Israel Hayom

נגמרו התירוצים

מערכת היחסים המורכבת עם התקשורת ● הזימונים הנוחים של עבדה וכנעאן שלא משתלבים בהיררכיה ● והצורך המיידי בשינויים בהרכב ● אחרי הפתיחה המאכזבת של קמפיין מוקדמות גביע העולם, כל תוצאה מלבד ניצחון מחר מול מולדובה תקרב את וילי רוטנשטיינר ללשכת התעסוקה

- ליאב נחמני

1 חתול ועכבר. מאמן הנבח רת וילי רוטנשטיינר כנראה לא יצליח לשנות את פני הכדורגל הישראלי, אבל הוא מתעקש שי חסה של התקשורת כלפי הנבחרת הלאומית קשה מדי, אולי אפילו חסר פרופורציות. בשיחות עם ראשי ההתאחדות, הבהיר האוסטרי יותר מפעם אחת כי יש לעשות הפרדה בין התקשורת לנבחרת.

זה החל במהלך הטיסות למשחקי החוץ, כאשר המאמן האוסטרי העדיף בכל הזדמנות שעיתונאים לא יעלו עם השחקנים לאותה הטיסה, גם אם מדובר במדינות במיקום בעייתי וש קשה להגיע אליהן. יחד עם זאת, במ סיבות העיתונאים הוא משתדל להיות ממלכתי ולענות בסבלנות ובהרחבה לכל שאלה. הוא ידע לאסוף את העי תונאים לתדרוכים עוד כשהיה בתפ קיד המנהל הטכני, בעיקר כי הוא מבין את חשיבות התקשורת.

לאחר המשחק מול סקוטלנד הח ליט רוטנשטיינר להסביר לקבו צת עיתונאים מצומצמת שנשארה בבלומפילד במסיבת העיתונאים, מה לדעתו "עקום" ביחס התקשורת כלפי הנבחרת. העיתונאי הוותיק רון עמי קם שאל אם יש כוונה לבצע רוטציה לקראת המשחק מול מולדובה, שכן מדובר בנבחרת החלשה בבית, ונדמה שהאוסטרי חיכה לשאלה וירה כאילו הכינו לו למספרת: "לפני המשחק מול דנמרק אמרתם שזה משחק ש'חייבים לנצח', אבל כעת, אתם מכנים את מולדובה הנבחרת החלשה בבית, אז איך זה מסתדר?"

כלומר, אם ההבדלים בין דנמרק לישראל הם בערך כמו בין ישראל למולדובה, אז מדוע אין פה את ההב נה שהנבחרת הלאומית שלנו נחו תה מול יריבות מסוימות והביקורות 2קשות מדי, על אף הבדלי הרמות? צעירים בהיררכיה. בין הזימו נים המעניינים לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות המונדיאל, היו ליאל עבדה וחמודי כנעאן. שניהם מצטיינים בליגת העל, נחשבים לכישרונות צעי רים ומבטיחים, ובהתאחדות לכדורגל אהבו לראות את דור העתיד כחלק מהסגל. בפועל, עבדה לא התלבש למ שחק מול הדנים בעוד כנעאן נותר ביציע נגד סקוטלנד.

בהתחשב בכך ששחקן בכיר כמו ליאור רפאלוב )זכה לאחרונה בנעל הזהב בבלגיה( נותר מחוץ לסגל כדי לשמור על כבודו, לא ברור מה ניסה רוטנשטיינר להשיג בזימונים של עבדה וכנעאן. בנבחרת הסבירו שה מאמן הלאומי רוצה להעניק לשחקנים את הניסיון הדרוש ולראות אותם על

המגרש יחד עם מנהיגים ותיקים כמו ביברס נאתכו וערן זהבי, אבל לשלב אותם בהדרגה, אולי - רק אולי - זה יקרה מול מולדובה מחר.

מעבר לכך, בהתאחדות סיפרו עד כמה חשובה לרוטנשטיינ­ר ההיררכיה בנבחרת. ליאל עבדה וחמודי כנ עאן לא עשו פרצופים וישבו בשקט אף שנותרו בחוץ. המאמן האוסטרי יודע שהחלטה כזאת לא היתה עו ברת בשקט אם היה מזמין את ליאור רפאלוב - גם על ידי השחקן ובטח שלא בתקשורת, מה ששוב מחזיר אותנו ליחסיו של האוסטרי עם המ דיות השונות.

3 עייפות מול תוצאות. מחר תפ גוש ישראל את נבחרת מול דובה למשחק שבו שום תירוץ לא יתקבל וניצחון הוא בגדר חובה. אפ רופו תירוץ, שחקני ההרכב עייפים אחרי שני משחקים בתוך שלושה ימים, נוסף על טיסה לקישינב.

חוץ מזה, שחקנים כמו חאתם עבד אלחמיד, עפרי ארד ומונאס דא בור, פצועים. עכשיו רוטנשטיינר צריך לבצע שינויים במשחק שבו כל תוצאה מלבד ניצחון תפיל לפ חות שתי רגליים בכיסא המאמן. את האוסטרי לא מעניינת הביקורת של מאמן ויטסה על כך שאלי דסה סובל מעומס, או ששחקנים רבים ישחקו שלושה משחקים בתוך שישה ימים. האוסטרי, בצדק מבחינתו, רואה רק שלוש נקודות מול העיניים, אחרת הוא יגיע ללשכת התעסוקה מהר יותר משחשב.

 ??  ?? זהבי. מחכים לתפוקה שלו
זהבי. מחכים לתפוקה שלו
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילומים: אלן שיבר ?? רוטנשטיינר. חייב שלוש נקודות
צילומים: אלן שיבר רוטנשטיינר. חייב שלוש נקודות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel