Israel Hayom

בן ארי דיברה לתקשורת

- יעקב ברדוגו

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, השכים קום אתמול כדי לעודד ולחזק את המוציאה לפועל של נאום הפתיחה, ליאת בן ארי. השניים נפרדו על מדרגות המבצר בצלאח א דין, בעודו מלווה אותה במבטו במעברה את הכביש לבניין שממול, בית המשפט המחוזי. מנדלבליט מעדיף להישאר מאחורי הבמה. אדם צנוע, השומר בקנאות על פרטיותו ומקפיד לנעול את מהלכיו בכספת.

שנים התכוננו בצלאח א דין לנאום הפתיחה. מיליוני שקלים נשפכו, מאות פרקליטים וחוקרים עמלו להדיח את ראש הממשלה הנבחר, והכל התנקז לרגע הדרמטי שבו פתחה התובעת בן ארי את פיה. כלי התקשורת הדהדו את המסרים שיצאו מצלאח א דין, בניסיון לבנות מתח וחשיבות לאירוע החגיגי. כולם התייצבו השכם בבוקר לתפוס את מקומם ביציע הכבוד שטרחו לארגן עבורם ברשות השופטת. לאירוע קדם סרטון שיצא מטעמו של התובע הכללי מנדלבליט, שבו מתארת הדוברת את הצפוי להתרחש מחר. דוברת שהביעה את דעתה הברורה כנגד ראש הממשלה רגע לפני קליטתה בצלאח א דין.

בן ארי בחרה לבלות מעבר לים, עת שטח ראש הממשלה את טענותיו בשימוע טרם ההחלטה בעניינו, אך טרחה להדגיש את חובתו להתייצב ולשמוע את נאום הפתיחה שנשאה.

כל כך הרבה זיקוקים נורו באוויר, המתח נבנה בעמל, אך ההצגה כשלה. נאום פתיחה המופנה לחבר מושבעים, בדומה לכל סדרות המשפט בארצות הברית, נישא באולם המשפט, אך במ דינת ישראל יושבים שלושה שופטים. הנאום הופנה לכלי התקשורת, לצי בור ולנשיא המדינה, שהחליט דווקא אתמול להתחיל בסבב ההתייעצויו­ת בנוגע להחלטתו להטיל את הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת.

המאמץ האדיר להראות כי דין שווה לראש הממשלה ולאחרון האזרחים כשל גם ברגע חגיגי זה. המחוקק קבע כי התביעה רשאית להביא דברי פתיחה - לא נאום לאומה כפי שבחרו מנדלבליט ובן ארי לשאת באולם בית המשפט, נאום שאף נאשם אחר לא זוכה לו בפתיחת משפטו. משפט צדק צריך, כאמור, גם להיראות ולהישמע.

מייד לאחר מכן עלה להעיד העד הראשון. פיהוק אחד ארוך ליווה את עדותו, מהטעם הפשוט שעדותו נפרסה במשך שנים בכלי התקשורת, בכל מדיה קיימת. עדות שהודלפה באופן מכוון. הגם שמנדלבליט נדרש לחקור זאת, בחר כהרגלו שלא להגיע לחקר האמת, שעה שייתכן כי יימ צא שיש להעמיד לדין את אחד מאנשי צלאח א דין.

מחוץ לאולם התגודדו קבוצות אזרחים שבאו לעודד או למחות. חוסר האמון ביועץ המשפטי לממשלה מצוי בכל קצות הקשת הפוליטית. משפט הראווה שהחל אתמול בהצגה כושלת עתיד להסתיים בהצגת כישלונותיו של הבמאי הראשי מנדלבליט.

בן ארי בחרה לבלות מעבר לים, כאשר שטח ראש הממשלה את טענותיו בשימוע טרם ההחלטה בעניינו, אך טרחה להדגיש את חובתו להתייצב ולשמוע את נאום הפתיחה שנשאה

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? חומרי התיק המשפטי בביהמ"ש, אתמול
צילום: אורן בן חקון חומרי התיק המשפטי בביהמ"ש, אתמול
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel