Israel Hayom

בן ארי: "סחרת בשלטון"; נתניהו: "הפיכה שלטונית"

שלב ההוכחות החל - ושלב ההאשמות רק החריף ● התובעת: "העובדות ברורות; העבירות פליליות" ● רה"מ הטיח בפרקליטות: "מטרללים מדינה שלמה בשיטות אנטי דמוקרטיות" ●

- יאיר אלטמן

בבית המשפט נתניהו ישב על ספסל הנאשמים כנאשם מספר אחת, אך בצאתו הפך למאשים מספר אחת ● "מנהלים נגדי מסע ציד", תקף רה"מ, "כל ההליך הוא שימוש פסול בכוח השלטוני על ידי הפרקליטות" ● "הפרקליטות השחירה מילים, מחקה הקלטות, והגרוע מכל - סחטה עדים באיומים" ● היום: המשך חקירת מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה באולם בית המשפט המחוזי

"מסע ציד. כך נראה ניסיון הפיכה שלטוני", במילים חרי פות אלו תקף אתמול רה"מ בנימין נתניהו את התנהלות הפרקליטות, בהצהרה שמסר לאחר פתיחת שלב ההוכחות במשפטו.

"כל ההליך נגדי הוא שימוש פסול בכוח השלטוני על ידי הפרקליטות", הטיח נתניהו. הוא המשיך ופירט כי "הפרקליטות שיבצה פרוטוקולים, הש חירה מילים, מחקה הקלטות, התעלמה מעדויות שלא תאמו את התזה הבסי סית שהמציאה והדליפה הדלפות. והג רוע מכל - היא סחטה עדים באיומים קשים עד כדי פירוק משפחותיהם".

נתניהו הדגיש, כי "השימוש הפ סול שהפרקליטות עשתה בכוח שלה - הוא הפגיעה האמיתית בשלטון החוק, בטוהר המידות, בדמוקרטיה". לדבריו, "אני חושב שכולכם רואים את השי טה. פעם אחר פעם, בשיטות פסולות, מטרללים מדינה שלמה... מה שנעשה פה זה הדבר הלא ערכי, הלא מוסרי - והדבר שהוא כל כך אנטי דמוקרטי. כי למה שהם מנסים לעולל כאן אין אח ורע בשום מדינה דמוקרטית בעולם".

באופן אישי יותר אמר נתניהו, כי "את הכוחות לעמוד במערכה הזו אני שואב מתחושת השליחות ההיסטו רית שמדריכה אותי, מתחושת הצדק מול העוול, ומהתמיכה של משפחתי האהובה שסובלת כל כך הרבה, ומכם אזרחי ישראל".

ההצהרה הזו נמסרה זמן קצר לאחר סיום הדיון הראשון בשלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה, שארך כשש שעות, ובמהלכו העיד מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, על מע רכת היחסים עם נתניהו ולחצים שהופעלו עליו מתוקף תפקידו, לטע נתו, על מנת לספק סיקור חיובי ואוהד לראש הממשלה.

שלב ההוכחות נפתח בדברים של התובעת הראשית במשפט, ליאת בן ארי, שנשאה אתמול נאום פתיחה ארוך, שאף חרג מהזמן שהוקצב לה. סנגורו של ראש הממשלה, עו"ד בועז בן צור, וסנגורו של שאול אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, התעמתו עם השופטת בט ענה כי הנאום חרג אף מהתוכן המקובל.

מייד לאחריו החלה חקירתו של העד המרכזי בתיק 4000 - אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר. שלב ההוכחות הוא החלק המרכזי והארוך במשפט. הפרקליטות צפויה לחקור את העד גם היום ובמשך חמישה דיונים נוספים, ולאחר מכן הוא יע בור לחקירה נגדית של צוותי ההגנה, כך שעדותו של ישועה בלבד צפויה להימשך כחודשיים, בקצב הדיונים הנוכחי.

לאחר מכן תזמן הפרקליטות עדי תביעה נוספים, מקבוצת העדים הראשונה, ובהם עורך וואלה לשעבר אבירם אלעד ורכזת הכתבים לשע בר מיכל קליין. כל עד ייחקר תחי לה על ידי הפרקליטות ובהמשך בח קירה נגדית על ידי ההגנה. בהמשך יחל שלב הסיכומים, ולאחריו תינתן הכרעת דין של בית המשפט - שבה ייקבע אם הנאשמים יורשעו או יזוכו ובאילו אישומים. בשלב האחרון, אם אכן תהיה הרשעה, יישמעו הטיעונים לעונש - ולאחר מכן יינתן גזר הדין.

הדיונים יתנהלו לפי סדר הפרשות - מהגדולה יותר לקטנה יותר לפי הסדר הזה: תיק ,4000 תיק 2000 ותיק .1000 מכל מקום, כל החלטה צפויה להיבחן גם בעליון לנוכח הערעורים הצפויים הן מההגנה והן מהפרקליטות.

נתניהו: "השימוש הפסול שהפרקליטות עשתה בכוח שלה - הוא הפגיעה האמיתית בשלטון החוק, בטוהר המידות, בדמוקרטיה"

אני חושב שכולכם רואים את השיטה. פעם אחר פעם, בשיטות פסולות, מטרללים מדינה שלמה... מה שנעשה פה זה הדבר הלא ערכי, הלא מוסרי"

בן ארי: "התיק הוא תיק משמעותי וחמור בתחום השחיתות השלטונית. נאשם מספר אחת עשה שימוש פסול בכוח השלטוני הרב שהופקד בידיו"

כולם שווים בפני החוק, גדול כקטן. עשיר כעני. מכובד כפשוט... לצערנו הרב, זו אינה הפעם הראשונה שבה מועמד בישראל לדין ראש לשרים"

 ?? צילום: יהונתן שאול ?? מפגינים נגד רה"מ
צילום: יהונתן שאול מפגינים נגד רה"מ
 ?? צילום: יהונתן שאול ?? מפגינים בעד רה"מ
צילום: יהונתן שאול מפגינים בעד רה"מ
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? נתניהו. "הפרקליטות סחטה עדים"
צילום: אורן בן חקון נתניהו. "הפרקליטות סחטה עדים"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel