Israel Hayom

גם הוא נתקע בפקקים

הנתונים לא משקרים: ישראל תלויה בשערים של ערן זהבי בצורה מוחלטת ● מול דנמרק וסקוטלנד הוא בעט 13 פעמים ורק פעם אחת למסגרת - בלי לכבוש ● הערב מול מולדובה זה חייב להשתנות

- ליאב נחמני

למסיבת העיתונאים אחרי המ שחק מול סקוטלנד (1:1) הגיע הקשר דור פרץ, שדילג היטב מעל השאלות הקשות של העיתונאים, אבל על שאלה אחת הוא פשוט הרגיש שאין דרך להסביר בקלישאות. "אין ספק שעוד שחקנים מלבד ערן זהבי צריכים לכבוש כדי להביא תוצאות", הוא ענה כאשר נשאל על התלות בש ערים של חלוץ פ.ס.וו איינדהובן. עו בדתית, זהבי לא כבש בשני המשח קים הראשונים במוקדמות, אף שאחד מהם היה מול דנמרק. החלוץ בן ה 33 היה מניה בטוחה גם מול נבחרות חז קות על הנייר, כולל שלושער מול סלובקיה בחוץ בקמפיין הקודם.

שימו לב לתלות של ישראל בזהבי בשני הקמפיינים האחרונים. הוא הבקיע חמישה שערים בליגת האומות מתוך שבעה של הנבחרת, ולפני כן מצא את הרשת 11 פעמים במוקדמות יורו ,2020 שני רק להארי קיין (12) ובשורה אחת עם כריסטיאנו רונאלדו. הנבחרת כולה כבשה 16 פעמים במשחקים הללו. אז נכון, השערים שלו לא הביאו את ישראל לטורניר גדול, אבל היא נשענה עליהם, אחרת המצב היה רע הרבה יותר.

גם זהבי הרגיש זאת בשני המשח קים הראשונים מול דנמרק וסקוטל נד. ברוב הדקות הרגיש כאילו הכוכב כופה את עצמו בכוח על המשחק, מה שגרר ביקורות כלפיו בתוך הנבחרת ומחוצה לה. מול סקוטלנד זהבי ניסה לבעוט שבע פעמים לשער, ארבע מתו כן פגעו במגן. נגד הדנים המצב היה קיצוני יותר, כאשר בחמש מתוך שש הבעיטות של זהבי לשער, היה מגן קרוב אליו והכדור פגע בו. למעשה, בשני משחקים ו 13 בעיטות לשער של זהבי, רק כדור אחד מצא את המסגרת.

"קבוצות התכוננו לזהבי, מרגישים את זה", אמרו בנבחרת, "לא נותנים לו מרחב, כי הוא יכול להבקיע מכל מקום מחוץ לרחבה". הקפטן ביברס נאתכו רואה בביקורת סוג של צביעות, שכן גם הוא חווה ממנה בכמויות גדולות. "כשערן הבקיע שניים או שלושה גולים יצאו מפ רופורציות כאילו ערן משחק לבד ואין שחקנים סביבו", אמר נאתכו, "למזלנו, ערן יודע מה הוא שווה. אנחנו תומכים בו, אוהבים אותו והוא חלק מאיתנו בחדר ההלבשה".

בצוות המקצועי ניתחו את הווידאו של שני המשחקים האחרונים במה לך הטיסה למולדובה. בחלק מהקטעים ניסה המאמן ווילי רוטנשטיינר לבנות תבניות התקפה חדשות עבור שחק נים כמו מנור סולומון, מונאס דאבור ואפילו לדור פרץ שיגיע מהקו השני, בדומה למה שהוא עושה נהדר במכבי ת"א. בנבחרת מודים כי "גם רוטנש טיינר מבין שאם שאר השחקנים לא יתחילו לכבוש, יהיה קשה מאוד לנצח משחקים". הערב מול מולדובה זה אמור להיות קל יותר, עם השערים של ערן זהבי, אך גם בלעדיהם.

מרכז ההגנה פתוח

נבחרת ישראל נחתה אתמול במול דובה וערכה אימון מסכם לקראת המ שחק. חלק גדול מהשחקנים התלונן על עייפות, כאשר רובם מודעים לעובדה כי כבר בסוף השבוע הקרוב מחכה להם משחק ליגה עם קבוצותיהם. דור פרץ תורגל באימון המסכם כבלם, זאת לאור חסרונו של חאתם עבד אלחמיד הפצוע. גם הבלם עפרי ארד סובל מרגישות בש ריר הירך האחורי ונמצא בספק. לואי טאהא נמצא בכוננות, ואם יזדקקו לו הוא יפתח במרכז ההגנה. מקומם של

 ?? צילומים: אלן שיבר ??
צילומים: אלן שיבר
 ??  ?? רוטנשטיינר. מחפש פתרונות
רוטנשטיינר. מחפש פתרונות
 ??  ?? זהבי מול סקוטלנד. איפה כל האחרים?
זהבי מול סקוטלנד. איפה כל האחרים?
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel