחקית רה מתנהלת, כל פרט מזהה על אודות המנוח או כל מעורב אחר בפרשה". מטעם משפחתו של ענבתאווי נמסר: "ראינו סרטונים שתיעדו את האירוע, ברור כי השוטרים פעלו בחוסר מקצות עיות, תוך שימוש בירי חי כמה פעת מים". עוד הוסיפה המשפחה כי "שות טרים מאומנים אמורים לנטרל חשוד שלוקה בנפשו בלי להרוג אותו". לדת בריהם, הסרטון שפרסמה המשטרה אינו משקף את כל האירוע ולא ניתן לקבוע באיזה שלב החלו השוטרים לירות בענבתאווי.

תושבים בשכונה סיפרו שלא היה שום סיבה להרוג אותו. "נכון שהת שתולל עם סכין ואפילו פצע שוטר אבל עם מעט מיומנות המצופה משוטרים ניתן היה לנטרלו באמת צעות ירי לרגליים. השוטרים היו בפאניקה, בלחץ ובהיסטריה ולאת חר שאחד מהם נפגע כשלא הצלית חו להשתלט על החשוד, הם איבדו לחלוטין את השליטה באירוע והחלו בירי לעבר ענבתאווי".

המשפחה קראה לבצע חקירה יסות דית "כדי שמקרים מצערים כאלה, לא יחזרו על עצמם". באופן חריג המשטרה נענתה לבקשת המשפחה ופתולוג מטעמה נכח במהלך הנתיחה לאחר המוות.

 ??  ?? העימות בין ענבתאווי לשוטר שתועד במצלמות אבטחה
העימות בין ענבתאווי לשוטר שתועד במצלמות אבטחה
 ??  ?? מוניר ענבתאווי לצד אחותו
מוניר ענבתאווי לצד אחותו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel