Israel Hayom

מהפכה של שמחה

- חיים שיין

בחג הפסח בשנה שעברה שררו עצבות וקדרות. איך אפשר לש מוח בליל הסדר ללא הנכדים החמודים, שבכל שנה שואלים את הקושיות ומתחרים ביניהם במציאת האפיקומן המוסתר. את ארבעת הבנים שבהגדה לא היה עם מי לחלק. הסבנו לסדר בבדידות מתסכ לת. למרות החובה לשמוח בחג, לא הצלחנו לממשה. מגיפת הקורונה שיבשה את חיינו, קטעה את הווייתנו וסגרה אותנו בין קירות בתינו. שנה שלמה קיווינו, התפללנו וייחלנו שנוכל לחזור אל השגרה המבו רכת. מי יכול היה להעלות על הדעת שהכמיהה לשגרה תהיה פתאום כל כך מהותית ומבוקשת.

חלפה שנה, והאביב המיוחל שב והאיר את חיינו. מצב הרוח הקודר התחלף באווירה נפלאה של שמחה, חיוך ושפע שמימי. ראיית הנולד ו"האובססיה" של ראש הממשלה להבאת החיסונים, היכולת המרשימה של מערך הרפואה וקופות החולים וההיענות של האזרחים לבוא ולה תחסן, הציבו את ישראל כאחת המדינות הראשונות בעולם שמצליחות להתמודד עם הנגיף הקטלני. בעוד במדינות רבות מערכות הרפואה והחברה קורסות, ישראל היא דגם עולמי להצלחה במערכה מול הקו רונה, ומדינות רבות מנסות לחקות את הצלחתה.

אתמול היו כבישי המדינה מלאים בכלי רכב שעשו את דרכם לכל שכיות החמדה של הטבע הישראלי, למרחבי טיולים ותיירות ולאתרי מורשת. מתוך המכוניות ניתן היה לחוש את השמחה והצהלה של החו גגים, אנשים, נשים וטף, שלאחר חודשים רבים הצליחו שוב לשמוח בחג הפסח. בכותל, מאות רבות של כהנים נשאו כפיים בתודה. בשוק מחנה יהודה מקהלת ילדים נפלאה שימחה את המוני הישראלים שה גיעו על מנת להיזכר בימים הטובים שלפני הקורונה. לאחר תקופה ארוכה ניתן היה לזהות את "עמך ישראל" שהיו חבויים מאחורי מסיכות. מרנין לראות אנשים מושיטים יד איש לרעהו במקום מרפקים. בשדה בוקר, ילדים צעירים הצטלמו הולכים יד ביד עם דמות של בן גוריון, כאומרים לו תודה על שהקים לנו מדינה שברבות השנים הפכה להיות מעצמה בתחומים רבים ולאחרונה גם מעצמה מובילה בתחום הרפואה. בשילה הקדומה ובהר עיבל נעו אלפים רבים סביב מבני אבן עתיקים, וליד באר טוביה נערות יפות הצטלמו בתוך שדה כלניות אדמוניות.

שביעות הרצון המרשימה היא תגובה הולמת לניסיונות בלתי פוס קים של פוליטיקאים ואנשי תקשורת להשרות אווירה דיכאונית, מל נכולית ומייאשת, כאילו בישראל הכל רע. מותר לעיתים גם להכיר תודה וטובה למי שהצליח להחזיר אותנו אל השגרה.

ההוגים המדיניים במאות ה 17 וה 18 טענו שבני אדם הסכימו לחיות במסגרות מדיניות על מנת להגן יחדיו על ביטחונם האישי ורכושם. ישראל היא הוכחה מובהקת לתיאוריה אחרת. התכנסנו במולדת ההיס טורית, כדי להתחבר אל העבר המשותף שלנו ולהגשים את העתיד החזוני שמלכד אותנו כעם. חג הפסח השנה הוא ביטוי מובהק לשמחת החיים, לניצחון הערבות ההדדית ולתובנה שאין בעולם ייאוש כלל.

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? חגיגות ליל הסדר. השנה בחיק המשפחה
צילום: אורן בן חקון חגיגות ליל הסדר. השנה בחיק המשפחה
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel