Israel Hayom

לא רק ספורט

קופרה פורמנטור, הדגם העצמאי הראשון של המותג החדש, רוצה לנגוס ברכבי הפנאי הקומפקטיים של יצרניות הפרימיום

- אריאל אלסיבוני "אוברדרייב"

התגובות של הרחוב הישראלי לא השתמעו לשתי פנים. לפני הכל אנשים נמשכו לעיצוב, לאחר מכן הסמל עורר תהייה, והשאלות לא איחרו לה גיע. הסמל הלא מוכר והצדודית המושכת, לצד צבע שחור בגימור סאטן, גרמו לרבים לתהות מה זה ושל מי זה.

התשובה לא מסובכת. היצרן הוא קופרה. אם השם מצלצל לכם מוכר זה בגלל שזה היה השם של גרסאות הביצועים של סיאט עד לא מזמן. קופרה יצאה לדרך כמותג עצמאי לפני שלוש שנים, ובימים אלו היא מתחילה את דרכה המקומית. המטרה: להציע אפש רות ביצועיסטית ונגישה לאפשרויות הפ רימיום הקיימות. הדרך מתחילה עם שלושה דגמים. האחת היא הקופרה אטקה שמזכירה את האטקה של סיאט, השנייה היא קופרה לאון שמבוססת על הלאון החדשה של סיאט, והשלישית, זו שאנחנו נוהגים בה היום, נק ראת פורמנטור, והיא הדגם העצמאי האמיתי הראשון של קופרה.

דומה אבל שונה

החלקים המרכיבים את הפורמנטור מוכרים למדי. הפלטפורמה היא ה MQB העדכנית, וזה אומר שיש כאן מערך מקיף של מסכים, משטחי מגע, אבזור בטיחות מתקדם ועוד ביטויים לטכנולוגיה העדכנית של פולקס וואגן. יש כאן גם את הגרסה הכוחנית ביותר של מנוע ה 2.0 ל' המוגדש של החברה. הוא מפיק כאן 310 כ"ס ומעביר את הכוח דרך תיבת DSG לארבעת הגלגלים עם הנעה כפולה מבוססת מצמד האלדקס.

את כל המוכר הזה ארזו בקופרה יחד, עם עיצוב שלא ממש דומה לשום דבר אחר. הפו רמנטור נעה על קווים כוחניים מחד וחושניים מאידך, ונראית שונה מאוד בנוף. המרכב דמוי פנאי קופה שאהובה מאוד עכשיו על הקהל כאן, ובכלל. היא ארוכה יותר מהאטקה אבל גם נמוכה יותר, יש כאן מרווח גחון מודגש יותר מזה שבסתם קומפקטית, והתוצאה את לטית ונכונה אלי קרב. עם הצביעה המיוחדת במכונית המבחן 14) אלף שקלים( אי אפשר להתעלם מהתוצאה.

תיאבון גדול

המתכון של הפורמנטור ידבר אל כל מי שאוהב לנהוג הרבה, מהר ורחוק. אבסולוטית יש כאן ביצועים מצוינים, ללא אח ורע ברמת המחיר הזו. לא מדובר רק בתאוצה אדירה, אלא בעיקר ביכולת לחסל קילומטרים רבים של כבישים מכל סוג במהירות נטולת דרמות. המשיכה שמייצרת ההנעה מצוינת, האחיזה גבוהה, ופורמנטור פשוט טסה לפנים בנונ שלנטיות. זו מכונית של כוון וסע עם מעט מאוד דרישה מהנהג. הנוחות, בזכות הבולמים האדפטיביים, סבירה לחלוטין למרות הכיול שנועד להתמודד עם עומסים גבוהים.

תא הנוסעים הוא מקום מחמיא מאוד, מאובזר, טכנולוגי ועדכני. אולי אפילו עדכני מדי. לא תמיד נוח לתפעל את כל האפשרויות מתוך המסך הגדול או משטחי המגע. לפעמים, בייחוד תוך כדי נהיגה, אנחנו רוצים פשוט לסובב כפ תור ולהגביר את עוצמת השמע או המיזוג.

ייחודית

הרכב העצמאי הראשון של קופרה השאיר לנו טעם של עוד ורצון לראות אילו אינטרפ טציות נוספות ייתן המותג הזה לידע ולטכנו לוגיה שקיימים בקונצרן. הפורמנטור בינתיים מציעה מראה כובש, רשימת אבזור מכובדת, נוחות וביצועים כובשים. המחיר והיכולת שלה צריכים להדאיג יצרני פרימיום מסורתיים.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel