Israel Hayom

מישהו לרוץ איתו

- עידו אשד

עונת היורוליג של מכבי ת"א היא כישלון קולוסאלי - מהפלופ הקרואטי, דרך החלטות שגויות וכוכב מרוסק ועד חוסר זהות טקטית ● ביד אליהו כבר חושבים על העונה הבאה, ואנחנו כאן כדי לעזור: מי השחקנים שצריך להשאיר, על מי ממש לא יכאב לוותר, ואיזה סיכון חייב יאניס ספרופולוס לקחת?

האכזבה מכישלונה של מכבי ת"א ביורוליג מועצמת כפליים בה שוואה לעונה הקודמת. עם אותו מאמן חכם ואגרסיבי ואותו קו אחורי כישרו ני, איך זה קרה? בניכוי הקורונה ואובדן הקהל שאכן היו משמעותיים לצהובים, זיהוי הגורמים לנפילה יכול לעזור לב נות קבוצה טובה יותר בקיץ הקרוב.

הגורמים לנפילה

היחלשות הסגל. העמדות החלשות ביותר העונה היו הרכז והקו הקדמי. בעונה שעברה תרמו נייט וולטרס וק ווינסי אייסי הרבה יותר מהמספרים שלהם. ג'יילן ריינלודס הוא פספוס עצום, ובימים אלה מראה במינכן עד כמה יכול היה לשנות את פני הקבו צה. מחליפיהם לא היו ברמתם - ופגעו משמעותית בקבוצה.

החלטות ופציעות. הבחירה לשחק עם סקוטי ווילבקין בעמדת הרכז המו ביל עד שלהי העונה התבררה - כצפוי - כשגויה, וכריס ג'ונס מראה בשבו עות האחרונים עד כמה. נוסף על כך, כשעומרי כספי בריא ורענן הוא משנה לגמרי את הקבוצה לטובה, אבל פריכותו ונטייתו לפציעות מביאות חוסר יציבות לעמדה ולסגל כולו. היעדר הי ררכיה ברורה גרמה לאלייז'ה בראיינט ובעיקר לטיילר דורסי להתפוגג ולהבליח לעיתים נדירות מדי.

משהו רקוב בממלכת קרואטיה. החתמתם של דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ' כמחליפים לאייסי וריינולדס היא פלופ שרשום ישירות על הניהול המקצועי של ניקולה וויצ'יץ'.

הם לא שחקנים רעים, אבל הם לא מתאימים ל DNA של מכבי ת"א, פוגעים באגרסיביות ההגנתית וב שטף ההתקפי שלה, ומונעים מהק בוצה לממש את היתרון האתלטי של שאר הסגל. אי אפשר ללחוץ איתם ואי אפשר לרוץ איתם. לראיה: הם היו עולים בחמישייה, אבל בכל המשחקים החשובים סיימו על הספסל במאני טיים. ואם כבר היו על המגרש, תרמו ישירות להפסד.

חוסר זהות טקטית. מכבי לא פיתחה שיטת משחק שמאפיינת אותה. התקפה שבלונית כמעט ללא משחק מסירות, הגנה אישית חלשה ללא כל תחכום או הפתעה, רוטציה משתנה שלא מאפש רת פיתוח תיאום בין השחקנים. זה על המאמן יאניס ספרופולוס.

ליגה מקומית לא מספיק מאתגרת. ז'יז'יץ' בתפקיד גוליבר מייצר בעיה למכבי לשחרר אותו כי הוא שולט בצבע, אבל מצד שני אין לה אתגר ממשי בזירה המקומית, זאת בשל היחלשות דרמטית של הפועל ירו שלים ומכבי ראשל"צ. למ רות חוק רוסי מוחלש, מכבי עדיין התעקשה על רישום עשרה)!( זרים, מה שיע זור בעיקר ...ל הפועל ת"א להישאר בליגה.

מה לעשות בקיץ?

מה צריך. מכבי ת"א חייבת רכז. במילים אח רות: לממש את האופציה על כריס ג'ונס ולהביא רכז בכיר נוסף. ג'ון די ברתולומיאו רכז שלישי וגיבוי. היא גם צריכה פאוור פורוורד אגרסיבי כגיבוי או כתחליף לכספי, תלוי במ צבו. טי ג'יי קליין או אנג'לו קלויארו? להשאיר אחד מהם, והעדיפות לראשון. לשחרר. דורסי ובנדר. לנסות להשאיר למרות סיום החוזה. בראיינט ואות'לו האנטר.

לנסות למכור. ז'יז'יץ' )מחזיק בחוזה לעונה נוספת(.

אגף הישראלים. יובל זוסמן מסיים חוזה, והייתי מציע לו, מקצועית, למ צוא קבוצה באירופה שבה יוכל לשחק יותר. גם לעוז בלייזר תהיה נקודת החלטה דומה בקיץ. מבחינת המוע דון, מבין שניהם, בלייזר מתאים יותר לקבוצה שצריכה להיבנות.

סנדי כהן מחזיק בחוזה לעונה נוספת, אבל כדאי להשאיל אותו כדי שיק בל הרבה דקות ויתפתח לגארד מוביל עתידי. אהה כן, ורצוי לתקן את הטעות עם ג'ייק כהן ולהחזיר אותו ליד אליהו.

בעיית ווילבקין. "נחיה ונמות על סקוטי", סיים בצד המורבידי. וויל בקין, שמחזיק בחוזה לעונה נוספת, הוא כרגע אולי השחקן הכי אוברייטד באירופה, אף שחלק מכך אינו באש מתו, אלא בשל הצבתו כרכז.

ראינו שהוא גם מפשל במאני טיים, והרוב המכריע של זריקותיו ברגעים האלה פשוט לא נכנסו. הוא לא מכד רר טוב, מצוין רק בקליעת ניתור, לא גמיש מחשבתית, לא משפר אחרים, והגיע למצב שהוא מגביל את קבוצ תו. אם מגיע דיל טוב - אפשר לשחרר )תרתי משמע(.

סגנון משחק. מכבי חייבת טביעת אצבע. אם אתה כבר מתבסס על את לטים אמריקנים - לך עד הסוף ותבנה קבוצה שרצה ולוחצת כתפיסת עולם. ואם המשחק עומד, תבנה תרגילים של הנעת כדור במסירות לפני שמגיעים לפיק אנד רול הפתטי.

לקיחת סיכונים. מכבי חייבת לח זור לגישת מאניבול. היא לא תצליח להתחרות עם התקציב של הגדולות, אבל בעבר זכתה ביורוליג רק כשמצאה שחקנים בעלי ערך גבוה במחיר נמוך יחסית, כאלה שאחרים לא ראו. הנה כמה דוגמאות: אריאל מקדונלד ונייט האפמן ז"ל, טייריס רייס, ריקי היקמן, דיוויד בלו שהוחזר מפרישה, וסופו, שהיה ערך עצום יחסית למחירו. המ שותף לכולם היא העין של דיוויד בלאט, שאם בריאותו תאפשר זאת הכדורסל. ראוי להחזירו למועדון לתפקיד יועץ או נשיא פעילויות

אם מכבי רוצה לחזור להיות מוע מדת לפלייאוף באירופה, היא תצטרך לעשות שינויים משמעותיים, אולי אפילו דרמטיים. השאלה היא האם במבנה הנוכחי של הניהול, ובעיקר הניהול המקצועי, יש שם את הנכו נות, התעוזה והחזון. עם חלק מהר עיונות אפשר להתחיל כבר מהערב מול ברצלונה.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? ספרופולוס. יש לו הרבה עבודה
צילום: אלן שיבר ספרופולוס. יש לו הרבה עבודה
 ?? צילום: אלן שיבר ?? בנדר. הבנו את הקטע
צילום: אלן שיבר בנדר. הבנו את הקטע
 ?? צילום: אלן שיבר ?? ווילבקין
צילום: אלן שיבר ווילבקין
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel